PDA

View Full Version : Mono/stereo volgorde



Il_Falco
11 maart 2008, 20:58
hallo, dit is mijn probleem.
ik heb overlaatst een marshall RG-1 binnengehaald, werkt op zich zeer goed maar is een beetje 'noisy'. daardoor heb ik besloten om hem in mijn lus van de noise-surpressor te zetten. maar dat is dan mono. om een stereo effect te kunnen bekomen, heb ik de andere uitgang naar de tweede versterker gestuurd. maar het probleem is dat die lus van de NS niet noise-free is. (wat op zich wel logisch is.) maar als ik die wel ruisvrij wil maken, heb ik geen stereo effect.

hierbij een schema van m'n opstelling:

tuner --> GE-7 --> NS-2 ---> amp 1
|_ |----------------------|
HM-2 --> OD-20 --> RG-1 --> Amp 2

dit zorgt dat amp 1 niet ruist en amp 2 wel. maar ik heb wel stereo effecten. ik had gedacht om een splitter te plaatsen na de ns-2 maar dan moet ik de mono-uitgang van de rg-1 gebruiken (en heb ik gn stereo... maar ook geen ruis.)

hoe zouden jullie dit aanpakken?

Nitefly7
11 maart 2008, 22:47
niet om te 'hoogdravend' over te komen, maar heb je er al eens aan gedacht om andere kabels te proberen?
vaak is ruis ook 'n gevolg van niet al te beste, of te lange kabels..
de GE-7 i.c.m. HM-2 (heb je dit pedaal echt nodig met die OD-20 erbij?) kunnen ook ruis 'beginners' zijn...

en anders zul je bijv:

ISP Decimator pedaal moeten pakken die je achter je hele signaal zet (zou meeste ruis weg moeten halen, dus die 2e RG-uitgang moet dan ook nagenoeg ruis vrij zijn..
je kan natuurlijk ook altijd ruis 'maken' als je je pedalen anders voedt, of je je versterkers qua stroomvoorziening moeilijk zouden doen..

een andere optie is 'n 2e NS-2..

maar ik zou eerst even naar signaalweg kijken (goede patchkabeltjes, geen ruis/brom door storing van stroomvoorziening ...) en daarna pas extra doosjes kopen/halen..

als je 'linker' kanaal ruis vrij is, en je 'rechter' kanaal 'n beetje ruist, moet je ook even opletten of 't wel zo storend is; een licht geruis zal niet zo storend blijven, zodra je gaat spelen..


hallo, dit is mijn probleem.
ik heb overlaatst een marshall RG-1 binnengehaald, werkt op zich zeer goed maar is een beetje 'noisy'. daardoor heb ik besloten om hem in mijn lus van de noise-surpressor te zetten. maar dat is dan mono. om een stereo effect te kunnen bekomen, heb ik de andere uitgang naar de tweede versterker gestuurd. maar het probleem is dat die lus van de NS niet noise-free is. (wat op zich wel logisch is.) maar als ik die wel ruisvrij wil maken, heb ik geen stereo effect.

hierbij een schema van m'n opstelling:

tuner --> GE-7 --> NS-2 ---> amp 1
|_ |----------------------|
HM-2 --> OD-20 --> RG-1 --> Amp 2

dit zorgt dat amp 1 niet ruist en amp 2 wel. maar ik heb wel stereo effecten. ik had gedacht om een splitter te plaatsen na de ns-2 maar dan moet ik de mono-uitgang van de rg-1 gebruiken (en heb ik gn stereo... maar ook geen ruis.)

hoe zouden jullie dit aanpakken?

Il_Falco
12 maart 2008, 21:17
je hebt gelijk, het stoort niet als ik speel maar als ik bijvoorbeeld stil sta, vn affecten wissel, tabs neem enzo, hoor je het wel, maar dat kan ik wel oplossen door het volume van m'n gitaar op 0 te draaien. tnx voor de info!

Il_Falco
14 maart 2008, 09:51
Heb het probleem 'opgelost'. Ik heb de versterkers verwisseld. de pedalen ruisen meer op de ene amp dan op de andere. aan de kabels was er niets mis mee. (maar de mogelijkheid bestond ,tnx om het te vermelden ;) ) dus: opgelost zonder extra bakkies