PDA

View Full Version : versterker top



leguy
11 maart 2008, 18:49
wat is de beste transistortop voor een goed clean bluesgeluid enige sugesties :B

Jellyfish00
11 maart 2008, 18:51
Ok dit is echt een kansloos topic, sorry. Er is geen nr. 1 transistor-top voor goed clean bluesgeluid, dat moet jij vinden. Zoiezo is het lastig om met transistor een goed blues-geluid te krijgen... en je kan best even de search gebruiken, iets dat je nog vaak zal horen op dit forum.

MarkV
11 maart 2008, 18:59
Vanwaar de specifieke vraag naar een transistor top? Tis wel een beetje een vooroordeel, maar blues speel je gewoon op een buizen combo... :)

Eko
11 maart 2008, 19:15
De beste transistortop voor blues is er een van Session. Volgens mij staat er nog een bij Guitarcenter in Wierden. Je kunt er een clean kanaal instellen en een drivekanaal ( en die klinkt eng goed) en je kunt ze ook mengen.
Als je je ogen sluit is het zeer dicht bij een buizentop.
Volgens mij had harold er ook nog de 2 originele boxen bij.

caliban
11 maart 2008, 19:19
Koop een goedkope buizenversterker of een occasie zou ik zeggen.

Rude Perception
11 maart 2008, 19:23
Wat wil je precies gaan doen met die top (bandje, thuis, optreden)?
En waarom wil je een transistor top? Het heeft voordelen, maar voor blues denk ik niet aan transistor, maar juist aan een buizenversterker met niet te veel watt, zodat hij lekker snel openbreekt. Een buizencombootje dus eigenlijk.

arcane
11 maart 2008, 20:38
Het kan best met een transistor bak hoor. Ik heb voor thuisgebruik een H&K Attax 100 staan, die een erg mooi vintage geluid heeft, en mijns inziens ook geschikt is voor blues. Ik heb de combo, maar er is ook een top variant van.
Misschien moet je dat ding eens ergens beluisteren, indien mogelijk natuurlijk.

almarvk
11 maart 2008, 20:40
Budget ook over nagedacht???

Haal gewoon die Fame top van 333,- euri :)

arcane
11 maart 2008, 20:50
Dat kan ook, die heb ik dus onlangs gekocht, en dat is uitermate geschikt voor blues. Echt een fantastische crunch heeft dat ding zeg.

Eko
11 maart 2008, 20:59
Vanmiddag voor de lol samen met de muziekhandelaar ( vriend van me) een stel Dynacord gitaarversterkers uitgeprobeerd. Het zijn `70`s of `80`s transistorversterkers. Hooguit 30-40 watt. Met een drive die heel dicht in de buurt van een buizentoon kwamen. Ik speelde op een Fender strat met een midboost er op. Afgesteld qua volume op clean zonder de boost kon ik zonder problemen een hele goede sustain en drive krijgen door de boost er in te draaien.
De bak moest wel behoorlijk opengezet worden om de speaker te laten werken maar dan kwam er ook wel wat.