PDA

View Full Version : JCM800 als koopje



Rude Perception
11 maart 2008, 18:38
Ik weet dat er al zo'n topic is, maar ik kan hem niet meer vinden.
Vandaag heeft m'n broer een JCM800 combo op de kop kunnen tikken voor zeer weinig. Ik krijg hem voor m'n verjaardag:). Ik weet niet precies wat hij gekost heeft, maar het zal belachelijk weinig zijn. Ik weet ook niet of hij het doet en welke versie het precies is, wel weet ik dat ik echt ongelovelijk blij ben. Zeker ook omdat gister een optreden op koninginnedag op de Botermarkt in Haarlem is bevestigd.:satisfie:

Maar ik ben wel weer benieuwd naar jullie koopjes op het gebied van versterkers. Ik weet zeker dat er namelijk weer flink wat nieuws binnen gekomen is bij jullie, moeten toch wel koopjes tussen zitten?

Nellyrocks
11 maart 2008, 18:42
Zeker ook omdat gister een optreden op koninginnedag op de Botermarkt in Haarlem is bevestigd.

Ten eerste: Gefeliciteerd met je 800. Te gek man.
Ten tweede: Botermarkt? Heeft Bonnie je geboekt? Let op je niet genaaid wordt. Ik heb geen best ervaringen met die man.

On topic: Mijn beste koopje is niet eens een koopje en hoort eigenlijk niet thuis in dit subforum maar is mijn gratis Ibanez LP custom uit 1978.

Rude Perception
11 maart 2008, 18:48
Ten eerste: Gefeliciteerd met je 800. Te gek man.
Ten tweede: Botermarkt? Heeft Bonnie je geboekt? Let op je niet genaaid wordt. Ik heb geen best ervaringen met die man.

On topic: Mijn beste koopje is niet eens een koopje en hoort eigenlijk niet thuis in dit subforum maar is mijn gratis Ibanez LP custom uit 1978.

Ik weet niet via wie precies. De zangleraar van de zanger kwam er mee aanzetten. Maar ik zal opletten, bedankt.

almarvk
11 maart 2008, 19:04
Topictitel aangepast. Het was me te onduidelijk en zo'n topic is er al meerdere malen geweest.

Kaboemba
11 maart 2008, 19:06
koopjes topic stat al onder electrische gitaren, alle koopjes.

robzilla
11 maart 2008, 19:48
Mijn JCM800 combo is zondag overleden.. Was een tijdje niet gebruikt en na een kwartiertje spelen hield die er mee op.

iig gefeliciteerd met je amp!

TimmU
11 maart 2008, 19:52
Ten eerste: Gefeliciteerd met je 800. Te gek man.
Ten tweede: Botermarkt? Heeft Bonnie je geboekt? Let op je niet genaaid wordt. Ik heb geen best ervaringen met die man.

On topic: Mijn beste koopje is niet eens een koopje en hoort eigenlijk niet thuis in dit subforum maar is mijn gratis Ibanez LP custom uit 1978.
Hey heb je die witte gekregen uiteindelijk ? Tof!

@ Diewert, gefeliciteerd!
Bij Bonnie is er 1 regel : eerst geld zien, dan pas spelen.

Nellyrocks
11 maart 2008, 19:53
Mijn JCM800 combo is zondag overleden.. Was een tijdje niet gebruikt en na een kwartiertje spelen hield die er mee op.

iig gefeliciteerd met je amp!

En daarna heb je hem voor een prikkie aan de broer van diewert verkocht? :seriousf:

TimmU
11 maart 2008, 19:59
@ Niels : bandnaam!

Niels en de swingende aarskorsten
Niels en de flamoesridders
:D

Rude Perception
11 maart 2008, 20:06
En daarna heb je hem voor een prikkie aan de broer van diewert verkocht? :seriousf:

Kan best hoor, hij komt uit een tweedehands winkel. M'n broer heeft hem effe aangezet en bij het opendraaien van de volume kraakte de boel. Ergens een goed teken, maar helemaal lekker is het nog niet.

robzilla
11 maart 2008, 20:07
En daarna heb je hem voor een prikkie aan de broer van diewert verkocht? :seriousf:

Klopt, succes met repareren :D

Rude Perception
17 maart 2008, 22:24
Ik heb hem vandaag opgehaald! Hij werkt!!!:) :) :)

Hij kwam uit de garage van een oude vrouw, de konijnenkeutels lagen er nog op, maar er is eigenlijk weinig mis mee. Het is de 1 kanaals 2x12 50 watt versie, eigenlijk precies waarop ik gehoopt had.
De potmeters kraken alleen verschrikkelijk (wat wil je na al die tijd), dus we gaan sowieso zo snel mogelijk voor de contactspray, en als dat niet helpt gewoon nieuwe potmeters.
Het enige wat me wel tegen viel was de metalige klank op de high-input. De master kon uiteraard niet verder dan 0,5 open. Kan het daaraan liggen of is er toch iets niet helemaal goed?
Foto's komen er zo snel mogelijk aan.

EDIT: Het speakerdoek is trouwens bijna cremekleurig. Wat zegt dit over de versterker? Ik weet dat het meestal gewoon zwart doek is wat er voor JCM800's zit.

AART
17 maart 2008, 22:37
Zeg,


















Eh,

















Ik wil niet veel zeggen ofzo,























Maareh,


















PICS? :sneaky:

interessander
17 maart 2008, 22:51
Koopjes zijn altijd goed, zeker als het JCM 800's blijken te zijn.

Ik had vandaag ook een koopje, voor het eerst in mn leven een effectpedaaltje gevonden op een rommelmarkt, terwijl ik er altijd naar uitkijk.

Rude Perception
17 maart 2008, 23:05
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0045.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0046.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0047.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0048.jpg

Rude Perception
17 maart 2008, 23:06
En de laatste
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0049.jpg

Luke-wannabe
17 maart 2008, 23:18
En de laatste
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0049.jpg
Wow vet!
Ik vond mijn 800 niet zo lekker, maar als jij hem lekker vind, veel plezier ermee!

Lexvandoef
17 maart 2008, 23:24
Gaaf ding! Vet om zo aan zo'n koopje te komen he.

Dat cremekleurige doek was trouwens eerst zwart, de brandvertrager die er in zit reageerde nogal apart op UV licht, daarom issie zo verkleurd.

Rude Perception
17 maart 2008, 23:37
Gaaf ding! Vet om zo aan zo'n koopje te komen he.

Dat cremekleurige doek was trouwens eerst zwart, de brandvertrager die er in zit reageerde nogal apart op UV licht, daarom issie zo verkleurd.

Dat verhaal heb ik inderdaad eerder gehoord. Ik vind hem echt heel mooi zo. Zonde van dat gaatje alleen.

robzilla
18 maart 2008, 00:02
Gefeliciteerd man..

Ziet er goed uit. Ik denk dat de master wel voor dat metalige geluid zorgt. Draai hem gewoon eens open en speel een paar akkoorden. Moet wel ergens smiddags kunnen toch?

Rude Perception
18 maart 2008, 00:06
Gefeliciteerd man..

Ziet er goed uit. Ik denk dat de master wel voor dat metalige geluid zorgt. Draai hem gewoon eens open en speel een paar akkoorden. Moet wel ergens smiddags kunnen toch?

Morgen zijn m'n ouders niet thuis;). De low-input klonk trouwen ERG goed. Had ik niet verwacht, mooie volle, warme toon. Ik had wel de bas voluit en wat treble weggehaald, omdat de high input anders erg schel klonk. Ik hoop vrijdag ermee op te treden. Ik heb alleen dan eigenlijk wel 2 kanalen nodig, maar dat ga ik denk ik gewoon oplossen met m'n volumeknop/coiltap.

HaroldA
18 maart 2008, 00:46
http://i9.photobucket.com/albums/a61/deedeeguitar/PICT0048.jpg
Hij mag al op 240 volt hoor!

Wat is er uiteindelijk voor betaald? -> gefeliciteerd nog trouwens!

Rude Perception
18 maart 2008, 01:04
Het is een verjaardagskado, dus dat weet ik niet. Ik verwacht onder de 100 euro.

Rude Perception
18 maart 2008, 18:12
Ik heb hem vandaag even aan de tand gevoeld. Wat een heerlijke versterker :). Het enige was dat, wanneer de g-snaar hard aansloeg (open of op de eerste paar frets), ik een gekraak/rare oversturing hoorde. Zeg maar een *pggffgfgffgffgg*;) ...

Wat kan dit zijn? Alles is oud, en lang niet gebruikt. De versterker heeft waarschijnlijk in een vochtige ruimte gestaan.

Overigens merk ik dit probleem alleen op de high-input.

Barkeepert
18 maart 2008, 19:26
Leuk cadeau! Enig idee uit welk jaar hij komt?


Hij kwam uit de garage van een oude vrouw, de konijnenkeutels lagen er nog op, maar er is eigenlijk weinig mis mee.Jaja, van een oud vrouwtje dat er alleen zondagmiddag mee ging rocken?

Rude Perception
18 maart 2008, 19:56
Leuk cadeau! Enig idee uit welk jaar hij komt?

Jaja, van een oud vrouwtje dat er alleen zondagmiddag mee ging rocken?

Op een sticker staat '85. M'n broer had hem zelf opgehaald bij dat oude vrouwtje, dus dat klopte wel. Hij werkt voor een tweedehandswinkel en die kreeg hem binnen. Zodra er een prijsstickertje op zat heeft hij hem gekocht. Dus dat verhaal klopt wel.

marter544
18 maart 2008, 20:18
Als ie zo lang stil heeft gestaan zou ik de caps (laten vervangen), die willen nog wel eens uitdrogen, had hetzelfde met een oud buizenorgel, miss dat dat de metalige klank veroorzaakt. Ook miss een ppimv in laten bouwen, dan kun je em wat makkelijker over z'n nek laten gaan.

Rude Perception
18 maart 2008, 20:25
Als ie zo lang stil heeft gestaan zou ik de caps (laten vervangen), die willen nog wel eens uitdrogen, had hetzelfde met een oud buizenorgel, miss dat dat de metalige klank veroorzaakt. Ook miss een ppimv in laten bouwen, dan kun je em wat makkelijker over z'n nek laten gaan.

Dat over z'n nek gaan is nu perfect. Hij gaat naar de oefenruimte, dus hij kan altijd hard. Bovendien wordt hij nu precies mooi clean als ik m'n volume terugdraai. Ik ben ik één keer overgestapt van een geloof dat je meerdere kanalen nodig had naar een eenkanaals versterker. Bedankt voor de tip van de caps. Hier zat ik ook al aan te denken, of aan de high-input. Zou ik er achter kunnen komen welke ik moet vervangen, of is gewoon allemaal het beste?

jerome
18 maart 2008, 21:59
Ja alle caps vervangen.
Is eventueel zelf te doen als je handig bent met de soldeerbout
En je moet eerst even de caps ontladen want anders staan je haren recht overeind en loop je een uur te vibreren door de kamer...

pol
19 maart 2008, 09:18
zou hier toch niet zelf aan beginnen, gewoon door een goeie amptech laten nakijken en vervangen wat nodig is.

zou zonde zijn om een goeie jcm800 te gaan verkloten.

dat van die caps is ook onzin, alleen maar vervangen als ze stuk zijn.

Lexvandoef
19 maart 2008, 09:59
dat van die caps is ook onzin, alleen maar vervangen als ze stuk zijn.

Nee hoor, die zijn gewoon op na een tijdje, dan klinktie gewoon minder, maar dan hoeven ze er nog niet 'stuk' uit te zien.

pol
19 maart 2008, 10:12
dat kan je toch ook meten ?

Rude Perception
19 maart 2008, 17:57
dat kan je toch ook meten ?

Dat zou heel mooi zijn.. Hoe?
Ik heb vandaag m'n pedalen eroverheen gegooid. Daar reageert hij ook een stuk beter op dan m'n DSL zeg.... Alle instellingen konden een stuk minder extreem en beter afgesteld worden. Alleen m'n sologeluid was ik nog niet helemaal tevreden over. Dat is in de basis:
Pre-amp op 4
zakk wylde overdrive, gain voluit, tone iets terug, volume rond 12 uur.
Ibanez DE-7, repeat 9 uur en level 8 uur.
Boss GE-7. Rond de laagmidden een heuveltje en de master iets omhoog.

Waar kan het aan liggen dat het nogal modderig wordt? Het grootste probleem is denk ik de EQ die niet meer in de loop staat, dus nu ook flink wat gain toevoegt. Toch moet ik we effe extra spatten tijdens de solo's. De Zakk wylde gebruik ik niet alleen voor solo's. Die is ervoor om van een redelijke overdrive naar een hardrock geluidje te gaan...

pol
19 maart 2008, 18:04
delay voor distortion werkt niet zo geweldig, denk dat dat je probleem is.

die zack wylde od was ik ook niet kapot van, klonk niet zo duidelijk als een digitech bad monkey of tubescreamer.

Rude Perception
19 maart 2008, 18:09
delay voor distortion werkt niet zo geweldig, denk dat dat je probleem is.

die zack wylde od was ik ook niet kapot van, klonk niet zo duidelijk als een digitech bad monkey of tubescreamer.

Die Zakk Wylde ben ik juist wel tevreden over. Die echo klonk wel goed zonder
GE-7, maar ik bedenk me nu dat met equalizer natuurlijk er voor zorgt dat de pre-amp flink extra over z'n nek gaat, waardoor ook die overdrive pas na de delay wordt veroorzaakt. Natuurlijk heb ik die extra overdrive gehoord en verwacht, maar ik had er niet aan gedacht dat die extra overdrive m'n echo kon verpesten... Toch maar effe kloten straks nog. Bedankt voor de tip!

jerome
20 maart 2008, 19:54
zou hier toch niet zelf aan beginnen, gewoon door een goeie amptech laten nakijken en vervangen wat nodig is.

zou zonde zijn om een goeie jcm800 te gaan verkloten.

dat van die caps is ook onzin, alleen maar vervangen als ze stuk zijn.

onzin?...
Als de caps flink oud zijn verlies je ook ballen en headroom in je sound
En wachten tot ze stuk zijn?
Bij mij stonden er een paar bol, dus dan ga ik echt niet zitten wachten tot ze helemaal stuk zijn!
Wie weet wat er dan allemaal nog meer stuk kan gaan...

Rude Perception
23 maart 2008, 17:29
m'n broer heeft zich in een aangeschoten bui vrijdag een beetje z'n mond voorbijgepraat, en ik wil jullie wel even jaloers maken.
Het was niet meer dan 40 euro.:p
Vrijdag een optreden mee gedaan. Gigantische ballen in m'n geluid, jammer dat het geluid verder heel slecht was (slechte akoestiek). Ik kwam alleen één probleem tegen. Hoe kan ik m'n sologeluid er echt uit laten spatten zonder fx-loop?

Lexvandoef
23 maart 2008, 17:35
m'n broer heeft zich in een aangeschoten bui vrijdag een beetje z'n mond voorbijgepraat, en ik wil jullie wel even jaloers maken.
Het was niet meer dan 40 euro.:p
Vrijdag een optreden mee gedaan. Gigantische ballen in m'n geluid, jammer dat het geluid verder heel slecht was (slechte akoestiek). Ik kwam alleen één probleem tegen. Hoe kan ik m'n sologeluid er echt uit laten spatten zonder fx-loop?


40e??? Wow, dat is echt een mooi koopje, superdeal man!

Wat betreft je sologeluid, tsja, daar heb ik dus ook last van. Ik neem aan dat je hem niet clean gebruikt? Als je hem dan gaat boosten komt er dus ook alleen maar meer gain bij ipv volume, dus springen je solo's er minder uit. De oplossing heb ik ook nog niet gevonden eigenlijk, tis een beetje inherent aan het boosten van een overdrivende versterker.

Rude Perception
23 maart 2008, 17:47
40e??? Wow, dat is echt een mooi koopje, superdeal man!

Wat betreft je sologeluid, tsja, daar heb ik dus ook last van. Ik neem aan dat je hem niet clean gebruikt? Als je hem dan gaat boosten komt er dus ook alleen maar meer gain bij ipv volume, dus springen je solo's er minder uit. De oplossing heb ik ook nog niet gevonden eigenlijk, tis een beetje inherent aan het boosten van een overdrivende versterker.

Je bedoelt dat ook op de clean input boosten niet het gewenste effect heeft? Ik krijg sowieso morgen een Blackstar HT-dual, zodat ik ook over de backline kan spelen, en ik hoopte dat het clean kanaal met de Blackstar en daarachter een EQ wel zou werken (EQ aan bij solo's). Als hij dan ook alleen maar extra gaat oversturen wordt het misschien toch ouderwets master een tandje hoger zetten voor de solo's ;)

Lexvandoef
23 maart 2008, 17:53
Je bedoelt dat ook op de clean input boosten niet het gewenste effect heeft? Ik krijg sowieso morgen een Blackstar HT-dual, zodat ik ook over de backline kan spelen, en ik hoopte dat het clean kanaal met de Blackstar en daarachter een EQ wel zou werken (EQ aan bij solo's). Als hij dan ook alleen maar extra gaat oversturen wordt het misschien toch ouderwets master een tandje hoger zetten voor de solo's ;)

Op het cleane (lo-input) kanaal werkt het wel, die boost. Maar dat komt omdat je dan clean speelt, en niet met overdrive.

Clean kanaal + die ht dual als drive en dan daar achter een eq met lichte volume/midboost voor de solo zou prima moeten werken :)

Op het overdrive (hi-input) kanaal wordt het zoals ik al eerder beschreef, omdat je daar een overdrive geluid uit krijgt.

Rude Perception
23 maart 2008, 17:59
Op het cleane (lo-input) kanaal werkt het wel, die boost. Maar dat komt omdat je dan clean speelt, en niet met overdrive.

Clean kanaal + die ht dual als drive en dan daar achter een eq met lichte volume/midboost voor de solo zou prima moeten werken :)

Op het overdrive (hi-input) kanaal wordt het zoals ik al eerder beschreef, omdat je daar een overdrive geluid uit krijgt.

Ik weet t, en ik merkte het ook. Ik hoopde dat er nog wel wat extra volume zou kunnen komen met de preamp op 3, maar daar zittie al zo'n beetje op z'n max. Ik moet nog kijken hoe ik het geheel precies lekker kan laten klinken. Ik vind de scheur van de JCM800 namelijk te mooi om niet te gebruiken. Die HT-Dual is vooral zodat ik niet altijd m'n eigen versterker mee hoef te nemen.

Lexvandoef
23 maart 2008, 18:06
Ik weet t, en ik merkte het ook. Ik hoopde dat er nog wel wat extra volume zou kunnen komen met de preamp op 3, maar daar zittie al zo'n beetje op z'n max. Ik moet nog kijken hoe ik het geheel precies lekker kan laten klinken. Ik vind de scheur van de JCM800 namelijk te mooi om niet te gebruiken. Die HT-Dual is vooral zodat ik niet altijd m'n eigen versterker mee hoef te nemen.

Tsja, ik vind de scheur van mijn 2203 ook te mooi om niet te gebruiken, daarom gebruik ik live een AC15 voor de cleans, echt handig is het niet, en ik zit nog steeds met het boost probleem op de 2203 maar goed, het moet maar ff zo ;)

Rude Perception
23 maart 2008, 18:09
Tsja, ik vind de scheur van mijn 2203 ook te mooi om niet te gebruiken, daarom gebruik ik live een AC15 voor de cleans, echt handig is het niet, en ik zit nog steeds met het boost probleem op de 2203 maar goed, het moet maar ff zo ;)

De clean heb ik dan weer geen problemen mee, gewoon effe volume stukkie dicht draaien. Eigenlijk moet er een FX-loop op die JCM800 van mij, dan zou er geen probleem meer zijn. Is dit verstandig (waarde van de versterker) en hoe duur is dit ongeveer?

Lexvandoef
23 maart 2008, 18:12
De clean heb ik dan weer geen problemen mee, gewoon effe volume stukkie dicht draaien. Eigenlijk moet er een FX-loop op die JCM800 van mij, dan zou er geen probleem meer zijn. Is dit verstandig (waarde van de versterker) en hoe duur is dit ongeveer?

Hoe duur het is zou ik niet weten, daarvoor (ook voor de evt uitvoering) verwijs ik je naar CMW amps. Die heeft mijn 2203 ook onder handen genomen :)

Wat betreft de waarde van het apparaat, die gaat wel naar beneden omdat je voor een fx-loop extra gaten moet boren in het chassis, en dat gaat ten koste van de originaliteit en de waarde. Ik zou hem zo laten.

jerome
23 maart 2008, 18:48
...Ik kwam alleen één probleem tegen. Hoe kan ik m'n sologeluid er echt uit laten spatten zonder fx-loop?

Ik gebruikte vroeger 2 tubescreamers (oud type) 1 voor heavy slag en 1 voor solo met de volume helemaal open
werkte ook errug goed
Nu gebruik ik een stokoude Roland GP 8 effectsprocessor (voor de ampinput) met een paar verschillend geprogammeerde solopresets, van "clean" tot grommend en brullend heavy.
Bij alle presets staat de EQ volume van de processor op 5 en de mastervolume van de processor op 6 tot 8.
Op die manier heb ik een lekker zwoel tot bijtend, maar altijd knalhard sologeluid.
De PA geluidsmannûh zijn er altijd erg blij mee want de solo is life altijd goed en lekker te horen zonder dat ze wat hoeven te doen

Rude Perception
23 maart 2008, 19:10
Ik gebruikte vroeger 2 tubescreamers (oud type) 1 voor heavy slag en 1 voor solo met de volume helemaal open
werkte ook errug goed
Nu gebruik ik een stokoude Roland GP 8 effectsprocessor (voor de ampinput) met een paar verschillend geprogammeerde solopresets, van "clean" tot grommend en brullend heavy.
Bij alle presets staat de EQ volume van de processor op 5 en de mastervolume van de processor op 6 tot 8.
Op die manier heb ik een lekker zwoel tot bijtend, maar altijd knalhard sologeluid.
De PA geluidsmannûh zijn er altijd erg blij mee want de solo is life altijd goed en lekker te horen zonder dat ze wat hoeven te doen

Dan zal ik er nog even voor moeten zitten. Ik gebruik nu m'n zakk wylde overdrive voor heavy slag en een eq voor de solo. Misschien kan ik de blackstar voor heavy slag gaan gebruiken als booster en m'n zakk wylde als booster voor solo. Ik ga er vrijdag even voor zitten. Hoe hoog had jij de pre-amp (ik neem aan dat je de high-input gebruikte)?

jerome
23 maart 2008, 20:22
Ik heb m'n preamp op 4 1/2 á 5 en idd de high input.
De kunst is imho het geluid van je Marshall te behouden en dus het ingangsgeluid niet al teveel te kleuren maar alleen maar op te peppen en daar zijn die Tubescreamers en die Roland GP 8 goed in.
Ik weet niet of die EQ die je gebruikt wel voldoende power heeft om het volume flink op te krikken.
Heb je die Zak Wylde al eens geprobeerd als volumebooster, dus de drive niet al te hoog maar de volume wel?

Edit: kom anders een keer langs, we hebben een repetitieruimte in IJmuiden...

Lexvandoef
23 maart 2008, 20:31
Hoe regel je dan je clean in? Door een beetje ingangssignaal te cutten via je gp8?

jerome
23 maart 2008, 20:41
Hoe regel je dan je clean in? Door een beetje ingangssignaal te cutten via je gp8?

Ik gebruik idd andere (wat volume en EQ betreft) milder ingestelde presets maar echt cutten doe ik niet omdat ik daar dynamiek mee verlies
En ik draai bovendien de volume pot van m'n gitaar ietsje terug en ik sla iets minder hard aan, en dan wordt de sound aardig clean (geen Fender clean, maar voor mij clean genoeg).
Daar zijn btw de Blue's ook zo goed in (daar is ie weer...), dynamisch reageren....
Ik maak op deze manier een 3 kanaals amp van een 1 kanaals Marshall

Lexvandoef
23 maart 2008, 20:45
Tsja, das wel een manier, maar ik denk dat je dan tot echt spatje clean komt. Tenminste ik kom zo niet tot een echte hele cleane clean(met jouw instellingen), die ik wel nodig heb.

Die G12-65's zijn trouwens ook dynamisch hoor, moet jij weten ;)

TimmU
23 maart 2008, 20:46
Edit: kom anders een keer langs, we hebben een
repetitieruimte in IJmuiden...

Popbunker?:)

jerome
23 maart 2008, 20:54
Tsja, das wel een manier, maar ik denk dat je dan tot echt spatje clean komt. Tenminste ik kom zo niet tot een echte hele cleane clean(met jouw instellingen), die ik wel nodig heb.

Die G12-65's zijn trouwens ook dynamisch hoor, moet jij weten ;)


Zijn ze ook,
En ik durf het bijna niet te zeggen maar ik vind de G12-65 eigenlijk veel beter dan de Greenbacks....
En ja clean, het liefst zou ik er nog een lekkere buizenamp naast hebben voor het clean, een Hiwatt, een plexie of van my part een London City DEA 130 zo.
Die vind ik persoonlijk een mooier clean (met een klein randje) hebben dan Fender
Ik vond die London City DEA 130 (met een heel klein tikje galm) eigenlijk errug lekker "clean" klinken over een 1960 cab met 12-65ers (als je m niet te hard zette...)

Lexvandoef
23 maart 2008, 20:55
Ik vind ze ook fijner dan greenbacks :hippie:

Ik heb er daarom ook nog een cleane buizenbak naast staan, mijn ac15 :) Moet je ook eens proberen ;) supervette combi.

jerome
23 maart 2008, 20:56
Popbunker?:)

PM me maar, hoeft niet iedereen te weten.... :)

jerome
23 maart 2008, 20:58
Ik vind ze ook fijner dan greenbacks :hippie:

Ik heb er daarom ook nog een cleane buizenbak naast staan, mijn ac15 :) Moet je ook eens proberen ;) supervette combi.

mss ook een goed idee....wat zal ik doen met of zonder blue? :D

Lexvandoef
23 maart 2008, 21:23
mss ook een goed idee....wat zal ik doen met of zonder blue? :D

Kijk eens naar je eigen, vorige posts :satisfie:

Rude Perception
23 maart 2008, 21:39
Ik heb m'n preamp op 4 1/2 á 5 en idd de high input.
De kunst is imho het geluid van je Marshall te behouden en dus het ingangsgeluid niet al teveel te kleuren maar alleen maar op te peppen en daar zijn die Tubescreamers en die Roland GP 8 goed in.
Ik weet niet of die EQ die je gebruikt wel voldoende power heeft om het volume flink op te krikken.
Heb je die Zak Wylde al eens geprobeerd als volumebooster, dus de drive niet al te hoog maar de volume wel?

Edit: kom anders een keer langs, we hebben een repetitieruimte in IJmuiden...

Nee. In principe gebruik ik de zakk wylde om van crunch naar heavy werk te gaan. Maar dit kan dus veranderen als ik die Blackstar als boost voor het heavy ritmewerk kan gebruiken. Die Zakk Wylde is op zich redelijk een tubescreamer-achtige dacht ik, en kan ook redelijk clean blijven. Die kan ik dan als boost gebruiken. Dat wordt vrijdag dus even uitgebreid testen, maar het is jou dus wel gelukt met boostpedalen, dan moet ik het ook kunnen. Misschien moet ik gewoon het volume boosten met die Zakk Wylde en de geluidskleur aanpassen met m'n EQ (ik houd van wat meer laagmidden voor een solo)

jerome
23 maart 2008, 21:49
En als dat lukt een 2e zakk Wylde erbij kopen, 1 voor de heavy slag en de ander voor de solo...;)
Of een Tubescreamer erbij scoren voor de solo en de Zakk Wylde houden voor de heavy slag:cooler:

Rude Perception
23 maart 2008, 21:56
En als dat lukt een 2e zakk Wylde erbij kopen, 1 voor de heavy slag en de ander voor de solo...;)
Of een Tubescreamer erbij scoren voor de solo en de Zakk Wylde houden voor de heavy slag:cooler:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de blackstar als booster. De 3-bands eq daarop lijkt me ook wel interessant om een wat zwaarder geluidje te kunnen maken voor m'n heavy slag. Dan heb ik nog de Zakk wylde en de EQ over om m'n sologeluid te maken. Moet lukken dacht ik zo. Misschien moet ik alleen die EQ even onder handen nemen. Het is namelijk een Boss GE-7, dus ruist nogal bij flinke boost. Maar dat valt op te lossen. Het lijkt mij verstandig om de Zakk Wylde wat verder naar achter te plaatsen in m'n keten als ik hem als booster ga gebruiken, of maakt dat niet veel uit? Hij staat nu voor m'n wah, chorus, flanger, delay en EQ. Als ik hem als booster ga gebruiken voor m'n solo's lijkt mij iig na de delay een betere plek.

Lexvandoef
23 maart 2008, 22:12
Als booster voor solo's kan je hem het beste helemaal achteraan de effectenketen zetten, vlak voor de ingang van de versterker. In elk geval niet voor een ander drive pedaal.

jerome
23 maart 2008, 22:27
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de blackstar als booster. De 3-bands eq daarop lijkt me ook wel interessant om een wat zwaarder geluidje te kunnen maken voor m'n heavy slag. Dan heb ik nog de Zakk wylde en de EQ over om m'n sologeluid te maken. Moet lukken dacht ik zo. Misschien moet ik alleen die EQ even onder handen nemen. Het is namelijk een Boss GE-7, dus ruist nogal bij flinke boost. Maar dat valt op te lossen. Het lijkt mij verstandig om de Zakk Wylde wat verder naar achter te plaatsen in m'n keten als ik hem als booster ga gebruiken, of maakt dat niet veel uit? Hij staat nu voor m'n wah, chorus, flanger, delay en EQ. Als ik hem als booster ga gebruiken voor m'n solo's lijkt mij iig na de delay een betere plek.

Die Blackstar is mss idd een betere booster voor jouw smaak dan de Tubescreamer i.v.m. met die 3bands EQ. De Tubescreamer heeft alleen maar een enkelvoudige toneregeling en geeft wel een lekkere gemene sound maar er zit relatief weinig laag in
En de volgorde, je moet iig nooit een pedaal die ruist voor een booster zetten want dan wordt de ruis ook opgepept
Ik zou zeggen: gitaar-zakk wylde-chorus-flanger-delay-EQ-wah-amp
en als je er een BlackStar bijkoopt zou ik een switcher erbij kopen die switched tussen de Blackstar en de Zakk Wylde
Als de chorus en de flanger niet ruisen kan je de booster erna zetten

Edit: er zijn ook gitaristen die een totaal andere volgorde willen,
Het beste is gewoon uitproberen wat jij het mooiste vind...

Er zijn ook controllers waarbij je losse pedaaltjes wel en niet in de route kan meeprogrammeren in verschillende presets
Dan kan je in met 1 voetdruk switchen van je slaggeluid (bijvoorbeeld Zakk Wylde+ Flanger aan) naar sologeluid (Blackstar en delay aan)
Hoef je niet zo te tapdansen
Toen ik nog losse pedaaltjes gebruikte had ik een zelfgemaakte controller.
Simpel te maken zonder enige electonica(kennis), maar had maar 2 presets
maar was makkelijk tijdens het spelen te bedienen en te herprogrameren
Met deze controller kon je met 1 mastervoetschakelaar met 1 druk meerdere pedalen uit en tegelijkertijd meerdere pedalen aan zetten zonder dat de routing van het signaal gewijzigd werd.
En welke pedalen wel of niet medoen kon ook instellen
Als je interesse hebt kan ik je wel een schemaatje/tekening mailen