PDA

View Full Version : Blackheart icm pedalen



a darker shade of grey
11 maart 2008, 17:54
Dag medeforumers,

Ik sta op het punt om voor op mijn studentenkamertje een lekkere set aan te schaffen die niet extreem overkill is. Zoals jullie in de titel zien staat er een Blackheart versterker in de planning (het liefst de 15 watt versie) met bijbehorende 112 cab. Deze wil ik combineren met een aantal high-end pedalen. Mijn aandacht gaat specifiek uit naar de Blackstar HT-Distx voor wat metalscheur. Daarbij zal te zijner tijd een goeie highend booster komen, en daarna in de nog verdere toekomst delay, reverb en modulation.

De kwestie: de blackheart versterker heeft geen fx-loop. En ik weet toevallig dat het bij sommige effecten beter klinkt om ze door de loop te gooien (zoals delay en bepaalde modulations). En die blackstar is een tube pre-amp, die dus eigenlijk ook in de loop zou kunnen omdat het al een voorversterker is.

Is dit een probleem? Met andere woorden, kan ik alle effecten gewoon voor de gitaarinput hangen en nog steeds lekker klinken? Alvast dank voor jullie inzichten!

humbucker
11 maart 2008, 23:54
volgens mij geen probleem..

Rinze
12 maart 2008, 03:02
Een vervormer zet je niet in de loop, die klinkt het beste voor de voorversterker. Als je de versterker clean zet dan heb je met de HT twee scheuren tot je beschikking, de delay en modulatie komen dan na de distortion en voor de cleane pre-amp. Niks aan de hand, lijkt me. Tijdsgebaseerde effecten als delay en modulatie klinken over het algemeen beter na de vervorming.

Jimwoud
12 maart 2008, 09:00
Die blackstar is geen preamp, en de distX heeft maar één 'kanaal'

Rinze
12 maart 2008, 09:05
Die blackstar is geen preamp, en de distX heeft maar één 'kanaal'

De Blackstar heeft wel een preamp (en een poweramp), wat betreft het pedaal heb je gelijk. Ik dacht dat hij de Dual bedoelde, zou ik zelf kopen, maar goed. Ik had vannacht mijn lenzen niet in, excuses...

Jimwoud
12 maart 2008, 09:34
De Blackstar heeft wel een preamp (en een poweramp), wat betreft het pedaal heb je gelijk. Ik dacht dat hij de Dual bedoelde, zou ik zelf kopen, maar goed. Ik had vannacht mijn lenzen niet in, excuses...
hehe, je haalt wat dingen door elkaar:

Amp= Blackheart
Pedaal= Blackstar

Rinze
12 maart 2008, 09:46
Oeps, sorry. Slechte nacht gehad zullen we maar zeggen...

a darker shade of grey
12 maart 2008, 14:07
okee jongens, bedankt voor de reacties!!

Als alles nu volgens plan verloopt zal binnenkort wel een review topic verschijnen van mijn kant!

Jimwoud
12 maart 2008, 16:52
okee jongens, bedankt voor de reacties!!

Als alles nu volgens plan verloopt zal binnenkort wel een review topic verschijnen van mijn kant!
Ben zeer benieuwd btw. Wat heb je besteld?

a darker shade of grey
12 maart 2008, 17:37
Ben zeer benieuwd btw. Wat heb je besteld?

Nog niks haha! Ik wacht nog even wat geld af dat ik nog krijg ten behoeve van mijn verjaardag en dan ga ik een setje bestellen. Zoals het er nu uitziet wordt dat de Blackheart BH15H met bijbehorend 112 cabinet van Blackheart (wat een erg aardig cabinet schijnt te zijn!) met daarbij een Blackstar HT-DistX voor de betere scheur.


edit: pfff lees net ff mn eigen posts door, excuses voor het erg interessant-doenerige taalgebruik! Maar ik ben voor school met een wetenschappelijk artikel bezig, dus ik schrijf de laatste tijd alleen nog maar volledig correcte volzinnen met moeilijke woorden erin. Grappig om te zien hoe dat zelfs nog zijn uitwerking heeft op gitaarnet!

paulbekkers
20 maart 2008, 23:20
Iemand een idee waar in NL de blackhearts uit te proberen zijn?
De mogelijkheden van die BH100H (Hot Head) zien er erg aanlokkelijk uit.

Rewind
24 maart 2008, 18:31
Dag medeforumers,

De kwestie: de blackheart versterker heeft geen fx-loop. En ik weet toevallig dat het bij sommige effecten beter klinkt om ze door de loop te gooien (zoals delay en bepaalde modulations).


Ik ben dus ook op zoek naar een leuk 5 watt buizenversterkertje voor op m'n studentenkamer. Zou zo'n amp te modden zijn met een fx-loop???

Rewind
24 maart 2008, 18:52
Deze amps zijn dus ontworpen met mods al in gedachten, en heb er dus al een aantal gevonden, waaronder een boost en een "permanent pa" mod, maar ook een power-amp-input mod. Bij deze laatste, zou je verwachten dat dit dus gecombineerd zou kunnen worden met een pre-amp out, waardoor je dus een loop creëerd...

Ik ga nog maar eens verder zoeken.