PDA

View Full Version : boss AC-2



kenx
11 maart 2008, 17:26
hoy,

Ik vroeg me af of het de moeite waard is om een AC-2 aan te schaffen. Het is uiteraard de bedoeling om het akkoestisch zo goed mogelijk te benaderen. Maakt dit veel verschil met de chorus op men marshall?

Mvg,

Kenny

vinni
11 maart 2008, 17:47
K'heb er twee gehad.......het blijft behelpen.....

Leuk geluidje....maar in vergelijking met een echte acoustic.....:stop:

Vinni

Mitch
11 maart 2008, 17:49
ZOEKFUNCTIE

Kun je het lezen man?


Dat gezegd hebbende: een chorus heeft niets te maken met een akoestische simulator. Een chorus doet iets, een simulator probeert iets te doen ;)
Zie het een beetje als een EQ, hij filtert je elektrische geluid om enigszins te lijken op een akoestische gitaar maar het is een beetje een flutding, er staan er niet voor niets zoveel tweedehands te koop.
In goed forum-Vlaams: het trekt op niets.

Mephistocles
11 maart 2008, 17:55
De meningen zijn er over verdeeld of het de moeite is. Toch is iedereen er overeens dat het niet klinkt als een akoestische gitaar.

Nocki
11 maart 2008, 18:00
Ik heb m een aantal keer gehad. ik vond het zelf een leuk ding om er een extra geluid bij te hebben.
Helaas is het geen super pedaal om een overtuigend geluid te hebben. Als je in een hele avond spelen 5 minuten een akoestisch geluid wilt hebben doet ie het erg goed!

Dastard
11 maart 2008, 18:24
Ik vind hem met humbuckers minder als een akoestische gitaar klinken als met een single coil.

Herman
11 maart 2008, 18:59
Ik heb hem ook een keer getest, maar als ik hem aan trapte was hij nou niet bepaald stil. Het was een behoorlijke ruisbak. Daarnaast vond ik hem ook niet denderend overtuigend, maar als je idd 5minuutjes acoustisch wilt, is het misschien wel een handig apparaatje. Maa áls de mogelijkheid er is, zou ik voor the real deal gaan (is natuurlijk wel een bakkie duurder).

Thoon_Loque
11 maart 2008, 19:08
Ligt er maar net aan, als je een goede deal kunt maken!!!

Rude Perception
11 maart 2008, 19:42
Je moet het niet zien als akoestisch geluid. Het blijft duidelijk elektrisch. Op de ME-50 van de andere gitarist in m'n band zit ook zo'n akoestisch geluidje. Het wordt vooral gewoon lekker cheesy.

kenx
11 maart 2008, 20:34
ja kan er nl eentje kopen voor 50 euro...

Herman
11 maart 2008, 21:13
Dat is dan opzich weer geen hele slechte prijs ofzo..

Nitefly7
11 maart 2008, 21:50
ja kan er nl eentje kopen voor 50 euro...

het ligt aan welke gitaar je hebt, maar voor ongeveer 60 euro kun je ook wel 'n Schaller tunomatic-brug kopen met piezo zadeltjes erin..
dit i.c.m. een beetje ok preampje/buffer geeft een erg gaaf akoestisch geluid.

wat ook kan is zulke piezo zadeltjes combineren met 'n AC-2, dat schijnt namelijk ook wel erg goed te klinken..

zelf ben ik een ontzettend grote fan van piezo-zadeltjes, heb 't op 2 + 2 (electrisch + akoestisch) van m'n gitaren en wil 't eigenlijk wel op ze allemaal..!

up-guitarman
12 maart 2008, 20:14
het ligt aan welke gitaar je hebt, maar voor ongeveer 60 euro kun je ook wel 'n Schaller tunomatic-brug kopen met piezo zadeltjes erin..
dit i.c.m. een beetje ok preampje/buffer geeft een erg gaaf akoestisch geluid.


Waar kan je die krijgen? Is die brug geschikt voor een Epiphone Dot?
En hoe versterk je dat zodat je een goei akoestisch geluid kan produceren?