PDA

View Full Version : Guitar rig - drummachine ?



Arez
11 maart 2008, 10:05
Ik speel af en toe met guitar rig, kvind het enorm handig om hiermee een riffje op te nemen en daarover te soleren.
Maar, het zou enorm handig zijn moest ik ook een drummachine kunnen laten meelopen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik kan wel drum machines vinden, maar dit zijn altijd vst plugins en ik weet niet met welk programma ik dit kan openen.

alvast bedankt
(ps mods: als het niet goed staat, verplaats gerust, maar ik wist niet waar het zou thuishoren)

Nitefly7
11 maart 2008, 10:15
Ik speel af en toe met guitar rig, kvind het enorm handig om hiermee een riffje op te nemen en daarover te soleren.
Maar, het zou enorm handig zijn moest ik ook een drummachine kunnen laten meelopen.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik kan wel drum machines vinden, maar dit zijn altijd vst plugins en ik weet niet met welk programma ik dit kan openen.

alvast bedankt
(ps mods: als het niet goed staat, verplaats gerust, maar ik wist niet waar het zou thuishoren)

als je aan een sequenzer/DAW programma kan komen (zoals Cubase/Cubasis e.d.), dan kun je VST plugins openen... je hebt ook aparte VST-players..
Voordeel van 'n sequenzer/DAW is meteen dat je kan opnemen én dat je Guitar Rig ook als VST kan openen..

een andere optie is een programma als Battery of 'n andere VST-achtige drumengine; die kunnen vaak ook stand-alone draaien..!

Arez
11 maart 2008, 14:57
bedankt, ik zal straks die cubase eens deftig bestuderen.

Ik ben er net eventjes mee bezig geweest maar het was me toch nog niet volledig duidelijk.