PDA

View Full Version : Diezel Herbert



marc_o
12 februari 2003, 20:29
Vandaag de Herman en de stereo 4 van Diezel geprobeerd, mijn god, wie wil al mijn Engl- en Kochspullen overnemen???

By the way, de Herman is de baas hoor!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marc_odijk op 2003-02-12 21:24 ]</font>

vinni
12 februari 2003, 20:54
Dach'dat dat ding Herbert heet?

Am I wrong?

Zie topic over tip van de week....zag op Hermony Central een foto van een productiemodel Herbert/Herman....
What's in a name....

wat kost-ie eigenlijk?
Waar kan ik de specs vinden?
Op die site van http://www.diezel.ch wordt helemaal geen melding gemaakt van een nieuwe versterker....vreemd....


Groet,
Vinni

marc_o
12 februari 2003, 21:24
oh ja, sorry, Herbert, was nog een beetje van slag, duur issie wel, 3200 euro voor de top, 3 kanaals met extra boost op kanaal 2 (crunch) en 2 masters, dus alles op 2 verschillende volumeniveau's te beluisteren.............tril nog na, wat een sound!!!!! dit was nog een prototype, maar mocht vanaf deze week worden verkocht.....en ik wil 'm graaaaaaaaaaaag!!

Candyman
12 februari 2003, 21:38
Wat is het voornaamste verschil qua geluid tussen de VH4(S) en de Herbert?

Rectifier
13 februari 2003, 00:30
Weet wel dat de Herbert meer voor heavy gitaristen (7-snarig) is alhoewel die de oude rocksounds ook best deed.
En hij heeft veel meer headroom met z'n (op papier) 180 watt eindtrap.
Leuk als je buizen moet vervangen.

Denk dat de VH4 iets flexibeler is.

Phyrexian
13 februari 2003, 09:36
Ik snap het toch niet goed hoor, die verschrikkelijk dure amps... wat is er nu zo beter aan dat ze meteen 1000-2000 euro duurder zijn dan andere amps???

niels5150
13 februari 2003, 10:56
ja, dat soort dingen houden mij ook tegen zo'n amp te kopen. Ze zijn onbetaalbaar, en das jammer. Maar dat vind ik ook al van mesa/boogie, en das gewoon een ordinair productie versterkertje!

marc_o
13 februari 2003, 11:47
De VH-4 is natuurlijk heel flexibel, maar ik moet zeggen dat kanaal 4 van de VH-4 mij persoonlijk niet echt aansprak, er zit iets van een compressor in, en eigenlijk is dat jammer, want dat krijg je er niet uit, is geen lelijk geluid, maar past niet zo bij de andere 3 kanalen, maar blijft kwestie van smaak natuurlijk..
Ik vond de Herbert wat mij betreft veelzijdiger, heeft weliswaar 3 kanalen, maar wel 2 masters en een boost op het ritmekanaal (kanaal 2)
Ik dacht altijd dat mijn spullen zwaar okee waren (zijn ze ook, ik speel 10 jaar Engl, eerst de Savage-stack en nu de souvereign met extra cabinetje), maar ik moet zeggen dat ik echt van mijn sokken werd geblazen door dit kleinood, maar omgerekend 7 duizend gulden is erg veel geld...

lars
13 februari 2003, 13:50
euh neuh dat zijn ze niet, welles eentje open gemaakt en erin gekeken? uberhaupt wel eens eentje gehad? op elk onderdeel staat de naam van diegene die het inelkaar gezet heeft met de datum erbij, die dingen zijn dus geheel handgemaakt.



Op 2003-02-13 10:56, schreef niels5150:
ja, dat soort dingen houden mij ook tegen zo'n amp te kopen. Ze zijn onbetaalbaar, en das jammer. Maar dat vind ik ook al van mesa/boogie, en das gewoon een ordinair productie versterkertje!

Phyrexian
13 februari 2003, 13:51
Op 2003-02-13 11:47, schreef marc_odijk:

Ik dacht altijd dat mijn spullen zwaar okee waren (zijn ze ook, ik speel 10 jaar Engl, eerst de Savage-stack en nu de souvereign met extra cabinetje)


Hey,
hoe klinkt die Souvereign? Naar het schijnt (een vriend heeft die ook) is die zo super? Vooral om ook nog eens 4x12 te kunnen poweren is erg nice... hoe is ie op slaapkamer-volume? Niet te iel/droog?

marc_o
13 februari 2003, 16:06
De Souvereign is erg mooi hoor, ik vind het nog steeds Top of the bill, alleen, wat is het dat je zoekt?
Een ander zal zweren bij bijvoorbeeld Mesa, is ook mooi, alleen niet geheel mijn smaak..
Op slaapkamerniveau (ik ken je woonsituatie natuurlijk niet) vind ik 'm nog altijd prima, maar een echte versterker wordt natuurlijk wel mooier wanneer ie een beetje harder mag, en dat is met alle versterkers zo, duur of niet.
De engl werd echter nog veel mooier met het extra cabinet erbij, ook met een 4 keer 12, in de oefenruimte staat een recto-cab is ie erg mooi met lekker veel laag. T'is wel een alleskunnertje hoor, met 4 kanalen en twee masters heb je 8 bruikbare sounds, en de gescheiden reverb is natuurlijk erg handig..
Maar wat me destijds overtuigde is dat ie stil is, ook met veel vervorming issie stil en daarom kocht ik geen rectifier, die is ook mooi en bruut, maar absoluut niet stil

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marc_odijk op 2003-02-13 16:08 ]</font>

BLOK182
13 februari 2003, 16:21
Op 2003-02-13 13:50, schreef lars:
euh neuh dat zijn ze niet, welles eentje open gemaakt en erin gekeken? uberhaupt wel eens eentje gehad? op elk onderdeel staat de naam van diegene die het inelkaar gezet heeft met de datum erbij, die dingen zijn dus geheel handgemaakt.



Lars heeft gelijk, ik heb hier allerlei kaartjes liggen met namen (half leesbaar) erop van wie hem in elkaar heeft gezet, wie hem heef gecontroleerd etc etc. En achterop staat "Handbuilt in Petaluma California"
Op 2003-02-13 10:56, schreef niels5150:
ja, dat soort dingen houden mij ook tegen zo'n amp te kopen. Ze zijn onbetaalbaar, en das jammer. Maar dat vind ik ook al van mesa/boogie, en das gewoon een ordinair productie versterkertje!

vinni
13 februari 2003, 23:37
Ik wil toch effe reageren op de opmerking over dure (lees onbetaalbare) amps....

T'is maar net wat je belangrijk vind.
Ik durf te stellen dat ik een uitstekend salaris heb. Ik rij echter in een Volvo van 15 jaar oud maar heb wel een nieuwe Mesa en een Vigier gitaar....DAT vind ik namelijk belangrijker dan een blinkende bolide....ook mijn vakanties zijn low budget en nooit ver weg...


Groet,
Vinni

Lucky
14 februari 2003, 08:46
Ik heb de Herbert naast de VH4 gehoord, maar ben uiteindelijk toch voor de VH4 gegaan.

het derde kanaal van de herbert was erg mooi maar daarintegen vond ik het derde kanaal van de VH4 ook te gek...
uiteindelijk voor de VH4 gegaan vanwege de switch opties en omdat hij beter bij mijn speelstijl paste.

Het zijn beiden fanatstische versterkers maar gewoon net even iets anders....
veel geld....maar ze zijn het toch wel waard hoor.
ga maar eens luisteren...met een goede gitaar en vooral ook een goede cab. eronder !!!

shred-o-matic
16 februari 2003, 13:57
Toen ik de Herbert hoorde was mijn eerste reactie: "mijn god, dit ding blaast mij VH4 gewoon van de kaart"
En dat deedt pijn om te moeten toegeven :'(. Ik ben nog steeds zeeeeeeer gelukkig met mijn VH4, het blijft een absolute topversterker. Maar ik heb de indruk dat Peter Diezel met de Herbert een compleet nieuw niveau van toon heeft bereikt. Ontroerend stukje techniek.

vinni
16 februari 2003, 23:42
Die herbert....tja weetutniet....
Mijn kritiek is die 180Watt
Da's toch niet normaal!!!!
Ik heb nu een 50Watt mesa daar scheur ik nu al de tent mee uit. Wat moet ik in vrdesnaam met 180 Watt?.....De toon en specs zullen subliem zijn maar alleen omdat waanzinnige vermogen zal ik'm niet kopen.....of mis ik iets?

Vinni

Chiel
17 februari 2003, 16:36
Met 180Watt heb je natuurlijk voldoende reserves. Ter vergelijking; of jij met je 15 jaar oude Volvo 160 km/u rijd of ik doe dat met mijn gechipte A3 quattro....

gerrekat
17 februari 2003, 17:35
Op 2003-02-13 16:21, schreef BLOK182:


Op 2003-02-13 13:50, schreef lars:
euh neuh dat zijn ze niet, welles eentje open gemaakt en erin gekeken? uberhaupt wel eens eentje gehad? op elk onderdeel staat de naam van diegene die het inelkaar gezet heeft met de datum erbij, die dingen zijn dus geheel handgemaakt.



Lars heeft gelijk, ik heb hier allerlei kaartjes liggen met namen (half leesbaar) erop van wie hem in elkaar heeft gezet, wie hem heef gecontroleerd etc etc. En achterop staat "Handbuilt in Petaluma California"
Op 2003-02-13 10:56, schreef niels5150:
ja, dat soort dingen houden mij ook tegen zo'n amp te kopen. Ze zijn onbetaalbaar, en das jammer. Maar dat vind ik ook al van mesa/boogie, en das gewoon een ordinair productie versterkertje!




MESA zijn wel productie versterkers en doen in de US nieuw rond de 1400 EUR tweedehands 900-1000.
Ze worden daar ook (gelukkig) heel anders bekeken als hier, ik verklaar iemadn voor gek als ie 2700 neertelt voor zo'n ding terwijl een DSL minder compressed en modderig klinkt en bovendien een betere clean heeft en rond de 1200 EUR kost!

BLOK182
17 februari 2003, 17:41
Wat heet productieversterker? Ik bedoel, Diezels worden toch ook geproduceerd?

guhlenn
17 februari 2003, 18:28
eh tsja... natuurlijk zijn ze hier duurder je moet de import en belasting ook betalen. En wat je van de toon vindt mag je houden ehehe, over smaak valt niet te twisten. Marshalls zijn ook extra duur in nederland tov amerika...

maw; wat is je putn? heb je een punt?

Negative K3 fan
17 februari 2003, 18:42
Op 2003-02-13 13:51, schreef Phyrexian:


Op 2003-02-13 11:47, schreef marc_odijk:

Ik dacht altijd dat mijn spullen zwaar okee waren (zijn ze ook, ik speel 10 jaar Engl, eerst de Savage-stack en nu de souvereign met extra cabinetje)


Hey,
hoe klinkt die Souvereign? Naar het schijnt (een vriend heeft die ook) is die zo super? Vooral om ook nog eens 4x12 te kunnen poweren is erg nice... hoe is ie op slaapkamer-volume? Niet te iel/droog?


gisteren w as er op de meeting een ouded sovereign 112 combo en die klonk heel goed. Stukken beter dan ded multitone iig.

gerrekat
17 februari 2003, 18:51
Op 2003-02-17 17:41, schreef BLOK182:
Wat heet productieversterker? Ik bedoel, Diezels worden toch ook geproduceerd?


Ach je weet wel wat er bedoeld wordt toch!

MESA is niets meer en niets minder dan de amerikaanse Marshall goede versterkers niets meer niets minder!

Overigens zijn marshall in de USA nietgoedkoper dan hier!

BLOK182
17 februari 2003, 20:00
Maar ze zijn wel handgemaakt :wink:

gerrekat
17 februari 2003, 20:16
ja Marshalls worden dan ook met de hand gemaakt zelf in mijn valvestate V100 zaten stickertjes met namen en personen die alles geinspecteerd etc hadden DUH!

MESA's zijn OK, maar niet voor 2700 EURO by a long shot, ik zou mijn XXX nooit inruilen voor een dual recto ondanks dat die waarschijnlk 1,5 a 2 keer zoveel "waard" is.

natuurlijk klinkt die MESA ook supervet, maar niet beter, echt niet en zeker niet strakker en helderder, en daar hou IK van.

Ach, ik hoor van zoveel mensen op het HC forum dat ze overstappen op een ENGL, DIEZEL of modded iof unmodded MARSHALLS.

Er zal altijd een markt zijn voor recto's het si echt geen troep, maar de prijzen zijn belachelijk voor wat je krijgt, daarop baseren zou je zeggen dat het een boutique amp is wat het dus gewoon niet is!

BLOK182
17 februari 2003, 20:30
Nee ok, je hebt gelijk, tis geen boutique, daar is het merk gewoon te groot voor. Ik vind ze ook behoorlijk duur, ik heb geen ervaring met de recto's, maar ik vind de combo's behoorlijk de moeite waard, ze zijn (op een paar na) niet gek veel duurder dan bijv. Engl of Koch, en ze zijn erg veelzijdig enzo, zeker het geld waard. Je kan hoogstens voor recto's eens in Duitsland gaan shopppen, die hebben al wat "betere" prijzen.

gerrekat
17 februari 2003, 20:44
Oh mesa's zijn prima versterkers en de combo's schijnen erg goed te zijn.
De recto's zijn ook goed.

het enie waar ik bezwaar tegen heb is de absurde prijzen die overigens voor veel spullen gevraagd wordt in de nederlandse winkels.
waar een ENGL in de USongeveer even duur is als hier in NL, kost een MESA dual recto hier plusminus 1000 EURO duurder dan in de US!

Hetzelfde geldt voor bijv. LEVI's broeken, waar slaat dat toch op, ik vind dat bijv. marshall ook een goed product levert, daar een bepaalde prijs voor vraagt die redelijk is.
Waarom kan MESA dat niet ook doen!

Kijk een DIEZEL is een heel ander verhaal die worden kleinschalig (echt) met de hand
gemaakt dan kan ik me iets voorstellen bij een hoge prijs, maar een mesa is bijna net zo duur (zo niet net zo duur!!)als een diezel!

ENGL lever kwaliteit die ook zeker vergelijkbaar is met MESA, ook veel goedkoper, soms bina de helft!

Ik praat nu over de high gain versterkers, daar is veel concurrentie in en er zijn veel goed amps op de markt, maar toch blijven die dingen walgelijk duur.
Ik snap dan soms niet waarom mensen niet wat meer moeite doen om misschien van minder makkelijk verkrijgbare merken uit te checken dei dzelfde kwaliteit leveren voor minder geld.

Als je de sound van de MESA echt het beste bij je vind passen, prima dan moet je dat geld betalen en dan is ie het misschien ook waard (????), maar anders is er zat te krijgen.

Kijk eens wat zakk Wylde uit een JCM 800 haalt en die zijn tweedehands te krijgen voor 400-500 EURO, paar pedaaltjes erbij en ja (natuurlijk nooit zoals Zakk klinken) een heel eind komen en een heel eigen vet geluid kreeeren, je moet niet alleen op dure namen vertrouwen maar zelf een geluid creeren met smpele middelen kun je een heel eind komen.

een diezel ENGL of Marshall is gen garantie voor een goed geluid, dat ligt geheel an jezelf, en wat je ermee doet.

gerrekat
17 februari 2003, 20:46
Oh mesa's zijn prima versterkers en de combo's schijnen erg goed te zijn.
De recto's zijn ook goed.

het enie waar ik bezwaar tegen heb is de absurde prijzen die overigens voor veel spullen gevraagd wordt in de nederlandse winkels.
waar een ENGL in de USongeveer even duur is als hier in NL, kost een MESA dual recto hier plusminus 1000 EURO duurder dan in de US!

Hetzelfde geldt voor bijv. LEVI's broeken, waar slaat dat toch op, ik vind dat bijv. marshall ook een goed product levert, daar een bepaalde prijs voor vraagt die redelijk is.
Waarom kan MESA dat niet ook doen!

Kijk een DIEZEL is een heel ander verhaal die worden kleinschalig (echt) met de hand
gemaakt dan kan ik me iets voorstellen bij een hoge prijs, maar een mesa is bijna net zo duur (zo niet net zo duur!!)als een diezel!

ENGL lever kwaliteit die ook zeker vergelijkbaar is met MESA, ook veel goedkoper, soms bina de helft!

Ik praat nu over de high gain versterkers, daar is veel concurrentie in en er zijn veel goed amps op de markt, maar toch blijven die dingen walgelijk duur.
Ik snap dan soms niet waarom mensen niet wat meer moeite doen om misschien van minder makkelijk verkrijgbare merken uit te checken dei dzelfde kwaliteit leveren voor minder geld.

Als je de sound van de MESA echt het beste bij je vind passen, prima dan moet je dat geld betalen en dan is ie het misschien ook waard (????), maar anders is er zat te krijgen.

Kijk eens wat zakk Wylde uit een JCM 800 haalt en die zijn tweedehands te krijgen voor 400-500 EURO, paar pedaaltjes erbij en ja (natuurlijk nooit zoals Zakk klinken) een heel eind komen en een heel eigen vet geluid kreeeren, je moet niet alleen op dure namen vertrouwen maar zelf een geluid creeren met smpele middelen kun je een heel eind komen.

een diezel ENGL of Marshall is gen garantie voor een goed geluid, dat ligt geheel an jezelf, en wat je ermee doet.

marc_o
18 februari 2003, 20:57
en dan nog geldt altijd, wat wil je voor geluid, je kunt het ook niet echtr vergelijken, maar dat prijzen soms absurd zijn is wel heel triest. speelde laatst op een bogner Shiva, wel mooi, maar niet mooier dan mijn Engl, affijn, dat vind ik dan weer en daarbij is de Engl weer veelzijdiger..toen ik in 1994 de Engl savage 120 kocht was ik er geloof ik 4200 gulden voor kwijt, er waren er nog niet veel in nederland en moest er lang op wachten, toen moest diezelfde versterkertop in de states 2700 dollar kosten, dus andersom zullen die Yanks ook wel denken en zich afvragen waarom alles vanuit Europa zo duur moet zijn...