PDA

View Full Version : G-system update & Editor klaar...



bluegate
10 maart 2008, 23:26
Jawel, de lang verwachte update is uit.
Firmware 3.0 en de Editor staan op de TC website.

Zelf heb ik het nog niet toegepast, alleen even de Editor bekeken.
Ziet er redelijk uit, vrij overzichtelijk.

Nocki
11 maart 2008, 08:42
tjonge... dat eeft lang geduurt! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik m had. Was een geweldig apparaat alleen jammer van de tonesuck...

groovieguitarguus
13 maart 2008, 23:23
Interessant... Al 3.0 geupdated?
Vind het zelf tricky. Ben bang mijn geluiden te overschrijven o.i.d.

bluegate
14 maart 2008, 09:43
Ja, ik heb 3.0 op mijn G-system gezet.
Was heel simpel, kost je een minuut of 10.
Niet vergeten dat als om een herstart wordt gevraagd ook de USB kabel te
verwijderen en niet terug plaatsen voordat de G-System aangeeft dat hij
klaar is.

Mijn patches staan gewoon nog op mijn G-System, heb ook nog nergens
gelezen dat er patches verloren zijn gegaan.

rjong999
8 juli 2008, 00:00
Ik heb 'm ook geupdate naar 3.0 en gebruik de editor, die werkt prima, en geeft toch een nog wat gemakkelijker interface, vooral als je eens op je gemak je sounds wilt tweaken.

Ik begin het ding langzaam maar zeker steeds emer onder de knie te krijgen, hij is uiteindelijk natuurlijk toch gewoon heel goed, en alle problemen die ik had lagen natuurlijk ook weer aan mijn eigen onkunde, eigenwijzigheid en ´laat mij maar even...´ ;-)

Hier vindt je erg veel nuttige informatie:

http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?pid=10477

Ik heb er alle problemen die ik met de G-System mee op kunnen lossen en hij klinkt nu helemaal geweldig! Absoluut een aanrader voor iedereen.

rjong999
8 juli 2008, 17:02
Voor de Vyzor-users: er is een nieuwe release van de G-System editor, gratis hier te downloaden: http://www.vyzor.com/downloads/tcelectronic/VyzorG-System1p02Setup_WIN.zip

groovieguitarguus
14 juli 2008, 21:42
Ik heb er alle problemen die ik met de G-System mee op kunnen lossen en hij klinkt nu helemaal geweldig! Absoluut een aanrader voor iedereen.
_

Hoi Rob... en misschien de rest. Ik moet zeggen dat ik behoorlijk enthousiast over de G-system was. In 1e instantie wat het aansluiten nog even zoeken en gaf ook een 'bagger' sound. Maar conform de manier van aansluiten http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/fattach_get.php?p_sid=heH9IL8j&p_accessibility=0&p_redirect=&p_tbl=9&p_id=1943&p_created=1174643362&p_olh=0 werkt de G-system perfect.
Wat ik las in jou link van de review, is dat er zeer sterk wordt aangedrongen op gebalanceerde kabels. Ik heb sinds kort mijn rack met hele goede, maar ongebalanceerde kabels bekabeld. Zo kort mogelijke afmetingen. Heb geen zin om dit opnieuw te doen. Wat is jou/jullie mening hierover.
Wat waren voor jou de meest belangrijke punten van de review???

Dank alvast....gr Guus

bluegate
14 juli 2008, 23:14
Gebalanceerde kabel is leuk en in theorie beter, maar dat werkt het beste
als beide zijden gebalanceerde aansluitingen hebben.
Maar als je pre-amp gewoon een normale ongebalanceerde uitgang heeft
dan is het effect al vrijwel weg indien je een gebalanceerde kabel vanuit
de G-System aansluit.

rjong999
27 juli 2008, 00:37
Wat ze precies in de G-System gedaan hebben weet ik niet, maar er zit een speciaal circuit in dat het gebruik van een gebalanceerde kabel detecteert en daarmee de geluidskwaliteit optimaliseert. Ik kan me er weinig bij voorstellen maar je hoort het verschil wel, gewoon minder achtergrondbrom en een iets helderder geluid.

Ik gebruik de G-System nu icm o.m. een Triaxis, Bogner the Fish en Yamaha DG-1000 en krijg uitstekende resultaten. Ook het switchen van een Fulltone Fulldrive en een DS-1 in de loop gaat prima.

Wat bij mij trouwens nog wel een onverwacht effect had was het overstappen van een oude Planet Waves kabel tussen gitaar en G-System naar een nieuwe, de oude kabel gaf veel meer brom en een doffer geluid, maar dan alleen icm de G-System, rechtstreeks naar bijv de Triaxis merkte je daar niks van. Bizar hè ?

bluegate
27 juli 2008, 09:59
Ik heb gisteren een GCX met Grouncontrol gekocht voor mijn rackje
en ik vind de loops een hele verbetering tov de G-system.

G-system is een mooie totaal oplossing waar je zeker veel plezier van kunt hebben.
Probleem is dat ze niet helemaal duidelijk zijn hoe die loops in elkaar zitten.
Zijn alle loops gebalanceerd? Volgens mij alleen de Insert loop.
Welk impedantie hebben loops 1-4? Ik heb een Fuzz aangesloten op de G
maar dat was een ramp, Fuzz wil Hi-Z hebben geen Lo-Z.
Ik heb het idee dat loops 1-4 gebufferd zijn.