PDA

View Full Version : Moedigen jullie ook anderen aan gitaar te gaan spelen?



Electrical Storm
12 februari 2003, 20:08
Ik ben nu nog geen jaar serieus met gitaarspelen, en nu al heb ik het idee overgebracht aan één van mijn klasgenoten en een neefje...
Herkennen jullie het ook dat mensen in je directe omgeving dankzij jouw de gitaar hebben opgepakt, zonder dat je ze ertoe hebt aangespoord??

geertenno
12 februari 2003, 20:48
Uhm nee, ik spoor vrienden juist aan bassgitaar te gaan spelen want dan kunnen we een bandje beginnen. :grin:
Maar meestal zonder effect. :sad:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: geertenno op 2003-02-12 20:49 ]</font>

Matje
12 februari 2003, 21:27
Nee niet echt, der zijn al zat gitaristen en ik heb een drummer nodig voor m'n bandje dus meestal zeg ik dat ze maar moeten gaan drummen.

Phoenix Rising
12 februari 2003, 21:48
Ik zeg wel tegen mijn broertje dat ie moet beginnen, maar hij is niet echt gemotiveerd geloof ik.

savecracker85
12 februari 2003, 21:59
Op 2003-02-12 20:48, schreef geertenno:
Uhm nee, ik spoor vrienden juist aan bassgitaar te gaan spelen want dan kunnen we een bandje beginnen. :grin:
Maar meestal zonder effect. :sad:


dat probeer ik ook altijd(nog zonder succes) :sad:

burt
12 februari 2003, 23:32
Een goeie vriend van me heeft ook een botergeile Ibanez, en die heeft'ie echt heel lang verwaarloosd. Ik weit het graag aan mezelf dattie 'r onlangs flinke heeft afgestoft en weer langzaamaan aan het opbouwen is (-:

Rutger
13 februari 2003, 09:33
Ja precies, er zijn al zoveel gitaristen. Ik moedig ze eerder aan een wat zeldzamer instrument te gaan bespelen. Drums, bas, saxofoon, hammond. Ik ben mezelf maar wat andere instrumenten aan gaan leren om als muzikant interessanter te zijn voor evt bandlid-zoekenden.

Als ik zie hoeveel gitaristen er op een jamsessie verschijnen en de hele avond volspelen, terwijl het onwijs tof en varierend zou zijn als er een saxofonist of pianist bij zou zijn.

Harry
13 februari 2003, 09:35
Op 2003-02-12 20:48, schreef geertenno:
Uhm nee, ik spoor vrienden juist aan bassgitaar te gaan spelen want dan kunnen we een bandje beginnen. :grin:
Maar meestal zonder effect. :sad:


:grin:

schaap
13 februari 2003, 14:15
ik spoor mensen subtiel of direct altijd aan om een instrument te gaan bespelen, drie gitaristen onderhand en twee basisten, en een drummer :razz:

Negative K3 fan
13 februari 2003, 16:00
niet echt...

Neals
13 februari 2003, 17:32
Ik raad de meesten ook bas of drums aan...

keyboardsspelers, gitaristen en zangers zijn teveel van.

Ic3gl0vE
13 februari 2003, 17:43
Op 2003-02-13 17:32, schreef Neals:
keyboardsspelers, gitaristen en zangers zijn teveel van.


altijd leuk als mensen je recht in je gezicht zeggen dat je overbodig bent :sad:


Ik probeer mensen die gitaar willen gaan spelen ook altijd aan te sporen om een bas te kopen.. maar dat wil niemand

Kitaarhiero
13 februari 2003, 20:02
Ik moedig mensen liever aan om te gaan drummen of basgitaar te gaan spelen, vooral als ze al meteen zeggen in een bandje te willen spelen.

Electrical Storm
13 februari 2003, 20:14
Maar jullie begrijpen mijn vraag niet helemaal: Ik heb niemand bewust aangespoord om ook gitaar te gaan spelen (liever niet zeg!), maar toch doen mensen het. Oftewel: Na-apen!

alexgit
13 februari 2003, 21:39
Op 2003-02-13 20:14, schreef Electrical Storm:
Maar jullie begrijpen mijn vraag niet helemaal: Ik heb niemand bewust aangespoord om ook gitaar te gaan spelen (liever niet zeg!), maar toch doen mensen het. Oftewel: Na-apen!


Hahahahaha ja ik kan me er helemaal in vinden :wink:

Dude
13 februari 2003, 21:53
mijn ex vriendinnetje is begonnen door wat aan te pingelen op mijn westerns, nu speelt ze bas in een band,
ik had ook ooit de ambitie om 2 vriendinnen les te gaan geven maar dat is op niks uit gelopen, best jammer, de een had een mooie western gekocht die nu in haar schuur staat krom te trekken, jammer hoor, kon het dr niet echt bijbrengen of dr genoeg motiveren zeg maar, de ander kon het wel maar had niet echt veel talent, ben ik ook mee gestopt, ze speelt nog wel trouwens

michielv
14 februari 2003, 12:35
Op 2003-02-12 20:08, schreef Electrical Storm:
Ik ben nu nog geen jaar serieus met gitaarspelen, en nu al heb ik het idee overgebracht aan één van mijn klasgenoten en een neefje...
Herkennen jullie het ook dat mensen in je directe omgeving dankzij jouw de gitaar hebben opgepakt, zonder dat je ze ertoe hebt aangespoord??


Ik moedig mensen juist aan te gaan drummen of bas te gaan spelen, is handig voor een bandje! *LOL*