PDA

View Full Version : footswitch cube 60



J-sus Rulez
10 maart 2008, 19:07
welke footswitch kan ik gebruiken voor de cube 60?
(ben op zoek naar een driedubbele.. kan ik zo een daarvoor gebruiken?)

P.S: ik ken hier echt niks van...

J-sus Rulez
10 maart 2008, 20:21
Kan je eender welke footswitch gebruiken?

Valoosj
11 maart 2008, 13:45
Nee. Ik heb de cube 30 staan thuis, en die gebruikt momentary switches. Omdat Boss te veel geld vraagt voor die dingen heb ik die zelf gemaakt.
Als je kan solderen heb je die vrij snel ineengestoken.

J-sus Rulez
11 maart 2008, 13:49
en wat heb je daar allemaal voor nodig? en wat zijn momentary switches? (ik zeg het.. ik ken er echt niks van...)

Valoosj
11 maart 2008, 13:56
Behuizing, inputs, schakelaars, draad.
Momentary zijn schakelaars die enkel een verbinding maken zolang je de schakelaar ingedrukt houdt. Latching, of ook wel toggle switches maken altijd contact, en wisselen gewoon van kant als je de schakelaar indrukt. (dus ze maken voortdurend ofwel WEL contact, of GEEN contact)

Hoe je hier leds bij verwerkt is voor mij nog steeds een raadsel, maar verder werkt het wel allemaal.

J-sus Rulez
11 maart 2008, 13:58
Behuizing, inputs, schakelaars, draad.
Momentary zijn schakelaars die enkel een verbinding maken zolang je de schakelaar ingedrukt houdt. Latching, of ook wel toggle switches maken altijd contact, en wisselen gewoon van kant als je de schakelaar indrukt. (dus ze maken voortdurend ofwel WEL contact, of GEEN contact)

Hoe je hier leds bij verwerkt is voor mij nog steeds een raadsel, maar verder werkt het wel allemaal.


En kan ik ook toggle switches (voor mijn cube 60)gebruiken... of niet?
Maar ik ben echt heel slecht in dat soort dingen (elektronica etc...) dus naar wat moet ik uitkijken als ik een triple switch wil kope?

Valoosj
11 maart 2008, 14:09
Als Roland hetzelfde systeem in al zn cubes gebruikt kan je niets doen met toggle switches. Dan heb je momentary nodig.

Je kan er of eentje (laten) bouwen, of je gaat naar de gitaarwinkel en vraagt voor de juiste switch.

JvD.
11 maart 2008, 14:38
Kan je eender welke footswitch gebruiken?
he? wat zeg je hier?

roland maakt toch gewoon een switch voor een cube 60? die is tekoop in de winkel. wat is het probleem?

J-sus Rulez
11 maart 2008, 14:46
jah maar dat is een boss... en das een dual switch.. ik zou graag een triple willen en zie dus niet het nut voor een enkele en een dual switch van boss te kopen...

zou ik deze kunnen gebruiken? footswitch (http://www.tonefactory.nl/shop2/index.php?cPath=1_101)

het is die Footswitch 3 button Marshall style

en kan ik dus gewoon die footswitch in één ingang steke?

Swan
11 maart 2008, 16:51
waarvoor 3 switches? wat kan je daarmee schakelen op je cube?

Wiellem
11 maart 2008, 17:00
waarvoor 3 switches? wat kan je daarmee schakelen op je cube?

Twee effectendingen (reverb+delay/tremelo etc)en het kanaal (clean/lead)

J-sus Rulez
11 maart 2008, 18:28
drie footswitches waarmee je channelswitching, EFX en Delay/Reverb kan aan- of uit schakelen.

J-sus Rulez
11 maart 2008, 19:22
als ik ze zelf maak.. kan ik dan gewoon drie monokabels hale... en elk gewoon rechtstreeks aan een momentary schakelaar zetten? krijgt hij dan stroom of moet er ergens nog een batterijtje aan? (dus amp-kabel (gesplist)-schakelaar?)x3

Valoosj
12 maart 2008, 12:06
Gewoon de kabel aan je switch hangen. Meer is er echt niet aan. Tenzij je leds wil, dan ga je wat straffe toeren mogen uithalen :D

J-sus Rulez
12 maart 2008, 12:47
ok.. jah dan de ikhet zelf wel... merci!