PDA

View Full Version : Fender CP Pickups geen Custom Shop?



Aron Maiden
10 maart 2008, 17:48
Hallo,

Ik heb dus een fender classic player '60s strat. Heerlijke gitaar met "69 custom pickups". Klinkt erg goed naar mijn mening. Maar waar ik vandaag dus achterkwam is dat het geen " '69 Custom Shop pickups zijn. Tenminste op de '69 cs pickups staan op de onderkant de intitialen "AY" (Abigail Ybarra), een datum en en CS sticker en dat hebben die van mij dus niet.

Ik ging er gewoon van uit dat dus wel de CS pickups in de mijne zaten, maar nu keek ik even goed op de fender site en daar staat: "3 Custom ‘69 Single-Coil Strat® Pickups with Grey Bobbins". Dus CUSTOM pickups en geen CUSTOM SHOP pickups.

Klopt dit dus? of kan het ook zijn dat niet alle cs '69 pickups van handtekening enz zijn voorzien? omdat ik op diverse andere sites wel lees dat er Custom Shop pickups inzitten namelijk.

Wat denken/ weten jullie hierover?

groeten,
Aron

Spitfire
10 maart 2008, 18:16
Wat maakt het uit, sommige gitaristen moeten meer luisteren en minder nadenken. Lijkt me erg sterk dat je gitaar ineens ruk klinkt nu er geen CS elementen inzitten.

Tot zover mijn bescheiden mening :satisfie:

Aron Maiden
10 maart 2008, 18:36
Klinkt erg goed naar mijn mening.

Ik zeg dus helemaal niet dat ik ze RUK vind klinken. Klinkt heerlijk. Maar zo zie je maar dat je wel genaaid wordt. De CS elementen zijn namelijk wel duurder.

Mr.Fingers
10 maart 2008, 18:38
Je bent toch niet genaaid. De Fender site zegt dat er '69 Custom Elementen inzitten, en die heb je toch.

G.G.
10 maart 2008, 19:33
Fender heeft het gewoon slim geformuleerd. Er staat iets, je herkent het alleen als iets anders. Je vult zelf in wat je wilt lezen. Is gewoon erg slim van ze op verkooptechnisch gebied.

Maniaaaak!!
10 maart 2008, 19:38
De pickups zijn exact gelijk aan de echte Abby handwounds, maar ze zijn machinewound en niet gechecked door abby zelf dat is het enige. Dat lijkt een hoop verschil te maken maar maakt in de praktijk minder uit dan je zou denken.

Blijven hele degelijke pickups!

Spitfire
10 maart 2008, 20:06
Ik zeg dus helemaal niet dat ik ze RUK vind klinken. Klinkt heerlijk. Maar zo zie je maar dat je wel genaaid wordt. De CS elementen zijn namelijk wel duurder.

My bad... Niet goed gelezen :hippie:

bass blom
10 maart 2008, 20:14
maar je zegt..


Ik heb dus een fender classic player '60s strat. Heerlijke gitaar met "69 custom pickups".
dacht je dan dat je ze kreeg of zag je ook een advertentie ofzo waarin stond dat je ze zou krijgen?


Klinkt erg goed naar mijn mening. Maar waar ik vandaag dus achterkwam is dat het geen " '69 Custom Shop pickups zijn.

Eko
10 maart 2008, 20:34
Dacht je dat Abygail de enige was die ze kon wikkelen? Er werken in de CS meer dames en heren die ze maken. Abygail is gewoon de meest bekende.

jimihattricks
10 maart 2008, 22:13
ik heb de 'echte' CS 69s gehad, en speel nu ook op een 60's classic player strat met de (nonCS) 69s..

om eerlijk te zijn vind ik die laatste beter klinken, die andere heb ik weggedaan omdat het ploinky ploinky was