PDA

View Full Version : Powerball: blikkerige sound



Tho
10 maart 2008, 17:14
Hey mensen,

Na mijn topic over hoe ik mijn Powerball beter in de mix kan krijgen, kreeg ik de tip van de contour knop. Werkte prima, maarrrr..

Ik heb de opnames van die gig beluisterd, en wat had ik een blikkerige sound zeg.. Heel erg hol of zo. Ik speel over een V60 cab. Zou een V30 hier iets aan kunnen veranderen? Of een bias?

Ik speel op een Jackson USA soloist (alder hout) met een SD JB

Cheers!

MjS
10 maart 2008, 17:18
Werd je doorversterkt met microfoon? Wat meer aandacht aan de plaatsing besteden wil nog al eens helpen. En ik weet niet wat je positie is tov je cab, maar veel gitaristen laten hun versterker nogal onder zich door blazen, waardoor het voor die gitarist in kwestie 'doffer' klinkt dan voor het publiek.

Dus: zorg dat de cab goed op je oren gemikt staat en besteed wat meer aandacht aan microfoonplaatsing.

Van wat ik heb begrepen klinkt een V30 eerder schel dan een V60, maar pin me dr niet op vast.

bass blom
10 maart 2008, 17:18
nee, tis die kale kop van je.
of een beuntechnicus :sneaky:

Tho
10 maart 2008, 17:39
Werd je doorversterkt met microfoon? Wat meer aandacht aan de plaatsing besteden wil nog al eens helpen. En ik weet niet wat je positie is tov je cab, maar veel gitaristen laten hun versterker nogal onder zich door blazen, waardoor het voor die gitarist in kwestie 'doffer' klinkt dan voor het publiek.

Dus: zorg dat de cab goed op je oren gemikt staat en besteed wat meer aandacht aan microfoonplaatsing.

Van wat ik heb begrepen klinkt een V30 eerder schel dan een V60, maar pin me dr niet op vast.

De plaatsing was prima, maar daar lag het ook niet aan. Op slaapkamer volume hoor ik het namelijk ook. Het is gewoon niet echt een vol geluid. (waar je na een jaar allemaal niet achter kan komen :D)

FNaRK
10 maart 2008, 22:44
gewoon een Digitech GSP 2120 kopen !!



echt




doe het nou gewoon !

Tho
10 maart 2008, 22:45
gewoon een Digitech GSP 2120 kopen !!



echt




doe het nou gewoon !

Misschien dat ie nog bij die talloze fenderheadstocks past in je endeldarm

FNaRK
10 maart 2008, 22:54
het mooie glanzende frontje van mijn DIGITECH 2120 past trouwens wel prima bij die ontzettende lelijke kale kutkop van je

Tho
10 maart 2008, 22:58
en nu je waffel dicht tyfusbejaarde, want ik heb wel even wat serieus advies nodig over de Powerball

bass blom
10 maart 2008, 23:09
wat voor cab dan?
1 V60? twee?

need more input.

en wat voor mic hing ervoor?
en is die echt gericht of hing hij aan het snoer door een handvat of klem onder een top?

Tho
10 maart 2008, 23:12
4x12 cab. En de mic was echt gericht. Nogmaals, thuis hoor ik het ook, op elk volume.

Ash ketchum
10 maart 2008, 23:14
Probeer eens een andere cab of gitaar te lenen en kijk of het daar aan ligt. Of in ieder geval stapsgewijs vast leggen wat het geluid bepaalt. Het kan ook aan de kabels liggen, sommige zullen zelfs de richting van de kabel aangeven als mogelijke oorzaak :???:
Hoe is het signaal van de gitaar naar de versterker, heb je effectpedalen in de effectloop of tussen gitaar en amp?
Je kan ook de eindtrap meer laten werken en minder gain gebruiken of andere voortrapbuizen gebruiken die een meer "smoother" geluid geven.

bass blom
10 maart 2008, 23:17
4x12 cab. En de mic was echt gericht. Nogmaals, thuis hoor ik het ook, op elk volume.

ok, ja, ik ken de V60's niet, V30 wel en toen ik die vorig jaar met 1 accoord hoorde had ik een direct 'thuis' gevoel.
probeer ergens een keer of mocht je zin hebben, tis ff een uurtje karren, kom hierheen met je cab kun je A/B-en met de mijne.

Arvoitus
10 maart 2008, 23:41
Ik kan het fout hebben, maar als ik denk bij het verlies aan laag, blikkerig enzovoorts . Kan het zijn dat de buizen beginnen te verslijten, of praat ik nu complete onzin?

Raffel
11 maart 2008, 10:25
V30's en de presence en treble wat terugdringen doet wonderen voor je sound op de powerball.

Als je daar nog niet genoeg aan hebt, zou je de buizen nog kunnen vervangen door een ander type.

MjS
11 maart 2008, 10:37
V30's en de presence en treble wat terugdringen doet wonderen voor je sound op de powerball.

Als je daar nog niet genoeg aan hebt, zou je de buizen nog kunnen vervangen door een ander type.

En als dat niet werkt, zou je nog je versterker kunnen vervangen door een ander type! :satisfie:

pol
11 maart 2008, 10:44
zou het zoeken bij de cab en pickups van die jackson, soloists zijn nu wel geen warm klinkende gitaren, zeker niet met een JB in de brug.

Dark_Tranquillity
11 maart 2008, 14:23
Tho, hoe zit het met je geluid als je de RR24 er aan hangt?

Tho
11 maart 2008, 17:55
@lars: Heb ik om eerlijk te zijn nog helemaal niet gechecked! Ga ik na het eten doen

@MjS: Ben ik aan't overwegen, maar dat is de laatste oplossing

@Pol: Het is inderdaad geen mahoniehout. Een warmere pu was ik al naar op zoek