PDA

View Full Version : just say no to drugs



fred dons
10 maart 2008, 15:26
van dezelfde mensen die jullie de reverse V brachten :D

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/6/1/547361.jpg

Harry
10 maart 2008, 15:31
over 50 jaar vinden we dit prachtig...

bass blom
10 maart 2008, 15:31
ehm.. OMG.. nee!

almarvk
10 maart 2008, 15:32
Gatverdamme, wat een lelijk gedrocht!

Rutger
10 maart 2008, 15:32
Waar-om? :nervous:

Frisods
10 maart 2008, 15:34
whoo die kop!

Mr.Fingers
10 maart 2008, 15:35
Ik vind het wel iets hebben, wat precies weet ik niet, maar het heeft wel iets...

Ze zitten bij Gibson precies echt wel op droog zaad & zwaar aan de paddo's. Wie verzint dit in hemelsnaam...

Madcow
10 maart 2008, 15:37
Drugs are bad mkay, if you use drugs your bad, because drugs are bad mkay.

Mooi is anders :)

fred dons
10 maart 2008, 15:39
en dan te bedenken dat hier bomen voor gesneuveld zijn :(

Kim Wilson
10 maart 2008, 15:40
Een linkshandige Explorer body met een klompvoet aan de kop. Verzin ze maar...

Barkeepert
10 maart 2008, 15:41
Jeetje, kan ik eindelijk een linkshandige gitaar voor de prijs van een rechtshandige kopen... :p

PeterX
10 maart 2008, 15:44
Volgens mij is dit dus gewoon een rechtshandige gitaar (kijk maar naar de strap buttons), hetgeen hem niet mooier maakt...

Kim Wilson
10 maart 2008, 15:53
Ja, dus? Je kunt in een nieuwe body je strapbuttons toch plaatsen waar je wil? Het is gewoon een omgekeerde Explorer-body.

fred dons
10 maart 2008, 16:02
alleen gaat je jackplug dan wel vervelend onder je oksel kietelen :D

De Beer
10 maart 2008, 16:05
Die lui moeten daar een partij lol hebben in hun werk.

~kijken waar we deze maand weer mee wegkomen~

Kim Wilson
10 maart 2008, 16:05
Wel als je hem weer als linkshandig gaat gebruiken ja. :D

bass blom
10 maart 2008, 16:06
http://nl.youtube.com/watch?v=4_KFebLWpY0&feature=related

Bram+
10 maart 2008, 16:12
Hij zal overigens vast niet kopzwaar zijn, dus ieder nadeel heb z'n voordeel.

barno
10 maart 2008, 16:25
van dezelfde mensen die jullie de reverse V brachten :D

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/6/1/547361.jpg



Valt me wat tegen dat iedereen dit zo lelijk vindt. De reverse V is echt wel afschuwelijk maar dit vind ik best nice. Die kop vinden mensen lelijk omdat hij niet lijkt op iets dat gekend is, maar qua vormgeving en functionaliteit is dit wel okee imo. oogkleppen af!

Ibanez666
10 maart 2008, 16:28
hhmmmmm, vind het wel een mooi dinkie eigenlijk en nee ik ben niet aan de drugs

fred dons
10 maart 2008, 16:43
Valt me wat tegen dat iedereen dit zo lelijk vindt. De reverse V is echt wel afschuwelijk maar dit vind ik best nice. Die kop vinden mensen lelijk omdat hij niet lijkt op iets dat gekend is, maar qua vormgeving en functionaliteit is dit wel okee imo. oogkleppen af!

functioneel als in de onderkant van de gitaar zit in de weg als je er zittend mee wilt spelen en de linker hoorn voorkomt dat je voorbij fret nummer 12 kunt spelen ;) ?
en die kop is inderdaad nooit eerder toegepast en daar is een goede reden voor (hij is lelijk ;) )

Fender75
10 maart 2008, 16:45
De body ja, de headstock gadgadverdamme...lijkt wel een headstock met een ernstig gevalletje lepra.. :)

fred dons
10 maart 2008, 16:59
ik vind hem overigens niet zo erg als de reverse v en Carvin heeft al eerder iets dergelijks uitgebracht (reverse star) maar die vond ik dus ook niet zo mooi

stonerdaf
10 maart 2008, 17:47
Ik kan er zwaar naast zitten, maar is dit niet dezelfde kop als de Gibson Moderne ?

Mochten ze die terug uitbrengen tegen een schappelijk prijsje, wil ik er daar wel eentje van.

fred dons
10 maart 2008, 17:51
hij lijk er een beetje op en in 83 heeft Gibson een reissue uitgebracht een een jaar of 6 geleden is er ook een Epi Moderne geweest dus als je een beetje zoekt moet die we te vinden zijn

Daan_B
10 maart 2008, 17:54
Dat is wel heel makkelijk geld verdienen :stop: .
Na de V dacht ik het wel gehad te hebben maar dit slaat echt alles!
Waar blijven de omgekeerde LP's?!

artnaz
10 maart 2008, 17:56
Om toch iets positiefs te zeggen, die slagplaat heeft wel wat. Voor de rest... :roll:

P.S.: Fred, wil je je PM even checken?

Micro-e
10 maart 2008, 17:58
Ik vind hem zoooo vet! :cooler:
hoeveel moettie gaan kosten?

nevyn292
10 maart 2008, 18:16
de reverse V vond ik nog tot daarentoe, maar dit is gewoon grofweg LELIJK, die reverse V had nog ' iets'

Megadeth_
10 maart 2008, 18:17
Slagplaat is knap gevonden, de rest is behoorlijk lelijk.

Keesz
10 maart 2008, 18:23
fuckin' tof!!!!

mikeyaxeman
10 maart 2008, 18:32
Slagplaat is knap gevonden, de rest is behoorlijk lelijk.

Dat vind ik nou het lelijkste aan dat ding.
Maar het kan nog altijd lelijker, is volgens mij fotosoep maar er bestaat werkelijk zo'n ding.

http://i201.photobucket.com/albums/aa262/alexoest/Reversefenderstratocaster.png

Daan_B
10 maart 2008, 18:45
Tja er stond een tijdje geleden ook een 'strat' met de vorm van Nederland op marktplaats :satisfie: .

barno
10 maart 2008, 19:00
functioneel als in de onderkant van de gitaar zit in de weg als je er zittend mee wilt spelen en de linker hoorn voorkomt dat je voorbij fret nummer 12 kunt spelen ;) ?
en die kop is inderdaad nooit eerder toegepast en daar is een goede reden voor (hij is lelijk ;) )

Functioneel zoals in een metalgitaar die, net zoals zovele andere metalmodellen, niet gemaakt is om zittend te bespelen. Stemknoppen op die plaats: zorgt voor een meer natuurlijke stand van de "stemhand" tijdens stemmen. En dat van die bovenste hoorn die in de weg zit: net goed zo, ik vind merendeel wat metaljongens boven fret 12 doen toch circustruukjes :)

Jellyfish00
10 maart 2008, 19:47
net goed zo, ik vind merendeel wat metaljongens boven fret 12 doen toch circustruukjes :)
Een flinke solo tussendoor zijn toch geen circustruukjes man..En er zijn ook genoeg hoge riffs en licks die geen circustruukjes zijn..Maar als jij je gitaar wil beperken, dan ga je gang.

macwilliams
10 maart 2008, 20:19
maak dan gewoon geen gitaar als je toch geen zin in je werk hebt.

barno
10 maart 2008, 20:19
Een flinke solo tussendoor zijn toch geen circustruukjes man..En er zijn ook genoeg hoge riffs en licks die geen circustruukjes zijn..Maar als jij je gitaar wil beperken, dan ga je gang.

for starters: it's a joke (met weliswaar een grond van waarheid voor wat betreft sommige macho gitaristen). en trouwens die hoorn lijkt me bij deze gitaar niet echt in de weg te zitten voor hoog gepiel.

barno
10 maart 2008, 20:21
maak dan gewoon geen gitaar als je toch geen zin in je werk hebt.
waarover gaat dit?

macwilliams
10 maart 2008, 21:38
Dat degene die dit gebouwd heeft wel een heel slechte dag gehad moet hebben :chicken:

ik weet't ik weet't smaken verschillen net als meningen.

allochthomas
10 maart 2008, 21:39
m'n hersens stonden effe stil toen ik die gitaar van de TS zag.

fred dons
10 maart 2008, 21:40
Functioneel zoals in een metalgitaar die, net zoals zovele andere metalmodellen, niet gemaakt is om zittend te bespelen. Stemknoppen op die plaats: zorgt voor een meer natuurlijke stand van de "stemhand" tijdens stemmen. En dat van die bovenste hoorn die in de weg zit: net goed zo, ik vind merendeel wat metaljongens boven fret 12 doen toch circustruukjes :)
De explorer is nooit ontworpen voor Metal maar eerder voor Jazz en dat speel je toch echt zittend ;) en we hadden het hier over functioneel, ik speel metal maar dat wil niet betekenen dat ik dan maar een gitaar moet spelen die mijn spel beperkt; de explorer in zijn normale uitvoering ligt en hangt perfect in balans of je nu zit of staat


De stem knoppen op zich (steinbergers) is niets mis mee, alleen had bijvoorbeeld een firebird headstock mooier gestaan
Robin heeft ooit de Machete gemaakt die ook wel wat reverse explorer trekjes heeft maar een stuk meer smaalvol is uitgevoerd

Bram+
10 maart 2008, 22:43
Robin heeft ooit de Machete gemaakt die ook wel wat reverse explorer trekjes heeft maar een stuk meer smaalvol is uitgevoerd
http://robinlovers.com/discus/messages/6/3990.jpg
Zo'n jongen? Vind ik inderdaad al iets meer gitaar, alleen vind ik ook hier de lower 'horn' niet echt mooi (en een draak van een headstock, maar dat dan maar terzijde). Voor de rest wel fraaie rondingen.

YannickH
10 maart 2008, 22:55
Gatverdamme, wat een lelijk gedrocht!


haha dat stukje is van hans teeuwen:eerlijkheid:p
het is inderdaad een gedrocht

barno
11 maart 2008, 00:53
De explorer is nooit ontworpen voor Metal maar eerder voor Jazz en dat speel je toch echt zittend ;) en we hadden het hier over functioneel, ik speel metal maar dat wil niet betekenen dat ik dan maar een gitaar moet spelen die mijn spel beperkt; de explorer in zijn normale uitvoering ligt en hangt perfect in balans of je nu zit of staat


De stem knoppen op zich (steinbergers) is niets mis mee, alleen had bijvoorbeeld een firebird headstock mooier gestaan
Robin heeft ooit de Machete gemaakt die ook wel wat reverse explorer trekjes heeft maar een stuk meer smaalvol is uitgevoerd

dat de explorer voor jazz is ontworpen, wist ik niet. Het pleit niet voor de ontwerpers dat hun gitaren door haast niemand van initieel doelpubliek worden gebruikt.

Orpheo
11 maart 2008, 01:03
dat de explorer voor jazz is ontworpen, wist ik niet. Het pleit niet voor de ontwerpers dat hun gitaren door haast niemand van initieel doelpubliek worden gebruikt.

probeer voor de gein eens met een explorer met pafjes jazz te spelen, en sta versteld. die dingen pakken dat geweldig op. de les paul is ook ontworpen voor jazz, en dat doet ook bijna niemand meer (verhoudingsgewijs met waar de LP het meest voor gebruikt word)

Tubescreamer
11 maart 2008, 01:11
Precies....nog zo'n voorbeeld: Jazzmaster; viel toch ook niet echt in de smaak van de doelgroep toendertijd? (En nu nog steeds niet)

fred dons
11 maart 2008, 09:08
dat de explorer voor jazz is ontworpen, wist ik niet. Het pleit niet voor de ontwerpers dat hun gitaren door haast niemand van initieel doelpubliek worden gebruikt.
de explorer was nooit een echt serieuze poging van Gibson voorwelke doelgroep dan ook maar meer om te laten zien dat zij net als Fender "aparte/moderne" gitaren konden maken (de explorer is oorspronkelijk maar 3 jaar gemaakt in een zeer lage oplage), metal was in 1957 nog niet uitgevonden dus daar mikten ze in ieder geval niet op, de default muziek soort was toen jazz en country (en een beetje rock en roll)

fred dons
11 maart 2008, 09:09
http://robinlovers.com/discus/messages/6/3990.jpg
Zo'n jongen? Vind ik inderdaad al iets meer gitaar, alleen vind ik ook hier de lower 'horn' niet echt mooi (en een draak van een headstock, maar dat dan maar terzijde). Voor de rest wel fraaie rondingen.
de headstock op de Machete was dezelfde als Gibson op de futura had (de voorloper van de explorer, zie ook de rick nielsen signature van hamer)

Bram+
11 maart 2008, 09:21
de headstock op de Machete was dezelfde als Gibson op de futura had (de voorloper van de explorer, zie ook de rick nielsen signature van hamer)
Die van de Machete lijkt iets minder lomp dan die van de Futura op dit plaatje, maar die van de Futura vind ik inderdaad ook niks.

zeppo
11 maart 2008, 09:28
Sorry dat ik dit gedrocht nog een post:

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/6/1/547361.jpg

Fout lache: met twee gitaristen in de band alletwee deze gitaar spelen, en dan overal een ban krijgen omdat je nazistische symbolen verheerlijkt.

Wat dat betreft zie ik nog wel toekomst voor deze gitaar in bepaalde kringen.

Riky
11 maart 2008, 09:35
Volgens mij is dat ding gemaak voor AC/DC fans..

Thom TK
11 maart 2008, 16:32
Ik vind het ook een mooie gitaar, leuk idee.
En zeer mooie kop, origineel! Benieuwd hoeveel die kost (de gitaar dan, niet de kop :D).

Orpheo
11 maart 2008, 16:32
Ik vind het ook een mooie gitaar, leuk idee.
En zeer mooie kop, origineel! Benieuwd hoeveel die kost (de gitaar dan, niet de kop :D).

staat op de site van gibson.

Mattijs
12 maart 2008, 20:13
de body vind ik nog wel iets hebben maar die headstock :eek:

ijzerbroot1
12 maart 2008, 22:24
Nee, neeeee, neeeeeeeeeee!!!!!!!!!! ARGH!!!!!

up-guitarman
12 maart 2008, 22:51
Wel, ik vind het vreemd van mezelf, maar ik vind deze best geslaagd !!!
(Stukken geslaagder dan die omgekeerde V imo !!!)

Ace 1.15.19
12 maart 2008, 22:53
Ik vind die body wel meevallen, slaagplaat is cool. Headstock vind ik echt verschrikkelijk.

hadv
12 maart 2008, 22:59
Ik kan er zwaar naast zitten, maar is dit niet dezelfde kop als de Gibson Moderne ?

Mochten ze die terug uitbrengen tegen een schappelijk prijsje, wil ik er daar wel eentje van.
was ook mijn eerste indruk, maar ik las hier ook futura. even opgezocht: futura. de foto die ik van de moderne heb heeft gewoon een batwing

fred dons
14 maart 2008, 08:34
gisteren in Frankfurt deze gitaar even in mijn handen gehad en eerlijk gezegd valt hij in het echt mee, de balans is klote dat wel maar optisch valt het wel mee (de reverse V was in het echie overigens nog erger :D )

Mattia
14 maart 2008, 14:42
gisteren in Frankfurt deze gitaar even in mijn handen gehad en eerlijk gezegd valt hij in het echt mee, de balans is klote dat wel maar optisch valt het wel mee (de reverse V was in het echie overigens nog erger :D )

Heh..verbaast me niks.

Ik bedoel, love them or hate them, de gewone explorer is voor staand spelen best een perfect balancerende gitaar.

Maargoed, Gibson en Vernieuwend, dat gaat niet bepaald samen, en smaak hebben ze blijkbaar ook niet echt meer...

looneycooney
14 maart 2008, 18:15
heb al veeel lelijker gezien eerlijkgezegd..
Ik vond hem wel iets hebben eerlijkgezegd...
mijn eerste guitaar , toen een ibanez trok er heel fel op , maar heb hem wel vrij snel verkocht . Ik raak uitgezien op zo'n vormen , dat is ieders smaak.
Maar voor wat het is vind ik hem wel vrij mooi .

en ac/dc is zo slecht nog nie , daar ben ik mee opgegroeid :p ..zonderde drugs dan wel heh! Heb hun in kiewiet als 13j ventje live gezien en was direct fan ! Thunderstruck !!! :gitarist:
Mvg

Gibsonman
14 maart 2008, 22:34
Twee woorden: Nee / Wansmaak!