PDA

View Full Version : teaser voor ons nieuwste nummer



Valoosj
10 maart 2008, 14:44
Vrijdagavond zijn we er met 3 in geslaagd om een redelijke intro voor ons laatste nieuwe nummer op te nemen. Je vindt het op www.myspace.com/substraction
Het bovenste nummer (No Border) is het.
Nog geen zang noch bas, maar ik wil toch jullie mening eens.

Als er iemand een goed programma weet waarmee we kunnen opnemen en mixen, laat t ons weten. We hadden hier graag wat panning in aangebracht, en hier en daar het klikken van effectpedalen weggewerkt.
Adobe audition leek me iets goed, maar of dat is wat we zoeken, en een beetje aangenaam werkt weten we ook weer niet.

Valoosj
28 maart 2008, 23:35
Na een ZALIGE repetitie weer iets nieuw online gezet. En voor zij die het zich afvragen: ja ik gebruik het merendeel van mijn gigantische hoop pedalen :D

Echo Fields, opgenomen met een micro van 5euro, dus daar geen commentaar op, maar wel over het nummer alsjeblief

Luke-wannabe
29 maart 2008, 01:47
Audacity...?

JvD.
29 maart 2008, 13:26
Doet me een beetje denken aan de eindeloze jams van mijn bandje.

Je speelt soms hele leuke dingen maar eigenlijk zijn alle overgangen een beetje uit de maat, of je hoort opens een klik. Dat gaat nog niet helemaal lekker.

Valoosj
30 maart 2008, 11:16
Bij echo fields is dat omdat het 2 aparte jams zijn die samengezet werden. Maar je hebt wel gelijk, onze overgangen moeten nog een pak beter.

JvD.
30 maart 2008, 14:15
Bij echo fields is dat omdat het 2 aparte jams zijn die samengezet werden. Maar je hebt wel gelijk, onze overgangen moeten nog een pak beter.

Echt niet om je te ontmoedigen hoor =D
Maar jij als tool-fan moet werken aan overgangen, dat is misschien wel het belangrijkste!

Valoosj
30 maart 2008, 16:38
Jammer genoeg ben ik de enige echte tool-fan in de band.
Hoewel we bij no border bezig zijn aan een zware outro, met vreemde ritmes hier en daar :D

JvD.
30 maart 2008, 21:11
Jammer genoeg ben ik de enige echte tool-fan in de band.
Hoewel we bij no border bezig zijn aan een zware outro, met vreemde ritmes hier en daar :D

als je een drummer hebt, die geen tool-fan is, dan is het geen echte drummer!

Riky
31 maart 2008, 10:31
als je een drummer hebt, die geen tool-fan is, dan is het geen echte drummer!


verklaar u nader:)



@Valoosj

Klinkt lekker chill!
Weet niet echt het bij jullie muziek past, maar er mag iets meer van een qlimax in het nummer komen...

Verder vind het erg rustgevend en sfeervol klinken.

Valoosj
31 maart 2008, 14:11
Wat JvD. waarschijnlijk bedoelt is dat Danny Carey de beste drummer ter wereld is. En dat alle drummers naar hem moeten opkijken en aanbidden :D Ik ben geen drummer, maar Tool is zowat de enige band waarbij ik echt meer naar de drum luister dan naar de rest. Heerlijk hoe die man meer melodie aangeeft dan het ritme, wat bij vele drummer omgekeerd is. En ritmisch is hij ook nog eens zeer sterk.

Al de nummers die nu op de space staan zijn work in progress. We waren de klachten dat er nog geen muziek was beu, dus hebben we er maar wat opgegooid. Momenteel zijn we ook nog opzoek naar een bassist, en komt er waarschijnlijk nog iemand bij met synth/pc om wat freaky effecten erbij te gooien. En die climax komt er zeker hoor. Het einde van wat er nu online staat geeft zowat het begin aan van een climax.

Riky
31 maart 2008, 21:12
ok i get it:)

Succes met de band:)