PDA

View Full Version : Gibson DC



Nocki
10 maart 2008, 11:46
Hoi,

Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een Gibson DC. Iemand ervaringen ermee?

http://www.blackcreekguitars.com/100_6161.jpg

Ik vind het al tijden een fantastische gitaar! Mijn voorkeur gaat dan uit naar een systeem wat ik kan intoneren...

Kan je wat melden hierover hoor ik het graag. Informatie, plaatjes, samples. alles is welkom.

dano
10 maart 2008, 13:10
prachtige gitaar, meerdere malen uitgeprobeert in de winkel, maar uiteindelijk toch voor een gewone LP gegaan. Hij is er ook in het blauw, rood en zwart en er zijn meerdere uitvoeringen weet ik. Het is een ontzettend lichte gitaar vergeleken bij een gewone LP en speelt ook licht maar met behoudt van heavy tone:)

Is mijn ervaring he, maar uiteraard is het fijner zelf even te gaan proberen:)

zeppo
10 maart 2008, 14:04
Ik krijg het er iig warm van. Vind het eigenlijk nog mooier dan een LP SC :D

Squier4ever
10 maart 2008, 14:53
vulva heeft er eentje.

Tubescreamer
10 maart 2008, 15:13
Dit vind ik ook mooi:
http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/vintage/print/1/product_id/28013
Gibson Spirit, beetje voorloper van de DC zeg maar. Nog nooit in t echt gezien maar lees dr goeie verhalen over. Zou 't zelf wel willen hebben. Iemand hier ervaring mee?

Dacht 'k doe ff een alternatieve suggestie misschien vind je 't wat.....(ze bestaan ook in andere kleurtjes hoor)

Dirkdewaard
10 maart 2008, 20:14
Een DC heeft eigenlijk altijd een P90 en wrap around brug nodig :)

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/LP2.jpg

Yannicks
10 maart 2008, 20:35
Een DC heeft eigenlijk altijd een P90 en wrap around brug nodig :)

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/LP2.jpg

Doemijdiemaar. Geweldige sound ook.

Heb je trouwens meer foto's van dat setje?

Luke-wannabe
10 maart 2008, 21:10
Een DC heeft eigenlijk altijd een P90 en wrap around brug nodig :)

http://i76.photobucket.com/albums/j35/Dutch53GT/Myguitars/LP2.jpg
Mee eens. Die Junior..!

hadv
10 maart 2008, 23:50
GEEN studio nemen, die klinkt voor geen meter (ik heb er een gehad en heb spijt van het geld dat ik er voor heb betaald).
Met wrapover bridges sowieso goed opletten offiewel compensated is. In ieder geval iets van een geleider, want een geheel gladde (had mijn studio) is echt zwaar *** omdat je totaal geen controle hebt over waar je snaar heen reutelt. Geen tone dus. Die studio had ook nog eens "sound chambers" die imho het geluid alleen maar doffer en duffer maakten.
Ik heb ook een dc faded gehad, die was zeker super. Prachtig geluid met die P90's. Alleen bij mijn exemplaar was de afwerking niet wat ik van een Gib verwacht.
(Overigens staat bij een niet nader te noemen gitaarwinkel in Afoort een blauwe. Pracht exemplaar, klinkt super, alleen de prijs is nogal fors. Hij staat al erg lang te koop, en bij hen moet je sowieso fors pingelen)

Dirkdewaard
11 maart 2008, 00:34
Doemijdiemaar. Geweldige sound ook.

Heb je trouwens meer foto's van dat setje?

Helaas, ik heb niet veel foto's meer van de special.
Hij had te veel mogelijkheden :cooler:

Later zal ik wat foto's maken van de junior.

guitartub
11 maart 2008, 18:07
Mijn schoonzoon had een DC goldtop. Was de best klinkende solid die ik ooit in mijn handen heb gehad. Helaas heeft ie hem weggedaan en ingeruild voor twee andere gitaren. Zal ff niet vertellen welke want dan barst ik spontaan in snikken uit over zoveel stupidity.

Nocki
11 maart 2008, 18:10
Gelukkig heeft ie verstand van vrouwen...

Yannicks
11 maart 2008, 18:32
Gelukkig heeft ie verstand van vrouwen...
Dat valt altijd nog te betwijfelen natuurlijk. Van gitaren heb 'ie in ieder geval weinig kaas gegeten haha. :cooler:

guitartub
11 maart 2008, 18:36
@ Nocki

Haha, kan natuurlijk niet echt over mijn dochters oordelen. Zijn (Indo) halfbloedjes met veel smaak voor orientaals eten (het liefst klaargemaakt door ik-zei-de-gek pa), en een klein beetje gevoel voor muziek. Heeft iig een paar kleinkinderen opgeleverd die wezenloos zijn van muziek en gitaren.

MarkV
11 maart 2008, 18:37
Zal ff niet vertellen welke want dan barst ik spontaan in snikken uit over zoveel stupidity.
Alhoewel het natuurlijk wel leuk is om te weten te komen... Kunnen we ook eens lachen/huilen :satisfie:

guitartub
11 maart 2008, 18:42
Dat valt altijd nog te betwijfelen natuurlijk.)

Over smaak valt natuurlijk ook hierbij niet te twisten.

(Van gitaren heb 'ie in ieder geval weinig kaas gegeten haha. :cooler:

Dat valt best wel mee, is meer een kwestie van niet weten wat ie wil (En TE WEINIG spelen, behalve dan met mijn dochter. T'is maar waar je voorkeur naar uitgaat. Heb twee kleinkinderen van ze, wat ik op zich geen prestatie vind, want een meiske met jong douwen kan iedereen.)

stonerdaf
11 maart 2008, 18:57
Heb onlangs m'n Tele ingeruild voor een zwarte LP Special met P90's (ten minste, ik denk dat 't een Special is).

Wat me opvalt is dat de Special op die foto dot inlays heeft, en die van mij van mini trapeziums.

Voor zover ik uit het serienummer kan opmaken is het er eentje uit 2000, maar veel meer kan ik er niet meer over vinden op 't net.

Niettemin, speelt en klinkt heerlijk (mede door die P90's); ik kon die, zeg maar schelle, klank van die Tele niet echt appreciëren, maar die P90's vind ik het einde.

Wie weet is dit wel een gitaartje dat ik nooit meer weg doe (alhoewel ik dat al van een aantal voorgaande ook gezegd heb :p )

guitartub
11 maart 2008, 19:18
Alhoewel het natuurlijk wel leuk is om te weten te komen... Kunnen we ook eens lachen/huilen :satisfie:

Goed Mark, hier krijg je het verhaal met een proloog.

We hadden de Gibs DC meegenomen naar een jamsessie in de Franse Bulldog in Scheveningen. Daar waren voor hen die geen gitaar bij zich hadden een paar (USA) PRS-en beschikbaar (Niet verkeerd natuurlijk). We konden die Gibs daar dus naar hartelust mee meten en wat denk je... Kwa sound en muzikaal gevoel won die DC het glansrijk (volgens meerderen en mijzelf). Nadat de DC een tijdje werkeloos in de kast had gestaan besloot mijnheer hem doodleuk om te ruilen voor... Tja dat wist hij nog niet??? Vervolgens zie ik verbijsterd dat hij hem heeft omgeruild voor een PRS SE (haalt het imo niet bij de USA PRS-en) en een budget!!! Artcore (Een Artcore Custom had ik nog kunnen billijken maar deze?) Mijn reaktie als liefhebber: BHOEOEOEHOEOE.