PDA

View Full Version : DiMarzio Area '58s en Area '61s gescoord - en nu?



jimihattricks
10 maart 2008, 10:58
Ik heb tweedehands 3 DiMarzio Area '58s en 3 DiMarzio Area '61s gescoord..

Hoewel ik de ruis in mijn gitaartjes dmv shielding zo goed als weg heb gekregen, wil ik toch deze pickups eens proberen, niet alleen vanwege de ruisonderdrukking, maar ook vanwege de verminderde magnet pull en lovende woorden die ik op de geek-forums lees..

Ik heb hier dus twee strats staan:
1 maple neck, alder body exemplaar waar nu wat hetere Tex Mex pickups inzitten
1 rosewood board, alder body exemplaar met CS '69s

Veel mensen combineren twee 58s met een 61 in de brug, maar omdat de CS '69s allemaal een output van 5.9k hebben (dat bevalt me wel, ik hou er wel van als mijn brugpickup een beetje bijt), wil ik hier eigenlijk drie Area '58s inzetten > goed idee?

De jongens van DiMarzio vertelden me dat de Area 58 sowieso niet ieler gaat klinken in de brugpositie dan de CS '69, en dat ik de boel kan balanceren dmv de pickuphoogte te varieren..

In de maple neck strat gaan dan 3 Area '61s, die zijn wat heter..

Ik streef een 'vintage'-soundje na, van 'clean little wing' hendrix tot 'raunchy' SRV

--

spam: als iemand btw nog van die hoge elementkappen (cream) heeft van DiMarzio (gewone kapjes passen niet op deze iets diepere pickups), laat het dan ff weten, die dingen kosten bij Piet Joosten namelijk 9 euro per stuk :sneaky:

http://www.muziekhandeljoosten.nl/contents/media/boston%20spc10-cr.gif