PDA

View Full Version : EMG KFK Kerry King pickups vraagje



pgm10th
10 maart 2008, 08:56
Is er hier op het form misschien iemand die de EMG KFK Kerry King set in zijn gitaar heeft?
En zou ja, zou je me misschien een sound sample toe kunnen sturen.

Ik vraag dit, omdat ik een nieuw gitaar ga maken, waar ik die set misschien in wil ga zetten.
Ik heb al eerder een Zakk Wylde set gebruikt.
Nu is die kerry king bijna het zelfde, allen zit er een PA2 (20db gain booster) tussen.

En ik zou graag even willen weten hoe dit verschild in sound met de andere set die ik al heb.
in de winkel testen is ook een optie, maar er zijn niet zo veel winkels die deze set in een gitaar hebben, in de winkel.

vandaar maar even een vraag op het form.

Wat ik even wil is een sound sample, clean met en zonder die pa2 booster, en 1 met distortion met en zonder die pa2 booster.

ik hoop van jullie iets te horen.
Al vast bedankt.

Minda
10 maart 2008, 09:24
'k Wil niet flauw doen, maar snaardikte, plectrum, gitaartype, handen van gitarist, gebruikte versterker, etc, zijn allemaal van invloed op de klank. Nog even de opnametechniek buiten beschouwing gelaten. Het lijkt me beter als je een gitaar zoals die je wilt bouwen, maar dan met je gewenste elementen ergens zelf kan gaan bespelen.

En met een zelfbouw kan je van te voren de klank toch niet geheel voorspellen. Proberen is de enige (wel dure) oplossing...

Succes,

pgm10th
10 maart 2008, 09:35
Hoi,

Allemaal waar en ik geef je geen ongelijk, maar er is "door heen te prikken" qua sound.
Waar het om gaat is om welke situatie dan ook, gitaar hout, snaar dikte, or what every.

Wat doet die schakel op de 81&85 set, ongeacht wat er in de configuratie gebruikt word.
Hoe de 81&85 klinken dat weet ik inmiddel wel.
Die heb ik ook op verschillende configuraties gehoord.

Waar het mij om gaat is, hoe veel "boost" die switch aan de pickup geeft.

pgm10th
13 maart 2008, 08:23
hmmmmm, niet veel reacties

j.augustus
13 maart 2008, 10:36
20dB boost, met een EMG. Is volgens mij zware overkill.
Seymour duncan live wire is dus ook zoiets. Je moet er van houden