PDA

View Full Version : uuh doe ik wat fout met mijn rp80?



tjappie
10 maart 2008, 07:55
ik heb dus zo'n digitech rp80 effectenpedaal. Maar ik wil hem, zeg maar, gebruiken om van gewoon puur gitaar zonder effect naar effect te gaan hoe doe ik dat?
Ik dacht met dat grote pedaal (ik dacht gewoon omhoog staan is normaal geluid en dan naar benden duwen is effect), maar als ik het pedaal omhoog heb dan heb ik geen geluid (bij alle effecten). Of moet ik hem dan steeds instellen naast het gewenste effect en dan die blauwe gebruiken om van effect te switchen? Of ik heb ik hem verkeerd geschakeled ofzo....


sorry ik ben echt een noob :chicken:

alvast bedankt

(heb trouwens ook deze vraag ook gepost in een ander topic over de rp80, maar dacht dat het zo overzichtelijker zou zijn :satisfie: )

Highway49
10 maart 2008, 10:33
Volgens mij switch je tussen effecten met die blauwe knoppen...dat rechter pedaal lijkt mij een volume pedaal (naar beneden is voluit, omhoog is ie op zn zachts)

Ik ben niet bekend met multieffecten maar dat lijkt mij het meest logische, handleiding is altijd een aanrader natuurlijk...

PS: Volgens mij is je 'puur gitaar' geluid als je op de display bP ziet staan (bypass)...weet niet of dat bij die van jou ook is...vaak wel volgens mij...als dat op je display staat zit er geen effect overheen

Fuhgawz
10 maart 2008, 12:00
Misschien een goed idee om de handleiding te lezen? LINK! (ftp://ftp.digitech.com/pub/PDFs/Manuals/RP80/RP8018-0277-A.pdf)

HuMon
10 maart 2008, 12:40
Ik heb zelf de RP250, daarop moet je dan 2 knoppen gelijktijdig indrukken voor de bypass.

Omdat ik dat wat lastig vond, heb ik het eerste effect aangepast, en daarin alle effecten uitgezet een soort "bypass" dus :-)

SmashingPumpkins
10 maart 2008, 15:36
je moet je pedaal af en toe calibreren