PDA

View Full Version : Whitesnake - Ain`t No Love In The Heart Of The City (eigen arangement)



DTmaster
10 maart 2008, 00:38
Hallo


Ik ben weer bezig geweest en wou jullie alvast ff wat laten horen, het is nog niks dus verwacht geen eindmix maar ja mischien vind je het wat

DTmaster

EDIT: ik hoorde van meerdere mensen dat die het wat te zacht vonden bij sommige stukken dus heb ik hem ff wat harder gezet, let me know of het nu beter is.

http://download.yousendit.com/F65278315171A1FC nieuwe link

DTmaster
10 maart 2008, 12:32
iemand

dank u :)

bass blom
10 maart 2008, 12:56
iemand..
hhm, tja, goh.. tjee..
de bas heeft een mondkapje voor? of een theedoek om? :D
slaggitaar wel top gestemd? of je chorus gaat iets te diep?
solo wel lekker freaky, mag meer naar voren en ook helderder van mij.
maar de bas vind ik nix, of moet dat super vintage jack bruce voorstellen? :chicken:

Bernstien
10 maart 2008, 13:09
Ik vind het behoorlijk strak gespeeld hoor! :)

Die chorus staat inderdaad iets teveel op het 'zeeziekte standje'. Probeer es wat minder rate en depth.
Jouw sologeluid komt slecht door de mix. Is vaak niet eens een kwestie van volume. Klassieke oplossing: Niet zo scoopen en gewoon wat midhoog erin draaien (700-1,2 kHz bereik). Dan klinkt het vaak ook al snel een stuk minder 'fizzy' (gebruik jij een modeller?)

De bas hoorde ik eigenlijk pas aan het einde maar ik neem aan dat dat geen 'zwaartepunt' was voor jou bij deze opname.

Al met al heel behoorlijk hoor en met wat knoppengepiel waarschijnlijk nog veel beter! :)

artnaz
10 maart 2008, 14:04
Beetje gemengde gevoelens bij mij. Chorus vind ik sowieso te veel van het goede. Ook de bass is wat dof. De slagjes heb je wel netjes gedaan en veranderd, maar soms vind ik het te ver gaan zodat het niet een mooi geheel is. Je solo vind ik wel heel mooi, maar het mag er wel wat beter insnijden zoals gezegd.

Topnummer trouwens... :)

DTmaster
10 maart 2008, 14:19
ik ben door de idols jury van Gitaarnet.nl gekomen hahaha nu nog een goeie reactie van Luke en mijn dag is geseteld.


Thanx gasten

bass blom
10 maart 2008, 14:22
hahaa, lol, ja we willen je nog wel een keer horen :D

DTmaster
10 maart 2008, 14:23
Ik vind het behoorlijk strak gespeeld hoor! :)

Die chorus staat inderdaad iets teveel op het 'zeeziekte standje'. Probeer es wat minder rate en depth.
Jouw sologeluid komt slecht door de mix. Is vaak niet eens een kwestie van volume. Klassieke oplossing: Niet zo scoopen en gewoon wat midhoog erin draaien (700-1,2 kHz bereik). Dan klinkt het vaak ook al snel een stuk minder 'fizzy' (gebruik jij een modeller?)

De bas hoorde ik eigenlijk pas aan het einde maar ik neem aan dat dat geen 'zwaartepunt' was voor jou bij deze opname.

Al met al heel behoorlijk hoor en met wat knoppengepiel waarschijnlijk nog veel beter! :)


ik gebruik een POD XT dus hoe je dat dan met die Herzten.

DTmaster
10 maart 2008, 14:29
ik heb nu een nieuwe gemaakt nog geen niet dingen geedit maar simpel harder ect

Let me know of nu beter is.

Bernstien
10 maart 2008, 14:42
ik gebruik een POD XT dus hoe je dat dan met die Herzten.


Ok, dat dacht ik al te horen inderdaad. Die POD's hebben inderdaad de neiging snel fizzy te klinken (dat muggengezoem bijgeluid).

Voor de eq lijkt me de beste oplossing de manual. Op mijn GT-8 kun je het frequentie bereik van de virtuele eq 'schuifjes' aanpassen. Een andere parameter (de Q) bepaalt de breedte van de frequentieband die je met dat schuifje aanpast.
Je merkt het, lastig uit te leggen, beste oplossing is lezen met je donder!

Als je nog euri te besteden hebt overigens (150 of zo) kan ik je een apparaat (de Harmonic Converger) aanraden voor je POD. Hiermee wordt de Fizz goeddeels verwijderd en klinken de amp-modellen een stuk natuurlijker. Tevens wordt een zekere hoeveelheid 'buizengevoel' toegevoegd (reactie op jouw aanslag dynamiek). Klinkt een beetje esoterisch, I agree, maar het is echt een briljant apparaatje voor modellers. Je kunt even googelen (Harmony central bijv) als je geïnteresseerd bent.


Succes!

DTmaster
10 maart 2008, 14:47
thanx man ik heb zoals je ziet mijn versie geupdate dus check hem ff uit !!!

Bernstien
10 maart 2008, 15:55
Mmmm, Je slaggeluid vind ik nog steeds een beetje aan de zwabberende kant (de chorus dan). Is natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Ik heb begrepen dat het lastig is om uit zo'n POD een acceptabele chorus te krijgen.

Sologeluid is wel verbeterd! 850 Hz opgepompt, zo voor het oor weg?

DTmaster
10 maart 2008, 16:02
hey ik heb ook niks veranderd alleen harder gezet dus nog steeds harde chorus haha

Bernstien
10 maart 2008, 16:06
hey ik heb ook niks veranderd alleen harder gezet dus nog steeds harde chorus haha

?Bedoel je nou dat je aan je sologeluid niks gedaan hebt of aan je slaggeluid of beide?

Wel ff serieus blijven, ik kan mijn tijd ook anders besteden...

DTmaster
10 maart 2008, 16:09
zoals ik al zei ik heb omdat ik hoorde van jullie gewoon het volume harder wilden harder gedaan bij sommige stukjes maar ik heb niks nieuws ingespeeld (nog niet :)

Het ging mij erom dat ik nu de bass en de solo beter hoor.

bass blom
10 maart 2008, 16:14
uhmpf, ja je hebt de bas harder gezet, kolere :sneaky:
gelukkig kunnen mijn speakers een stootje hebben..

is die bas met de duim gespeeld?
flatwounds?
dooie snaren? :D

Bernstien
10 maart 2008, 16:18
zoals ik al zei ik heb omdat ik hoorde van jullie gewoon het volume harder wilden harder gedaan bij sommige stukjes maar ik heb niks nieuws ingespeeld (nog niet :)

Het ging mij erom dat ik nu de bass en de solo beter hoor.

Well, dan zal ik het maar op mijn laptopspeakertjes gooien dan :)

Advies blijft staan, aan de slag dus!

DTmaster
10 maart 2008, 16:21
uhmpf, ja je hebt de bas harder gezet, kolere :sneaky:
gelukkig kunnen mijn speakers een stootje hebben..

is die bas met de duim gespeeld?
flatwounds?
dooie snaren? :D


nee maar ik pruts altijd met bass geluiden en daarom wil ik geen clicks horen doe ik treble op 2 en de middel op 8 en de bass op 6 !

bass blom
10 maart 2008, 16:23
nee maar ik pruts altijd met bass geluiden en daarom wil ik geen clicks horen doe ik treble op 2 en de middel op 8 en de bass op 6 !

jeez t lijkt wel een stoomboot van :D maar dan onder een wollen deken.

DTmaster
10 maart 2008, 16:25
dank je !!!!!!

bass blom
10 maart 2008, 16:26
dank je !!!!!!

als dat is wat je zoekt :D

Riky
11 maart 2008, 09:45
Vind het best lekker klinken.. De clean met chorus had wat vetter mogen klinken. Klinkt beetje dunnetjes , maar verder klinkt het ok imo..

Kan er wel lekker naar luisteren!

DTmaster
11 maart 2008, 11:14
ok thanx ik zal binnekort eens een nieuwe versie posten.

DTmaster
12 maart 2008, 19:10
Iemand nog geluisterd hij is nu beter :)