PDA

View Full Version : G Force Compressor



jacobhdejong
9 maart 2008, 22:32
k zag laatst iemand spelen, welke ik echt een super sound had.
Hij gebruikte net als mij en G-Force.
Maar ook nog een losse Boss Compressor Sustainer.
Hij vertelde dat die echt die lekkere sustain gaf.
Wat ik mij afvraag, zoiets moet toch ook wel standaard uit de G-Force te halen zijn? Of zit er wezenlijk verschil tussen een Comp+Sust (van Boss)en alleen een Sustainer zoals bij de G-Force.

Raffel
10 maart 2008, 17:03
g-force zal over het algemeen in de loop hangen. Een compressor hoort eigenlijk voor de voorversterker te hangen voor het optimale effect.

Hang je de g-force voor je voorversterker, dan krijgen modulatie en galmeffecten weer een abnormale invloed op je sound.

ateng
10 maart 2008, 23:11
Compressor voor de preamp hoort niet maar kan en na de preamp kan ook zoals je dat vaak ziet bij 80's rack zoals lukather en Landau.
Ik zelf gebruikt het na de preamp omdat ik het subtieler vind klinken met crunch maar voor de wat country pickingstyle gebruik ik meestal voor de preamp.

jacobhdejong
11 maart 2008, 08:36
Oh, ja misschien is dat het wel.
Nou ik ga zeker eens experimenteren, hoe dat klinkt.
Zal es kijken of ik ergens een losse compressor/sustainer kan lenen.

Bedankt mannuh

Nocki
11 maart 2008, 08:41
je kan als je een mono setup heb je G-force ook voor de preamp hangen.


Gitaar -> g-force L-in -> L-uit -> Preamp fxloop send -> G-force R-in -FX-return.

Dan kan je je compressor links pannen en bv je phaser maar je chorus, delay en verbs enzo rechts na je preamp...
zo kan je ook beter de wah nadoen...

Raffel
11 maart 2008, 10:24
heeft het zin om te pannen als je geen stereo systeem hebt?

pimmedoris
11 maart 2008, 10:33
Wat Nocki zegt werkt toch ook alleen als je MONO speelt? Je Gforce denkt gewoon dat je stereo speelt.
Als ik het goed begrijp gebruik je de stereo ins en outs als loop, dus met dat pannen naar links of rechts geef je aan of het voor of na de pre-amp komt.

Nocki
11 maart 2008, 11:08
je G-force bestaad uit 2 delen.

1x links

1x rechts

als je het zo benaderd werkt dit.

doe je mijn truucjes zonder naar links of rechts te pannen komen de signalen door elkaar en klrijg je een loop. dat gaat dus niet!

paulusdeBKB
11 maart 2008, 11:58
bestaad = bestaat
benaderd= benadert

Raffel
11 maart 2008, 12:10
slim.

Ik heb mijn g-force in de loop hangen en kan de compressor nog redelijk gebruiken. Heb hem eigenlijk niet echt nodig.

Nocki
11 maart 2008, 12:54
bestaad = bestaat
benaderd= benadert

mijn excusses. je hebt gelijk. volgende keer een verbetering.

groovieguitarguus
11 maart 2008, 22:29
Ik merk vaker dat Nocki spelfouten maakt...

Dadt maakd togh ob dit vorum even nics uidt...

als je maar begrijpt wat hij bedoeld!!! De een heeft er wat meer moeite mee als de ander. Nocki kan weer heel goed snoertjes en versterkers aan elkaar knopen en ons daarbij helpen!!! Ieder zijn kwaliteiten.

Gr. Guus

Nocki
11 maart 2008, 22:36
hihi.. dankjewel..

Mijn grootste probleem is dat ik te snel wil typen. Ik ben sanguinisch en een echt gevoelsmens. ik wil mijn denken direct op text zetten en laat me niet tegenhouden door raak op de toetsen te willen slaan... :)
Je ziet ook dat ik 2x een zin met "ik" ben begonnen en ook deze hele post gaat over mij...
Verder sta ik in een winkel en kan ik vaak post niet helemaal afmaken en klik ik snel op de verzend toets om iemand te gaan helpen...
Ik ga nu heel de post nalezen en de fouten eruit halen...
zo... volgens mij zitten ze er nu niet meer in... De meeste fouten maar ik ook door mn keyboard thuis. ik kan daar maar niet aan wennen...