PDA

View Full Version : WOW The Les Paul



Ibanez666
9 maart 2008, 23:31
http://cgi.ebay.com/1976-Gibson-THE-LES-PAUL-14-ULTIMATE-LEGENARY-NM_W0QQitemZ300203847210QQihZ020QQcategoryZ33040QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

gaat zeker voor 20,000 dollar:

http://www.lespaulforum.com/slub6/article.html

bass blom
9 maart 2008, 23:38
:eek: End time: 47 secs

Ibanez666
9 maart 2008, 23:39
Mooi dinkie hoor, ff kijke 20,000 dollar delen door 1,54 euro..hmmm

Ace 1.15.19
9 maart 2008, 23:40
Had je hem graag gewilt dan?

barno
9 maart 2008, 23:41
roze binding, en dat moet ik dan mooi vinden omdat het 20000 dollar kost? ... no way

bass blom
9 maart 2008, 23:42
op zich ziet hij er mooi uit maar veel details vind ik spuuglelijk.
rooiige binding, elementkappen.. zie ik inlays tussen de inlays?

macwilliams
10 maart 2008, 00:00
Gaaf ding man ff een paar fettuh emg' s dr in knallen en dan relicen achter een vrachtwagen en voorzichtig in z;n koffer laten leggen door een grijpkraan met blinde bediener... :lp:

De Beer
10 maart 2008, 02:09
Vind het nogal duur voor een lelijke gitaar van bijna 40 jaar oud, voor een fractie heb je een gloedje nieuwe! :D

En hij zal vast niet zo mooi klinken als Orpheo's Warmoths :seriousf:

guvnor
10 maart 2008, 09:49
Zal best een goeie gitaar zijn... maar ik vindt hem niet mooi. Lelijk zelfs.
Ik zie vele male liever een standard met een plain top.

Eenzelfde afwerking zou ik op een andere gitaar misschien wel mooi vinden, maar een Les Paul zie ik het liefst eenvoudig, basic.

Orpheo
10 maart 2008, 09:59
Vind het nogal duur voor een lelijke gitaar van bijna 40 jaar oud, voor een fractie heb je een gloedje nieuwe! :D

En hij zal vast niet zo mooi klinken als Orpheo's Warmoths :seriousf:

geweldig, die ongeplaatste sarcasme.













geeft wel weer het algemene niveau weer hier :)





Ik vind die gitaar toch wel heel erg gaaf. deze gitaar heeft in mijn hoofd gezeten bij diverse warmoth-ontwerpen van me, en het pakte verdraaid goed uit. Voor een les paul is deze echt over the top, maar het heeft wel wat, ghehe.

Kim Wilson
10 maart 2008, 10:01
Geweldig, die reactie.
Geeft wel weer het gevoel voor humor weer van Orpheo. :)

Kortom, maak je niet druk, het was maar een grapje. :hippie:


Ik vind die LP wel gaaf, ik zou zoiets wel willen hebben. :)

VoodooChile92
10 maart 2008, 10:44
Hij is niet de duurste op ebay:
Zappa Gibson LP (http://cgi.liveauctions.ebay.com/74-Frank-Zappa-Gibson-Les-Paul-Gold-Top-Guitar_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ28272QQihZ011QQi temZ320225256789QQrdZ1QQsspagenameZWDVW)
Jezus wat een geld! :o

De Beer
10 maart 2008, 15:15
geweldig, die ongeplaatste sarcasme.

geeft wel weer het algemene niveau weer hier :) Inderdaad zeg! Ik zit er gewoon 10 jaar naast. D'oh!


Ps. F7: dat ongeplaatste sarcasme :hippie:

jimihattricks
10 maart 2008, 15:19
ok, die gitaar in zijn geheel doet het misschien niet voor iedereen... (begrijpelijk)

maar als je het hout wat ze hebben gebruikt voor de hals niet mooi vindt is er echt iets mis met je.. bjoetifoel! :o

dat ding moet overigens wel een ton wegen denk ik

Ibanez666
10 maart 2008, 15:23
ok, die gitaar in zijn geheel doet het misschien niet voor iedereen... (begrijpelijk)

maar als je het hout wat ze hebben gebruikt voor de hals niet mooi vindt is er echt iets mis met je.. bjoetifoel! :o

dat ding moet overigens wel een ton wegen denk ik


Hij weegt vast niet meer dan mijn Artist..pffff

Rutger
10 maart 2008, 15:34
Dat soort lui zetten zo'n gitaar na aankoop in de kast, wachten 15 jaar en zetten hem dan voor $30.000 op ebay. t Is voor hen gewoon handel.

jimihattricks
10 maart 2008, 15:55
Hij weegt vast niet meer dan mijn Artist..pffff

zo een:

http://i11.ebayimg.com/03/i/08/7b/03/cb_1.JPG

of zo een?:

http://www.break-even.org/ibanez/imagesibanez/ImCLa/lalm2670.jpg

:)

De Beer
10 maart 2008, 16:01
He bah! @ die dubbele.

artnaz
10 maart 2008, 16:37
http://cgi.ebay.com/1976-Gibson-THE-LES-PAUL-14-ULTIMATE-LEGENARY-NM_W0QQitemZ300203847210QQihZ020QQcategoryZ33040QQ ssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

gaat zeker voor 20,000 dollar:

http://www.lespaulforum.com/slub6/article.htmlBehalve die elementkapjes vind ik de gitaar geweldig! Die vlam over de hele body ook... :cheerup:

Orgasmocaster
10 maart 2008, 17:01
Ik vind hem wel leuk,
maarrr.. in dezelfde serie zijn er ook donker ge-stainde lp's gemaakt.
Steve Howe heeft hier een van, en die vind ik nog veel mooier!
Klinkt ook geweldig op 'turn of the century' en 'don't kill the whale'

macwilliams
10 maart 2008, 21:26
geweldig, die ongeplaatste sarcasme.
geeft wel weer het algemene niveau weer hier :)

Ik vind die gitaar toch wel heel erg gaaf. deze gitaar heeft in mijn hoofd gezeten bij diverse warmoth-ontwerpen van me, en het pakte verdraaid goed uit. Voor een les paul is deze echt over the top, maar het heeft wel wat, ghehe.


Vandaar dat rood....





zo een:
http://www.break-even.org/ibanez/imagesibanez/ImCLa/lalm2670.jpg

:)

FOEI

marter544
10 maart 2008, 23:16
"It has to be called near mint rather than Mint because I have played it twice (with my favorite flannel lined sweat shirt turned inside out)."

Wat een mafkees, je kleren binnenste buiten dragen om je gitaar niet te beschadigen?!?!

artnaz
10 maart 2008, 23:20
"It has to be called near mint rather than Mint because I have played it twice (with my favorite flannel lined sweat shirt turned inside out)."

Wat een mafkees, je kleren binnenste buiten dragen om je gitaar niet te beschadigen?!?!Ik probeer wel geen knopen te dragen bij het gitaarspelen, en een eventuele riem bedekken... Maar een sweat shirt binnenstebuiten dragen slaat nergens op!

marter544
10 maart 2008, 23:23
Tis een gitaar, kom op zeg.. En van een normaal shirt beschadigt je gitaar echt niet, miss als je een maliënkolder gaat dragen dat je em dan beschadigt.

artnaz
10 maart 2008, 23:27
Tis een gitaar, kom op zeg.. En van een normaal shirt beschadigt je gitaar echt niet, miss als je een maliënkolder gaat dragen dat je em dan beschadigt.Het is een gitaar, daarom ook. En ja, je krijgt er wel krasjes op. Mij maakt dat wel wat uit, dus ik probeer zoveel mogelijk knopen te vermijden. Ik ben ook iemand die de gitaar niet aan anderen geeft om te spelen, die de laptop dubbel "verpakt" als hij hem meeneemt, die de originele dozen van alle apparatuur bewaard, die de apparatuur elke week afveegt, etc. Niet iedereen hoeft natuurlijk zo te zijn.

Capiche?

marter544
10 maart 2008, 23:30
Ja prima hoor, ik hou daar wel van, als mensen zuinig zijn op hun spullen. Het was ook niet bedoeld als een aanval op jou, begrijp me niet verkeerd.

artnaz
10 maart 2008, 23:34
Ja prima hoor, ik hou daar wel van, als mensen zuinig zijn op hun spullen. Het was ook niet bedoeld als een aanval op jou, begrijp me niet verkeerd.Ok! Maar je zei wel "kom op zeg" en "raakt echt niet beschadigd". En niet dat ik je wilde overtuigen, maar ik wilde wel even mezelf beargumenteren... ;)

barno
10 maart 2008, 23:36
Het is een gitaar, daarom ook. En ja, je krijgt er wel krasjes op. Mij maakt dat wel wat uit, dus ik probeer zoveel mogelijk knopen te vermijden. Ik ben ook iemand die de gitaar niet aan anderen geeft om te spelen, die de laptop dubbel "verpakt" als hij hem meeneemt, die de originele dozen van alle apparatuur bewaard, die de apparatuur elke week afveegt, etc. Niet iedereen hoeft natuurlijk zo te zijn.

Capiche?

euh, al ooit getourd? ... ;)

marter544
10 maart 2008, 23:39
Hehehe, slepen met spullen geeft idd ook pijnlijke momenten... Gitaar die zonder koffer van de achterbank afflikkert bijvoorbeeld (ik neem dus nu voortaan mijn gitaren altijd in koffer mee).

artnaz
10 maart 2008, 23:56
euh, al ooit getourd? ... ;)Wat wil je daarmee zeggen?

Daar heb je toch flightcases/koffers voor? En doekjes? En shirts zonder knopen?

Of bedoel je dat ik thuis mijn apparatuur niet kan afnemen? :p

Orpheo
11 maart 2008, 00:24
Inderdaad zeg! Ik zit er gewoon 10 jaar naast. D'oh!


Ps. F7: dat ongeplaatste sarcasme :hippie:

haha mijn excuus ;) mijn grammatica is heel erg roestig geworden sinds ik geen hol meer doe aan taal, en alleen maar met mijn hoofd in de beta zit, ghehe.

barno
11 maart 2008, 01:36
Wat wil je daarmee zeggen?

Daar heb je toch flightcases/koffers voor? En doekjes? En shirts zonder knopen?

Of bedoel je dat ik thuis mijn apparatuur niet kan afnemen? :p

dus nog niet getourd :) bedoel gewoon dat instrumenten on the road altijd afzien, ongeacht hoe goed je flightcases zijn. dan ben je allang blij dat je je gear up and running kan houden en zijn stofdoekjes en zachte shirtjes wel het allerlaatste ... :)

artnaz
11 maart 2008, 03:19
dus nog niet getourd :) bedoel gewoon dat instrumenten on the road altijd afzien, ongeacht hoe goed je flightcases zijn. dan ben je allang blij dat je je gear up and running kan houden en zijn stofdoekjes en zachte shirtjes wel het allerlaatste ... :)Niet getourd inderdaad, maar toch denk ik dat ik geen problemen zal hebben om mijn spullen met dezelfde liefde te kunnen behandelen... :)

barno
11 maart 2008, 11:51
Niet getourd inderdaad, maar toch denk ik dat ik geen problemen zal hebben om mijn spullen met dezelfde liefde te kunnen behandelen... :)

jij wel maar bv de bagagebehandelaars op luchthavens ...

Dick Wolkendeck
11 maart 2008, 12:12
En sommige stageoutfits zijn gewoon erg slecht voor de lak...


http://i41.photobucket.com/albums/e270/dickwolkendeck/l_c47a4fcf8a59ce5b268f3ac7e8b1a12f.jpg