PDA

View Full Version : Barber tone press of Boss CS-3



jacobhdejong
9 maart 2008, 21:33
Hallo mensen,

ik ben op zoek naar een compressor/sustainer.
Maar ik hoor over beide pedalen verschillende dingen.
Ik was benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft, en wat
de bevindingen zijn.

Alvast bedankt

artnaz
9 maart 2008, 21:37
Ik heb de Keeley, alleen maar lof over het ding! Heeft ook vele prijzen gewonnen als ik me niet vergis. De Tone Press moet ook erg goed zijn.

De CS-3 heb ik gehad (zowel een Japanse als Taiwanese), maar die beïnvloedde te veel (ten nadele) mijn sound, vond ik.

Ibanez666
9 maart 2008, 21:45
http://www.noiseon.com/effects/Compressor/default.aspx

jacobhdejong
9 maart 2008, 21:45
Ik heb de Keeley, alleen maar lof over het ding! Heeft ook vele prijzen gewonnen als ik me niet vergis. De Tone Press moet ook erg goed zijn.

De CS-3 heb ik gehad (zowel een Japanse als Taiwanese), maar die beïnvloedde te veel (ten nadele) mijn sound, vond ik.

Ok thnx

Ja dat moeten we niet hebben. ik wil een zo'n neutraal mogelijke sound

artnaz
9 maart 2008, 21:54
Met de TonePress kun je de gecompresste sound met de gewone dry signaan mixen. Verder zijn de T-rex, TC Electronic en Carl Martin ook vrij neutraal dacht ik. Misschien wat voor jou dan... ;)

jacobhdejong
9 maart 2008, 21:55
En het gaat mij hoofdzakeljk om het sustainer gedeelte

artnaz
9 maart 2008, 21:58
En het gaat mij hoofdzakeljk om het sustainer gedeelteDat komt op het zelfde neer. Als je het signaal compresseert, krijg je ook iets meer sustain. Vandaar dat sommige fabrikanten hun compressors "compressor/sustainer" noemen, maar het zijn eigenlijk allemaal compressors.

Als je echt alleen de sustain wilt verhogen, moet je inderdaad een transparante compressor hebben. Met niet te veel "quack" (of hoe je dat ook noemt).

jacobhdejong
9 maart 2008, 22:04
Dat komt op het zelfde neer. Als je het signaal compresseert, krijg je ook iets meer sustain. Vandaar dat sommige fabrikanten hun compressors "compressor/sustainer" noemen, maar het zijn eigenlijk allemaal compressors.

Als je echt alleen de sustain wilt verhogen, moet je inderdaad een transparante compressor hebben. Met niet te veel "quack" (of hoe je dat ook noemt).

En welke heeft dat in jou optiek het meeste? Ik bedoel het meest transparant? Heb jij ervaring met sommige?

Ibanez666
9 maart 2008, 22:08
En welke heeft dat in jou optiek het meeste? Ik bedoel het meest transparant? Heb jij ervaring met sommige?


ik zou gewoon wat van die pedaaltjes aanklikken op de link die ik poste om te kijken wat ze doen....ze hebben niet allemaal samples, maar de meeste wel

akkebaas
9 maart 2008, 22:16
ik heb nu de tone press, die kan je naar mijn gevoel veel fijner instellen dan de boss. 't Kan heel subtiel of heel extreem en is heel intuïtief te gebruiken. Je vindt voor alle situaties een goed geluid (fingerpicking, funkrhythm, solo's...) Als je echt een soort vintage sustainer voor solo's wil, kan je de dynacomp van mxr of de soulfinger van electroharmonix eens uitproberen.

Mitch
9 maart 2008, 22:20
Ja, daar noem je er wel twee op. Liggen erg ver uit elkaar, zowel qua sound als qua prijs. In de prijsklasse waar de Tone Press momenteel in zit zijn er erg veel goede alternatieven. That said, de Tone Press is mijn absolute 'blijver' tussen al mijn pedalen :)

MarkV
9 maart 2008, 22:34
De Tone Press kleurt het geluid toch wel behoorlijk?

Ik heb een Maxon CP-101 (http://www.maxonfx.com/reissue/cp101/). Die is i.ig. aardig transparant qua geluid. Hij versterkt wel erg de gitaar eigenschappen. Ik heb een Tele en als de compressor aangaat dan wordt het geluid wel wat scheller. Als ik humbuckers gebruikt met veel mids, dan versterkt de Maxon dat ook wel wat.

Is rond de 165 euro. Ik heb hem zelf voor 99 dollar gekocht, dat wel. De switch lijkt me niet de stevigste, maar vooralsnog is deze niet kapot gegaan.

jacobhdejong
9 maart 2008, 22:42
Ok Ja als ik het zo hoor is die barber toch wel een favoriet

Mitch
9 maart 2008, 22:54
De Tone Press kleurt het geluid toch wel behoorlijk?

Dat vind je of dat denk je? ;)
De Tone Press heeft een minimale kleuring. En de kleuring die hij heeft is dat het allemaal net iets vetter klinkt, waarbij het moeilijk is aan te geven wat 't 'm nou precies doet. Als je dat kleuring wil noemen: prima, maar als je dat als negatief ervaart ... moet je wel erg kieskeurig zijn.

jacobhdejong
9 maart 2008, 22:56
Dat vind je of dat denk je? ;)
De Tone Press heeft een minimale kleuring. En de kleuring die hij heeft is dat het allemaal net iets vetter klinkt, waarbij het moeilijk is aan te geven wat 't 'm nou precies doet. Als je dat kleuring wil noemen: prima, maar als je dat als negatief ervaart ... moet je wel erg kieskeurig zijn.

Nou ik ben in elk geval om!

Marshallover
11 maart 2008, 11:22
Het nadeel aan de Barber vind ik dat ie nogal ruist. De CS-3 ken ik niet goed genoeg maar je vergelijkt appels met peren (gezien het prijsverschil tussen de twee).

artnaz
11 maart 2008, 11:26
Het nadeel aan de Barber vind ik dat ie nogal ruist. De CS-3 ken ik niet goed genoeg maar je vergelijkt appels met peren (gezien het prijsverschil tussen de twee).Heb je het vergeleken met andere compressors dan? Want het zijn meestal niet de stilste pedalen... Op Harmony Central zeggen ze trouwens massaal dat hij juist heel stil is...

DiscoFreq
11 maart 2008, 11:28
Ok Ja als ik het zo hoor is die barber toch wel een favoriet
Mja, als je iets met een Lada vergelijkt... ;)

MarkV
11 maart 2008, 11:44
Dat vind je of dat denk je? ;)

Dat dacht ik gelezen te hebben, maar ik heb er geen ervaring mee.

Marshallover
11 maart 2008, 12:06
Heb je het vergeleken met andere compressors dan? Want het zijn meestal niet de stilste pedalen... Op Harmony Central zeggen ze trouwens massaal dat hij juist heel stil is...

Ik heb de Trex Squeezer, de MXR Dynacomp en de Maxon Compressor uitgeprobeerd maar de Barber sprong er direct uit. Wel meer ruis dan de anderen, geef ik toe, maar de mogelijkheden zijn beter dan de eerder genoemde en het voegt echt een mooie compressie en sustain toe. De rest vond ik óf net te dun, te weinig mogelijkheden hebben of een sustain die tremelo-achtig klonk ( de squeezer had dat)

LordRiffenstein
11 maart 2008, 13:38
Het nadeel aan de Barber vind ik dat ie nogal ruist. De CS-3 ken ik niet goed genoeg maar je vergelijkt appels met peren (gezien het prijsverschil tussen de twee).

Ik gebruik de Tone Press al jaren en die is gewoon STIL. Zelfs met overdrive voegy hij nauwelijks ruis toe. CS3 is gewoon kut.

Leuke andere compressors zijn die van Diamond, Telenordia en recentelijk getest, de Okko Coca Comp. De Telenordia laat ook toe om de blend in te stellen zoals de Tone Press. De Okko was simpel maar erg effectief, werkte zowel als comp en als booster prima.

Okko info en clips (http://www.stompbox.de/coca_english.html)

Mitch
11 maart 2008, 15:46
mijne ruist ook wel wat hoor, maar het hangt geloof ik wel van de adapter af. Want nu ik er over nadenk, sinds -ie aan een andere adapter hangt heb ik minder ruis dan een tijdje terug.

@MarkV: ik zei het niet om te bitchen hoor, maar ik wil een beetje af van de cultuur op het forum dat er nogal gauw wat wordt nagezegd wat ergens anders is gelezen. Als er wordt gevraagd naar ervaringen heeft het gewoon weinig nut om uit derde hand iets over te schrijven. En er komen ook te makkelijk mythes in de wereld. Zoals een kleurende Barber bijvoorbeeld ;)

MarkV
11 maart 2008, 18:27
@MarkV: ik zei het niet om te bitchen hoor, maar ik wil een beetje af van de cultuur op het forum dat er nogal gauw wat wordt nagezegd wat ergens anders is gelezen. Als er wordt gevraagd naar ervaringen heeft het gewoon weinig nut om uit derde hand iets over te schrijven. En er komen ook te makkelijk mythes in de wereld. Zoals een kleurende Barber bijvoorbeeld ;)

Zo vatte ik het ook niet op hoor. Ik gaf ook aan dat het geen statement was, maar een vraag. Ik vroeg namelijk "De Tone Press kleurt het geluid toch wel behoorlijk?". Ik zei niet dat ik vond dat de Tone Press kleurde...

Nofi, maar je moet wel wel lezen wat mensen zeggen, niet wat je denkt dat ze zeggen. Ik stel gewoon een vraag, ik gaf dus helemaal geen mening of veronderstelde mening...

DiscoFreq
11 maart 2008, 19:17
"De Tone Press kleurt het geluid toch wel behoorlijk?"
Dat versta ik toch ook eerder als een statement hoor, ook al staat daar een "?" achter. Een beetje zoals in het Engels, met hun "isn't it?" achter iets waar ze eigenlijk zeker van zijn ;)

Mitch
11 maart 2008, 20:31
Zo vatte ik 'm inderdaad ook op :satisfie:
Anyway, niks persoonlijks, maar ik wilde je opmerking even gebruiken om een statement (jawel!) te maken over een manier van posten op het forum die naar mijn smaak nog iets teveel voorkomt.

O ja, nog even over die ruis: heb je ook pas als je 'm op behoorlijk hoge settings zet van zowel volume als compressie. I speel momenteel over een amp met een enorme tiet ana headroom. Om dan te boosten met de Tone Press hoef ik het volume hooguit op 2 uur te zetten. Op mijn eigen amp met iets minder headroom moet ik 'm al gauw op drie uur zetten en als ik dan ook nog de compressie op ca. 4 uur zet, dan krijg ik (ook met de Blend op 11 uur) best wat ruis. Maar ja, hij reageert zoooooo lekker....

MarkV
11 maart 2008, 20:58
Zo vatte ik 'm inderdaad ook op :satisfie:
Anyway, niks persoonlijks, maar ik wilde je opmerking even gebruiken om een statement (jawel!) te maken over een manier van posten op het forum die naar mijn smaak nog iets teveel voorkomt.

Ik kan het wel begrijpen. Soms lijkt het wel alsof de beste 'mening' of de meest voorkomende mening over iets van diegene(n) komt die het hardst roepen. Dat is niet altijd diegene die de producten het beste kent.

Het was i.i.g. bedoelt als vraag, helaas niet door iedereen zo opgevat. Het was niet als statement bedoelt, want, om eerlijk te zijn, heb ik nog nooit compressors getest. Ik heb enkel een keer mijn CP-101 gekocht en nooit verder iets getest. Ik meende gelezen te hebben dat de Barber kleurt en daarover zocht ik een (ontkennend of niet) antwoord.

Mijn compressor ruist ook wel een beetje trouwens.. Maar dit gebeurt voornamelijk als er al een bak gain op zit. Als de versterker clean is hoor je geen enkele ruis (op de volumes waarop ik speel dan i.i.g.)

Lijkt me ook wel logisch dat er ruis ontstaat op het moment dat je meer sustain en level (volume) toevoegt..

Waarom wil de TS eigenlijk een compressor? Persoonlijk wilde ik er een om het cleane getokkel wat 'netter' (meer gelijk) te laten overkomen. Echter, nu ik er eentje heb, gebruik ik het steeds vaker als 'booster' voor een overdrive.