PDA

View Full Version : pick up in body of aan slagplaat



blimb
9 maart 2008, 21:24
Ik heb hier naar gezocht maar kon het zo snel niet vinden.. Weten jullie of het veel uitmaakt qua geluid of je de pickups direct in je body schroeft of dat je ze aan een slagplaat vastschroeft en die dan aan je body schroeft?

pasqual
9 maart 2008, 22:12
volgens mij is het niet van belang hoe de pick ups bevestigd zijn maar wel het gebruikte hout en de body-hals verbinding en de bevestiging van de brug, topkam, etc.... dit zal de trilling van de snaar beïnvloeden en dat bepaald weer hoe de pick ups dit oppikken.

groeten Pasqual.

Mattia
9 maart 2008, 22:20
Ook de manier van mounten van de pickup is van belang, omdat die dan wel/niet/anders trillt in relatie tot de snaren. Is het van groot belang? Nouja, genoeg gitaren met beide soorten verbindingen die op en top klinken.

Dus reken maar uit.

blimb
9 maart 2008, 22:26
maar je kan niet zeggen dat het vastschroeven in de body echt een ander "karakter" met zich brengt, zoals een verschil in toets .. maple/rosewood..

Mattia
9 maart 2008, 22:37
maar je kan niet zeggen dat het vastschroeven in de body echt een ander "karakter" met zich brengt, zoals een verschil in toets .. maple/rosewood..

In mijn ervaring is het wat directer. Een deel van die Strat charme is de interactie/trilling van de pickups, slagplaat, tremveren, etc. Een Tele neck pickup is vaak/meestal direct gemonteerd, niet in een slagplaat.