PDA

View Full Version : kado!



bassej
9 maart 2008, 21:16
nou ben ik bijna jarig en dan wil ik natuurlijk een cadeua.

Ik speel nu een jaar, weet zeker dat ik ermee door wil gaan.
Ik heb nu een caliber starters die vreselijk ruist , zelfs na shielden.
Een wah lijkt me mooi, maar eigenlijk is een nieuwe gitaar ook mooi, of een versterker :chicken: moeilijk kiezen .
ik denk dat mn ouders een wah wel willen betalen maar ik bij een gitaar/versterker bij moet betalen. ( kan dan ongeveer 450 eurie worden totaal).

Wat zouden jullie doen ????(verplaats je even in een beginnertje) :D

Blend
9 maart 2008, 21:19
Roland Cube 30 + London City Spitfire II

Eko
9 maart 2008, 21:21
Verplaatsen in een beginner is niet moeilijk. Iedereen is begonnen. Moeilijker is het omdat jezelf niet weet wat je wilt.
Bijna iedere winkel heeft wel versterkers zoals de Roland Cube die de wereld niet kosten en daar en gitaar bij zoeken is een kwestie van je smaak en budget. Je zou je huidige set kunnen inruilen.

bassej
9 maart 2008, 21:27
heeeft een van julie een wah en zo ja gebruik je die veel??

rickert
9 maart 2008, 21:28
Man, ik wah hele nummers weg! Ik zou voor een leuker gitaartje kijken, een hoop leux voor 450 tegenwoordig.

Blend
9 maart 2008, 21:28
heeeft een van julie een wah en zo ja gebruik je die veel??

op mijn multi effect (zoom G2) zit een wah functie, die wel oké klinkt. ik gebruik 'm niet heel veel, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en of je 'm wilt gebruiken..

J-sus Rulez
9 maart 2008, 21:31
cube 60'tje en een epiphone lp custom... (ga ik toch lekker doen...)

Herman
9 maart 2008, 21:35
heeeft een van julie een wah en zo ja gebruik je die veel??

Ik heb een wah ja, die ik toch wel regelmatig gebruik. Maar toch zou ik als ik jou was eerst naar een wat betere basis opzoek gaan (zoals bv aangeraden een London Citym of een leuke Epiphone met een cube oid). En vervolgens als je nog geld over hebt, of je weer gespaart hebt, een leuke wah kopen.

Als je over een mindere set een wah gooit, wordt het er waarschijnlijk niet beter op, én heb je dus ook geen goede basis, en misschien zelfs wel minder plezier in het spelen als het geluid je tegen staat (waar ik persoonlijk wel last van zou hebben...tijdje geleden nog gas gehad voor een Double Muff pedaal, hij moest en zou komen. Een week later stond hij er, en viel ontzettend tegen, en vervolgens heeft hij nog 6week stof staan happen om vervolgens weer verkocht te worden).

Acoustic
9 maart 2008, 22:01
Ik zou eerst ff een lekkere gitaar + versterker fiksen, LC is natuurlijk een goed merk. En met een Roland Cube verstekertje kom je aardig ver. De Wah zou ik dan daarna pas verkopen beetje nutteloos als je gitaar en versterker zuigen ;)

R.J
9 maart 2008, 22:22
cube 20 + gitaar naar je smaak die niet al te veel kost

en een distortion :P mocht je die nog niet hebben.

Herman
9 maart 2008, 22:48
In bijna elke gitaar versterker zit wel een distortion, en die zijn regelmatig beter dan die van pedaaltjes (en met de wat goedkopere kun je denk ik beter het geld van een pedaal dan bij je budget van een versterker opgooien).

De Cube heeft sowieso overdrive, meerdere presets zelfs..

grayfink
9 maart 2008, 22:51
Zou ik ook doen. Een Cube 30 en een LondonCity strat of tele. Perfect om te beginnen.

macwilliams
9 maart 2008, 22:54
Maar hij word zo'n beetje beginner af, dan ging ik voor een betere gitaar zelfs 2de hands.

Herman
9 maart 2008, 23:03
Persoonlijk vind ik niet dat wanneer je geen beginner meer genoemt kan worden, direct perse een duurdere(of nouja, beter gezegt een betere) gitaar moet. Ik denk ook dat als je wat verder gevorderd bent, en maar een leuke gitaar hebt, al is het een goedkopere gitaar, erg veel plezier van zo'n LC kan hebben.

2e Hands is wel een goed idee, geeft je vaak meer waar voor je geld.

pannekoek
9 maart 2008, 23:11
roland cube 30 + epiphone les paul of een sqiuer stratocaster dan zit je altijd goed!!!!!

thehypz
10 maart 2008, 10:38
heeeft een van julie een wah en zo ja gebruik je die veel??


Ik heb wel eens 1 dag een wah pedaaltje gehad, maar toen ik thuis kwam en er een uurtje mee geklooit had realiseerde ik me dat ik het best wel leuk speelgoed vind, maar dat ik meer profijt zou hebben van de aanschaf van een nieuwe versterker, heb toen dus dezelfde dag nog het pedaaltje geruild voor een Line 6 Spider III versterkertje, en dat was voor mij een veel betere investering van mijn geld. (Ik had eerst zo'n uber goedkope ruisbak). Ik ben iig blij dat ik nu een versterker heb met wat effecten (reverb, echo, chlorus flangle / phaser en een goeie distortion).

Ik denk dat ik later best nog wel eens weer een wahwahtje ga kopen, maar staat zeker niet (meer) bovenaan mijn lijst van spullen die ik nog hebben wil.

gerritje tralalalala
10 maart 2008, 17:01
Maar hij word zo'n beetje beginner af, dan ging ik voor een betere gitaar zelfs 2de hands.
Met een LC kan je een heel eind komen ook als je beginner af bent denk ik.

Zelf gebruik ik al een tijdje een pacifica 112v prachtig dingetje, zou je misschien ook kunnen overwegen.

bassej
10 maart 2008, 18:29
ik heb zelf een mxr distortion gemaakt ( 2knops level en distortion) dat heb ik dus al.
waar denken jullie dat meer ruis vanaf komt mn 20 watt versterkertje of mn ubergoedkope caliber strat??? 2e hands maakt voor mij idd niks uit zowel vertserker als gitaar, zolang er maar niet teveel gaatjes inzitten( voorsprong op reliccen:D )