PDA

View Full Version : White falcon (Alternatief)



josszee
9 maart 2008, 21:49
Ik zag daarjuist nog maar eens een white falcon op de televisie ik vind dit echt een vette gitaar en ben wel op zoek naar een sound a la white falcon. Ik heb dus een vraagje over de white falcon. Zijn er alternatieven voor deze gitaar ik weet niet wat een white falcon kost maar waarschijnlijk veel te veel.

Hier is dus de muziek waarvoor ik hem ga gebruiken ( KLIK (http://www.myspace.com/eldainty) ) de sound van mijn gitaar is wel ongeloofelijk slecht (daarom wil ik iets anders)

Het clipje dat ik zag had die gast een white falcon en een vox ik heb aleen vox dus nu wil ik ook nog een vette gitaar die klinkt (ongeveer) zoals een white falcon!! :gitarist:

Luke-wannabe
9 maart 2008, 21:52
Ik zag daarjuist nog maar eens een white falcon op de televisie ik vind dit echt een vette gitaar en ben wel op zoek naar een sound a la white falcon. Ik heb dus een vraagje over de white falcon. Zijn er alternatieven voor deze gitaar ik weet niet wat een white falcon kost maar waarschijnlijk veel te veel.

Hier is dus de muziek waarvoor ik hem ga gebruiken ( KLIK (http://www.myspace.com/eldainty) ) de sound van mijn gitaar is wel ongeloofelijk slecht (daarom wil ik iets anders)

Het clipje dat ik zag had die gast een white falcon en een vox ik heb aleen vox dus nu wil ik ook nog een vette gitaar die klinkt (ongeveer) zoals een white falcon!! :gitarist:
Gretsch 5120. Lekkere gitaar.

josszee
9 maart 2008, 21:54
Vind deze gitaar toch niet zo mooi als de falcon en ze zal ook nog wel niet niets kosten....

Luke-wannabe
9 maart 2008, 21:57
Er is geloof ik een Witte versie. Limited edition ofzo.
Kost zo'n 650-700 ofzo.

Mr.Fingers
9 maart 2008, 21:57
Niets... toch een 700€, een White Falcon 2400... Gretsch heeft nu wel een speciale editie van die 5120, int wit/goud

Eko
9 maart 2008, 22:07
Toen de White Falcon uitkwam was het de duurste (standaard) gitaar die je kopen kon. Hij was over de top zo mooi. De gouden striping maakte hem als een glimmend juweel. Hij werd toendertijd geleverd met de mooiste en beste materialen die Gretsch had. Grote artiesten speelden er op in de afgelopen jaren.
Net als een hoop andere modellen van Gretsch geld eigenlijk dat er geen alternatief is. De Electromatic is in het wit te koop met elementen die niet in de schaduw kunnen staan van de originele. Hij kost echter maar een fractie.
Een Electromatic kost ruwweg 1000,- , de Falcon ( hij is er ook in zwart en zwart met zilver) kost daar een veelvoud van.
Alternatieven zijn onder andere Duesenberg / Aria FA 75 / Ibanez / DeArmond Starfire. De laatste met de 2K elementen komt het dichtst bij het geluid.

Herman
9 maart 2008, 22:09
Ik was een tijdje geleden in Tonika (groningen) en daar hadden ze de White Falcon, maar dan van Vintage. Echt lekker getest heb ik hem niet, want de snaren waren echt onwijs oud, en aangezien je ook niet echt hoog de hals op kon, direct maar weer weg gezet.

Maar misschien is dit wat voor jou? Ik weet eigenlijk niet of ze hem nu nog hebben, maar misschien valt hij ergens te bestellen.

josszee
9 maart 2008, 22:11
Sorry dat ik het vraag maar is epiphone geen alternatief ? :hippie: Of zijn de epiphone hollow body's niet zo goed van kwaliteit.

Julie kunnen altijd zeggen wat goede blues rock gitaren zijn (hollow body liefst) en moest het nog kunnen het model en heel mischien nog een prijsje.... Hoeft niet persee een echt falcon geluid te hebben maar iets in dat genre :gitarist:

josszee
9 maart 2008, 22:13
Ik was een tijdje geleden in Tonika (groningen) en daar hadden ze de White Falcon, maar dan van Vintage. Echt lekker getest heb ik hem niet, want de snaren waren echt onwijs oud, en aangezien je ook niet echt hoog de hals op kon, direct maar weer weg gezet.

Maar misschien is dit wat voor jou? Ik weet eigenlijk niet of ze hem nu nog hebben, maar misschien valt hij ergens te bestellen.


DAt zou heel erg lekker zijn maar dat zal maar over een 10-tal jaartjes zijn mischien zelf een 15-tal jaartjes (ben nog maar 16) als ik een paar 1000-tal euro's rijker ben.

Eko
9 maart 2008, 22:17
De Vintage ( merk ) is niet zo duur. Zou een alternatief kunnen zijn.

josszee
9 maart 2008, 22:22
Ok sorry ik dacht dat het over een vintage gretsch ging... Ja misschien is zo een vintage wel wat maken ze goede kopien? wat is de prijs ? En vooral waar vindt ik ze.... nog maar 1 vintage gezien in mijn leven en het was een bas. En dan nog wel een vintage vintage bas :satisfie:

Eko
9 maart 2008, 22:24
Kwestie van meneer Google vragen.

rickert
9 maart 2008, 22:24
Gretsch White Falcon door een Vox. Daar zijn dus echt geen goede alternatieven voor:p

Herman
9 maart 2008, 22:25
Die "Falcon" moest een paar honder euro kosten...ik dácht 400 of 600, maar dat weet niet zeker. Goedkoper als the real deal in ieder geval. Wel weet ik dat Vintage een paar hele goede kopieën maakt (ik heb wel eens op de strat kopie van mn leraar gespeelt, en ik vond hem beter als klinken als de gemiddelde mexicaanse Fender).

Heel misschien weet Joene20 van dit forum er nog iets meer over, die was er toen ook toevallig, en heeft hem dacht ik ook nog even in handen gehad..

josszee
9 maart 2008, 22:32
Heb joene een PM gestuurd dus joene20 je heb PM. Mensen die nog iets weten... De stijl die ik er mee zal gaan spelen is blues rock'n roll beetje white stripes achtig black box revelations noe maar op....

JeroenSchaaf
9 maart 2008, 22:47
En Joene heeft net de PM beantwoord!

Cker geen slecht gitaartje voor dat geld :)

Heb nu zelf een Ibanes Artcore als Semi Hollow, maar t blijft voor mij nog steeds een extra gitaartje. Heb meer met strats!

Danielovich
9 maart 2008, 23:59
Ligt het nou aan mij, of wil de TS elke dag weer een andere gitaar? :soul:

josszee
10 maart 2008, 16:49
k wil inderdaad veel gitaren!!

maar deze staan op mijn verlanglijst die ik echt moet hebben!!
*een hollowbody (dus een gretsch white falcon achtig iets)
*een jaguar (of een tele)
*een gibson (welke weet ik nog niet ik vindt een RD geweldig een firebird ook en een les paul vindt ik ook super)

:hippie:

Rutger
10 maart 2008, 16:56
Deze (http://www.peerlessguitars.co.uk/#/gigmastercustom/4523593871) misschien?

Barkeepert
10 maart 2008, 17:12
Mooi ding die Peerless! Jammer van de dan weer zwarte headstock, maar voor de rest een erg mooie kopie!

(ik hoop alleen dat de snaardikte niet echt 0.28 is :p )

josszee
10 maart 2008, 20:08
Ja vind ik ook spijtig...

Mr.Fingers
10 maart 2008, 20:12
Ik blijf erbij, de Witte Gretsch G5124 is echt het meest close dat je bij de White Falcon gaat geraken (is ook een Gretsch, heeft dezelfde kleur. hardware is zilver, maar wel ongeveer dezelfde als de WF (2K elementen, bigsby,...),...)

http://www.guitarvillage.co.uk/admin/pages/upload/Semis/Gretsch/G5124white_m.jpg

Ik vindt dat je voor de deze moet gaan!

EDIT: En zo kan j'm aanpassen (http://hem.passagen.se/goba666/Gretsch%205120%20-%20total%20makeover.htm)

Massygo
11 maart 2008, 01:02
Wens ik even bij te treden.

Een paar jaar geleden, toen de golden Falcon's uit waren, zat ik met net dezelfde vraag voor een alternatief.

Die Gretsch G5124 zit inderdaad het dichst aan tegen de Gretsch White Falcon I G7593, maja was gelimiteerd hé.

Ik heb het enkel meer voor zwart, en gebruik als alternatief, voor een G6136TBK Black Falcon, de Gretsch G5120BK.

Als alternatief voor een Falcon-look & sound zit je met de 512X-Gretsch Electromatic Hollowbody series het meest in de buurt en kom je er zoals al gezegd is goedkoper uit.



Ik blijf erbij, de Witte Gretsch G5124 is echt het meest close dat je bij de White Falcon gaat geraken (is ook een Gretsch, heeft dezelfde kleur. hardware is zilver, maar wel ongeveer dezelfde als de WF (2K elementen, bigsby,...),...)

Ik vindt dat je voor de deze moet gaan!

EDIT: En zo kan j'm aanpassen (http://hem.passagen.se/goba666/Gretsch%205120%20-%20total%20makeover.htm)

TimmU
11 maart 2008, 01:08
fuck ik moet ook een witte gitaar ,een écht witte!

rickert
11 maart 2008, 01:17
White falcons zijn koel

Mr.Fingers
11 maart 2008, 11:31
Witte Gretsch G5124 met DeArmond 2000 elementen klinken echt wel vetjes (http://www.youtube.com/watch?v=FUmRmDldi5E)


Rick, jij hebt er zeker eentje met FilterTron's, niet?

rickert
11 maart 2008, 13:07
Klopt als een tet.

josszee
11 maart 2008, 13:51
dit was het Clipje (http://youtube.com/watch?v=ln_qHyGD9zo) dat ik zag op TV zo een sound zou ik ongever willen... Dus zijn hier ook nog andere gitaren voor ?

rickert
11 maart 2008, 14:00
Vet, bijna de zelfde setup als ik:seriousf:

josszee
11 maart 2008, 14:08
Hehe ik keek even naar wat live filmpjes en zag dat die kerel live een duesenberg gebruikt...

en nogwel deze
http://i25.tinypic.com/svnh55.jpg


Een duesenberg startplayer ofzo hoeveel kost deze schoonheid (de white falcon is mooi maar ik heb het toch iets meer voor deze schoonheid...) :hippie:

rickert
11 maart 2008, 14:10
Eurotje of 1250 geloofik. Gewoon effe googelen man.

Rutger
11 maart 2008, 14:15
Dat is weer een totaal andere gitaar....

Wel gaaf ding :)

josszee
11 maart 2008, 14:16
Is wel niet niets. Maar zijn de duesenbergs niet heel goed qua prijs kwaliteit of is dit niet waar ?

@ rutger het is een ander gitaar als die kerel dezelfde sound ermee berijkt wat maakt het uit dan ? ik wil gewoon een sound die ongeveer gelijk is aan de zijne.... mischien speelt hij in het clipje op een white falcon maar in de studio op een duesenberg....

Orpheo
11 maart 2008, 14:36
Is wel niet niets. Maar zijn de duesenbergs niet heel goed qua prijs kwaliteit of is dit niet waar ?

@ rutger het is een ander gitaar als die kerel dezelfde sound ermee berijkt wat maakt het uit dan ? ik wil gewoon een sound die ongeveer gelijk is aan de zijne.... mischien speelt hij in het clipje op een white falcon maar in de studio op een duesenberg....

duesenbergs heb je al vanaf 800 euro, maar ook tot bijna 2000

Rutger
11 maart 2008, 14:59
@ rutger het is een ander gitaar als die kerel dezelfde sound ermee berijkt wat maakt het uit dan ? ik wil gewoon een sound die ongeveer gelijk is aan de zijne.... mischien speelt hij in het clipje op een white falcon maar in de studio op een duesenberg....

Da's prima, moet je zelf weten. t Verbaast me alleen dat je eerst helemaal White Falcon fan bent en dan ineens omslaat naar Duesenberg, meer niet.

josszee
11 maart 2008, 15:16
Ben nog steeds een white falcon fan maar ik heb geen 3000... euros (kweet niet hoeveel hij kost maar alsins genoeg) de duesenberg is wel haalbaar na een vakantiejob :)

pupanus1
11 maart 2008, 15:50
volgens mij heb je een zware variant van GAS :D

Elke dag wil je wat anders :P naja zelfs per dag deel of wat? :P

josszee
11 maart 2008, 15:57
Haha kerel waarschijnlijk heb je gelijk ik wil nu al weer een firebird... Ik zoek gewoon een goede gitaar waar ik een vette rock en blues sound uit kan krijgen... (Dit is mijn band (http://www.myspace.com/eldainty) )<------ dit is dus de muziek die ik maak (het is wel nog niet volledig nog geen tekst,....)

welke gitaar zou ik hiervoor kunnen gebruiken... heb deze vraag waarschijnlijk al 20 keer gesteld maar ik kom er dus echt niet uit :hippie:

Rutger
11 maart 2008, 16:00
Geen plaatjes blijven kijken maar naar de muziekwinkel gaan en die gitaren gaan testen. Het is een dooddoener, ik weet het, maar wel de waarheid. Dat is de enige manier om erachter te komen welke gitaar jij wilt.

En als je ze daarna nog steeds allemaal wilt, tja, dat wordt dan sparen :)

pupanus1
11 maart 2008, 16:23
haha ik heb precies hetzelfde gehad hoor maar inderdaad even testen etc. dan kom je er wel achter.

Maar ik wil nog steeds een Explorer en een ESP FX Standard terwijl ik begin april waarschijnlijk aan de horizon zit :D

En stiekem wil ik ook nog steeds een SG en een Firebird.