PDA

View Full Version : Winkel in USA die naar Europa shipped = best??



maxcroes
9 maart 2008, 18:09
Hey kheb een vraagje,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, er waren veel topics over gitaren importeren vannuit de USA, maar dat ging niet over het bestellen en verzenden.

4 Jaar geleden heb ik bij Guitartrader.com een linkshandige Fender stratocaster gekocht, en daar weinig problemen mee gehad. Nu de dollar zo laag staat, wil ik graag een linkshandige Highway One strat kopen, maar Guitartrader heeft die niet. Welke winkel zouden jullie advisteren, en wat voor verzekering / shipping bedrijf is het best? Ik heb het via UPC gedaan maar daar kwam oppeens 100euro bij voor import kosten, zonder dat mij dit van tevoren werd verteld! Ik zou graag weten waar ik aan toe ben.

Alvast bedankt!!

bassej
9 maart 2008, 18:13
voor de winkel zou ik gewoon de grootste kiezen, ergens in New York ofzo. En bij de leverancier zou ik wat meer informeren,,,,,100 euro!! :dontgeti: invoerrechten, was dat de beruchte 19 % :hippie:

instromaniac
9 maart 2008, 18:53
Als je iets importeert van buiten de EU betaal je boven een bepaald bedrag (25 euro of zo) altijd import en BTW. Reken dus maar dat je 25% (of meer) moet opleggen.

PGR
9 maart 2008, 19:54
Nog even de financien bij import vanuit USA:

(Prijs gitaar in euro + Kosten vervoer in euro) x 1,038 x 1,19 + Y euro = de totaal prijs

Waarbij de 1,038 staat voor 3,8% invoerbelasting, 1,19 voor 19% BTW en Y euro een klein bedrag is wat je betaalt aan de vervoerder voor het feit dat hij de inklaring regelt. Bij mijn laatste geimporteerde gitaar was dat iets van 16 euro.

Dus voorbeeld:

Gitaar kost 1000 dollar
Verzendkosten verzekerd 200 dollar
Inklaringskosten 16 euro
Wisselkoers 1 dollar = 0,62 euro

Dan wordt het sommetje:

(1000*0,62 + 200 *0,62) * 1,038 * 1,19 + 16 = 935 euro.

gerritje tralalalala
10 maart 2008, 18:13
Je kan musiciansfriend (http://www.musiciansfriend.com) proberen.
Of die naar EU shippen weet ik niet maar denk wel.

A_monkey
10 maart 2008, 18:21
nee dat doen ze niet, net als de meeste grote grote winkels in de USA

bassej
10 maart 2008, 19:32
is het nu nog goedkoper, betaal je nu dubbel belating, de amerikaanse en NL ??? lijkt me niet dat het dan nog goedkoper is zowel wil ik samen wel 1 met je bestellen:D

Gothra
10 maart 2008, 19:34
Of zorg dat je een amerikaan kent die in nl woont, dan kan hij hem laten overbrengen via militaire post, zonder verzend kosten, alleen 10 euro transactie ofzo. www.guitarcenter.com heb ik ook gedaan

robobas
10 maart 2008, 20:00
Kijk eens bij Elderlly.com heb daar al eens klein materiaal besteld ging goed en snel
Nooit een gitaar besteld maar wel een grote collectie


succes :gitarist:

stratestic
10 maart 2008, 20:12
Voor linkshandige Fender in de USA moet je bij www.southpawguitars.com zijn. Het enige nadeel is dat zij om onverklaarbare redenen alleen Fenders niet verzenden naar Europa :mad:

Ik had zelf ookal zitten kijken om daar een gitaar te kopen. Een Fender custom shop voor 2500 dollar is omgerekend nu niet zo duur. Die komen op 1600 euro. Bovendien zijn die hier moeilijk te vinden.

Als iemand een oplossing weet hou ik me aanbevolen.

FNaRK
10 maart 2008, 23:42
www.sweetwater.com (http://www.sweetwater.com)


net een midipedaal besteld,
binnen 6 dagen in huis :rockon:

john5
11 maart 2008, 10:14
Binnenkort ga ik eens wat bij Warmoth bestellen. Maar nou weet ik niet hoe je invoerrechten moet betalen.
Weet ieman of je dit betaald aan de verkoper of aan de overheid? En op wat voor manier moet je dit betalen?

PGR
11 maart 2008, 17:05
Binnenkort ga ik eens wat bij Warmoth bestellen. Maar nou weet ik niet hoe je invoerrechten moet betalen.
Weet ieman of je dit betaald aan de verkoper of aan de overheid? En op wat voor manier moet je dit betalen?

Aan je vervoerder. Hij berekend daarvoor inklaringskosten.

Orpheo
11 maart 2008, 17:28
gewoon ebay kijken joh. veel handiger dan winkels, minder problemen.


het is maximaal trouwens 23%.

betalen bij warmoth doe je of met bankoverschrijving of met credit card. belasting betalen aan vervoerder.

bassej
11 maart 2008, 17:57
mr zijn gitaren daar ook 23% goedkoper dan :eek:

Orpheo
11 maart 2008, 18:05
mr zijn gitaren daar ook 23% goedkoper dan :eek:

soms zijn gitaren daar, op ebay, echt spotgoedkoop. Ik heb ooit een PRS mccarty met rosewood hals gekocht voor 1800E. all inclusive.

bassej
11 maart 2008, 18:18
hey starter van dit topic! waar woon je en ga je dit doorzetten. het is idd goedkoper en samen shipping betalen is ook goedkoper. k heb al even op sweatwater gekeken. :hippie:

jan jansen
11 maart 2008, 21:10
Of zorg dat je een amerikaan kent die in nl woont, dan kan hij hem laten overbrengen via militaire post, zonder verzend kosten, alleen 10 euro transactie ofzo. www.guitarcenter.com heb ik ook gedaan


???gewone millitaire post gaat tot 2 kg..dus leg maar eens uit?of je moet toevallig containers verzenden.... :cooler:

maxcroes
13 maart 2008, 15:26
hey starter van dit topic! waar woon je en ga je dit doorzetten. het is idd goedkoper en samen shipping betalen is ook goedkoper. k heb al even op sweatwater gekeken. :hippie:

Ik woon in utrecht, en heb ook familie in Belgie als dat goedkoper is....ik heb ook op sweetwater gekeken, maar ze hebben geen Olympic white strat met rosewood fretboard :(

mss maar even mailen. Trouwens, Olympic white is toch witter dan Arctic? Want hier is overal wat onduidelijkheid over, zeker als je plaatjes gaat opzoeken want oudere modellen zien er minder ''wit'' uit....

bassej
13 maart 2008, 20:18
Artic white is met een beetje blauw door de verf, veelgebruikte truc onder de kunstenaars om iets witter te laten lijken.
Utrecht, ik woon in appelscha das toch zeker een uur rijden is wel jammer, maar toch even mailen miss. welke site had jij ?

isa1984
13 maart 2008, 21:25
kijk s op www.guitarsandeffects.com. Goedkoop en per dag wisselende voorrraad.

bassej
14 maart 2008, 18:18
kijk s op www.guitarsandeffects.com. Goedkoop en per dag wisselende voorrraad.

een soort veiling?

Kellet
14 maart 2008, 22:15
www.drumcityguitarland.com

Ik heb twee Schecters bij hen besteld. Geweldige gitaren, en precies afgesteld zoals ik dat wou.

AutoStatic
15 maart 2008, 13:35
Praktisch alle winkels in de VS shippen niet naar de EU. Dan raken ze gewoon hun dealerships kwijt. Dus veel succes met al die moeilijke constructies via militairen en weet ik het allemaal ;)
En check dit draadje ook nog even: http://gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=100534&page=1&pp=10

Pepe
15 maart 2008, 14:06
Je moet een beetje shoppen, dan kan het lucratief zijn. De mindere courante modellen bij een dealer bijvoorbeeld
zo kwam ik net tegen bij Streetsounds NY

http://img171.imageshack.us/img171/8189/b2bc3px7.jpg

Brand new, no B stock. tvjones classics. 926 euro en free int. shipping. Je zal het maar net zoeken. Die pickups alleen zijn al 250 als je die los besteld.

Sommige winkels met snel wisselende voorraden houden gelijke tred met de dollar, andere hanteren een prijs van maanden oud.
Deze gitaar bij Nederland muziek: 2899, bij Thomann onder hot deal: 1590. Daarvoor hoef je niet naar de states toe.
Nou hoor ik Wizz al iets roepen over service maar dat moet dan een verdomd goeie service zijn met champangne, limo en hookers erbij.

http://images4.thomann.de/pics/prod/204734.jpg

Jay75
15 maart 2008, 20:02
Komt 100 dollar bij worldwide shipping. En service, ach, wat is het waard.
Vrij weinig, uiteindelijk onthoud je toch de aankoopprijs en niet het lekkere kopje koffie of die "vriendelijke" verkoper :)

Wel cheap die Gretsch, jammer dat ik een ES zoek

Jay75
15 maart 2008, 20:03
Ownee, bij deze zelfs free shipping!
Kopen en op Marktplaats ermee!!!

nevyn292
15 maart 2008, 20:24
omdat ik niet weer een nieuw topic wil beginnen, leen ik deze even ervoor.



door die hoogst gunstige dollar stand ben ik best wel geintresseerd om een setje nieuwe pick-ups te kopen. nu zit een vriendin van mij momenteel in america. als ik die dingen door haar laat bestellen en ze me zelf persoonlijk opstuurt, hoe zit je dan met invoerrechten etc.?

en zeggen jullie wel doen of niet doen?

isa1984
15 maart 2008, 20:27
een soort veiling?

Nee hoor, kun je gewoon mailen en direct kopen. Goed spul, goed prijzen zoals ik al zei. Heb het zelf nog niet gedaan maar een vriend had goede ervaring.

isa1984
15 maart 2008, 20:30
door die hoogst gunstige dollar stand ben ik best wel geintresseerd om een setje nieuwe pick-ups te kopen. nu zit een vriendin van mij momenteel in america. als ik die dingen door haar laat bestellen en ze me zelf persoonlijk opstuurt, hoe zit je dan met invoerrechten etc.?

en zeggen jullie wel doen of niet doen?

Laat je gewoon een laag bedrag opzetten, kost het je niks. Die douane weet echt niet wat die pups waard zijn, bovendien kun je ze wel van ebay gekocht hebben bij een veiling voor veilig geld. Ik ga lollar pups kopen vandaag of morgen, dus als ze binnen zijn kan ik je vertellen of het gelukt is.

AutoStatic
15 maart 2008, 20:34
Laat je gewoon een laag bedrag opzetten, kost het je niks. Die douane weet echt niet wat die pups waard zijn, bovendien kun je ze wel van ebay gekocht hebben bij een veiling voor veilig geld.Dat weet de douane wel. Je kan het er altijd op gokken. Succes!

isa1984
15 maart 2008, 20:36
edit:douane/fiscus....
In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft u geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Daarnaast zijn onder meer kleine zendingen vrijgesteld die een particulier buiten de EU gratis aan een particulier binnen de EU stuurt. Als dit incidenteel gebeurt en de zending alleen goederen bevat die bestemd zijn voor persoonlijk gebruik door u of uw gezin, dan kunt u een vrijstelling aanvragen. Daarbij gelden onder andere de volgende voorwaarden:

De totale waarde van de zending mag niet meer bedragen dan € 45 (exclusief verzekerings- en vervoerskosten). Als de waarde van de zending hoger is dan € 45, dan moet u belasting betalen over het totale bedrag.

Dat gratis houdt n dat het een zogenaamde 'gift' is. Je laat er dus gewoon gift opzetten, waarde van 45 euries (dat is 70 dollar). Pickups kunnen best 70 dollar zijn in de states. Als het goed is moet je pups dus gratis kunnen importeren..... Via ebay zetten ze er op wat je wilt vaak, bij de reliablefender ebay store kun je veel krijgen, met loaded pickguards en al. Vaak zijn ze buy it now vrij duur, maar als je meebiedt vaak veel goedkoper.

isa1984
15 maart 2008, 20:38
Dat weet de douane wel. Je kan het er altijd op gokken. Succes!

Als ik iets koop op ebay, en ik ben de winnaar van de veiling, lijkt het me dat ik belasting moet gaan betalen over het bedrag waarvoor ik het koop van diegene. Met kleine zaken als pickups die je heel goedkoop in de states kunt kopen lijkt me dat je niet veel kans hebt op problemen bij de douane.

AutoStatic
15 maart 2008, 20:45
Nee, kleine dingen niet, als het maar niet boven de €45,- uitkomt. En als gift versturen werkt niet. Dat hebben hele volksstammen voor je al gedaan. Net als Returned Item.

nevyn292
15 maart 2008, 21:45
dat zou net kunnen hoor, want een air norton is in de states zo rond de 70 dollar, dus dan zit je net op de grens van 45 euro.

of pakken ze de list price voor je?

in principe zou je dus met 2 keer zenden het net moeten redden mits je maar onder die 45 blijft, en dan komen de verzendkosten er nog bij. wat een heisa zeg, maar als het goedkoper is dan is het wel de moeite waard lijkt me :hippie:

isa1984
15 maart 2008, 22:11
Tja, als ze in het dimarzio doosje zitten gaan ze vast de listprice pakken, die douane gasten hebben ook google. Misschien ander doosje, labeltjes eraf etcetc, dan kunnen het net zo goed om pickups gaan die door kleine chineesjes gemaakt zijn.
Wat ik me afvraag is hoe ze omgaan met koopjes gekocht op ebay. Als iets voor weinig geld bij een winkel (al dan niet op ebay) is gekocht ga je mij niet wijsmaken dat ze je kunnen aanslaan voor een hoger bedrag. Als het al zo is zou het niet moeten kunnen.

nevyn292
15 maart 2008, 22:25
ja, wat nou trouwens als ze die krenge meeneemt in haar bagage bij terugkomst? handbagage vallen die dingen natuurlijk op door de scanners, maar hoe zit het dan met de niet-handbagage? zouden ze je hele koffer open trekken voor een setje pups?

AutoStatic
15 maart 2008, 23:00
Uit ervaring weet ik dat de douane niet zo heel moeilijk doet over artikelen onder de €100,-. Kans dat je daarover invoerrechten moet betalen is kleiner dan wanneer je iets duurders over laat komen.
Maar in principe moet je gewoon invoerrechten betalen. Kun je ze wel in je handbagage stoppen of weet ik veel wat voor constructies bedenken maar eigenlijk moet je het gewoon betalen. Anders ontduik je belasting en dat is gewoon illegaal. En in de gedragsregels van dit forum staat:
De inhoud waar wij absoluut niet achter staan en die dan ook van het forum verwijderd zal worden is:


Illegale praktijken zoals het verwijzen naar illegale software
Sorry dat ik er zo over zit te miepen maar dit onderwerp is al zo vaak langsgekomen en iedereen wil zo graag die invoerrechten ontduiken. Die regels zijn er nou eenmaal en we hebben ons er maar aan te houden, hoe dom je die regeltjes ook vind.

Pepe
15 maart 2008, 23:05
Douane vraagt simpel de rekening, bank of paypal afschrijving en een url waar je ebay veiling opstaat. Je mag de rekening betalen als je kan bewijzen dat het bedrag juist is. Daarna krijg je je pakje.

Als je het bedrag door de verstuurder lager vraagt in te vullen vraag je in principe of hij wil knoeien: hij alle risico's en jij alleen voordeel. Hoe aantrekkelijk is dat.

Bovendien, bij een verzekering wordt er hoogstens het opgegeven bedrag uitgekeerd. Fijn als je gitaar in 2 stukken aankomt.