PDA

View Full Version : van 011 naar 012



Bishop
9 maart 2008, 17:28
Ik wil overstappen op zwaardere snaren, maar nou heb ik gehoord dat het dan wellicht ook nodig is om bepaalde afstellingen aan de gitaar te veranderen.
Is er iemand die hier meer van weet?

Nico2
9 maart 2008, 17:31
Je zult je gitaar misschien moeten intoneren, eventueel de hals pen bijstellen en de snaren wat hoger leggen.

Otje
9 maart 2008, 17:49
012 op een elektrische plank is nogal zwaar als je in standard tuning speelt.... Wel goed om eelt te kweken natuurlijk :).

Qua afstellen: intonatie en misschien halspen. Kwestie van een paar minuten. Wel een beetje opletten als je je gitaar mee op reis neemt en zo: beter om de hele gitaar tijdens transport een hele noot onder standard tuning te stemmen.

Jellyfish00
9 maart 2008, 17:51
Even opletten, heb je geen floyd-rose of andere zwevende tremolo? Dan moet je namelijk wel je brug weer gaan rechtzetten..

Bishop
9 maart 2008, 21:03
ik heb een les paul en voor zover ik weet is het afstellen van de halspen daarop niet mogelijk. Ben me een beetje op jazz aan't richten tegenwoordig en probeerde vandaag een gitaar met 012 erop (hollowbody) en was direct verkocht.

Intonatie afstellen, is dat moelijk?
Bedankt voor de reakties btw.

Otje
9 maart 2008, 22:13
1. Jawel, ook op een Les Paul kun je de halspen afstellen.
2. Nee, intoneren is niet moeilijk. Even de zoekfunctie gebruiken, is van alles over geschreven hier.
3. Graag gedaan :).

gerritje tralalalala
10 maart 2008, 18:10
Bij een les paul moet je ff dat kapje op je kop erafschroeven dan kom je bij je halspen (tip: laat dat kapje er een tijdje af, scheelt weer als je hem nog een keer verstellen wilt, de beste afstelling vind je meestal niet in een keer).
En als je een stembakkie heb is intoneren heel makkelijk. :satisfie: