PDA

View Full Version : van active naar passive



Tho
9 maart 2008, 16:17
Hey mensen,

Ik heb een standaard active EMG81 in mijn Jackson RR24 zitten, maar nu wil ik er een passive Dimarzio X2N in zetten.

Dat is dus de switch van actief naar passief, maar kan dat wel zonder al te veel moeite? Ik hoorde al dingen over het vervangen van potmeters en zo... Ik laat het overigens door Kees Dee doen, maar het moet wel 'do-able' zijn natuurlijk.

Cheers!

interessander
9 maart 2008, 16:23
Als ervaringsdeskundige, ik heb ook een EMG vervangen voor een X2N, een tip: doe het niet!

.....Okee beetje kort door de bocht maar waarom wil je precies switchen? Mij viel de X2N in vergelijking met de EMG erg tegen namelijk, een beetje zoals de boss hm-2, heel veel output maar weinig scheur. De X2N lag er na twee weken alweer uit en ik heb uiteindelijk een EMG 85 genomen.

Orpheo
9 maart 2008, 16:24
ja is zeker geen probleem. je moet echter wel er een 500k pot in hebben in plaats van de pot van de emg. maar goed, een potje is 8 euro ofzo. geen geld dus.

Tho
9 maart 2008, 16:24
Als ervaringsdeskundige, ik heb ook een EMG vervangen voor een X2N, een tip: doe het niet!

.....Okee beetje kort door de bocht maar waarom wil je precies switchen? Mij viel de X2N in vergelijking met de EMG erg tegen namelijk, een beetje zoals de boss hm-2, heel veel output maar weinig scheur. De X2N lag er na twee weken alweer uit en ik heb uiteindelijk een EMG 85 genomen.


Ik heb er goeie verhalen over gehoord. Wat zou jij me aanraden dan? Ik heb namelijk wel een hoop 'body' in m'n sound nodig, maar inderdaad ook een hele vette scheur. Een combi daarvan zou geweldig zijn

interessander
9 maart 2008, 16:32
Een EMG 85 heeft meer body dan een 81, en ook een vette scheur, als je per se passief wilt dan zou je ook eens naar die nieuwe D activators van Dimarzio kunnen kijken, of misschien een Evolution.

Ik ging ook op de goede verhalen over de X2N af en ik vond hem wel lekker fout in het creme wit im m'n zwarte RG maar hij viel tegen, de EMG 85 is overigens ook al uit de gitaar, die is verhuisd naar een andere RG en ik heb nu een PAF PRO, wat ook erg lekker is maar ik weet niet of dat wat voor jou zou zijn.

Orpheo
9 maart 2008, 16:35
ik zou gaan voor de bareknuckle miracle man (emg81 in passieve vorm), of de painkiller (jb+superdistortion in 1 pickup)

of de dimarzio air norton (raar maar waar; werkt perfect voor heavy metal, en is waanzinnig strak), of de evo, of de breed, activator, of die nieuwe x2n+activator-combi.



of d seymour duncan distortion, of de invador...

Soulflyhigh
9 maart 2008, 21:29
Ik heb er goeie verhalen over gehoord. Wat zou jij me aanraden dan? Ik heb namelijk wel een hoop 'body' in m'n sound nodig, maar inderdaad ook een hele vette scheur. Een combi daarvan zou geweldig zijn
Een hoop body en een vette scheur? Dit zijn precies twee dingen die kenmerkend zijn voor een mahonie plank. Alder zal altijd wat feller blijven klinken. Een 85 lijkt mij actief de beste optie. Passief zou je denk ik goed voor een diMarzio tonezone of SD Invader kunnen gaan. Beide elementen die je gitaar wat vetter en voller zouden kunnen laten klinken.

Blend
9 maart 2008, 22:03
ik zou gaan voor de bareknuckle miracle man (emg81 in passieve vorm), of de painkiller (jb+superdistortion in 1 pickup)

of de dimarzio air norton (raar maar waar; werkt perfect voor heavy metal, en is waanzinnig strak), of de evo, of de breed, activator, of die nieuwe x2n+activator-combi.



of d seymour duncan distortion, of de invador...

Ik heb 'n tijdje geleden wat geluiden gehoord van die Bareknuckle's, maar die klinken zóó waanzinning goed hè! Alleen, met teveel hi-gain zooi gaat het wel snel rommelig klinken, en dat moet jij volgens mij niet hebben. Die Seymour Duncan Distortion vond ik zelf beter klinken, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

LP_CL
9 maart 2008, 22:53
ik zou gaan voor de bareknuckle miracle man (emg81 in passieve vorm), of de painkiller (jb+superdistortion in 1 pickup)

of de dimarzio air norton (raar maar waar; werkt perfect voor heavy metal, en is waanzinnig strak), of de evo, of de breed, activator, of die nieuwe x2n+activator-combi.



of d seymour duncan distortion, of de invador...
Ok, nu heb je zowat alle passieve high-output pickups genoemd. Misschien nog een JB aan toevoegen?

Tho, ik heb heel goede ervaring met de painkiller, wat orpheo naast die 100 andere ook voorstelde. Zeker eens testen. Het is een heel leuke pup!