PDA

View Full Version : 35 jaar Rock'n Roll (Gibson SG)



Hendriks
9 maart 2008, 15:31
Het kan raar lopen. Ik was eigenlijk op zoek naar een goede telecaster , liep ik tegen deze SG aan , ik heb hem meegenomen om nostalgische redenen (30 jaar geleden een zelfde gehad).
Deze standaard uit 1973 is goed bespeeld , hij heeft wat butsen en krasjes , maar bespeelbaarheid en geluid is OK. Zat ook nog een koffer bij van 35 jaar oud met dezelfde vintage uitstraling.
Na een uurtje pingelen weet ik ook weer waarom ik nooit weer een SG heb gekocht (vorige is gestolen) , mijn handen zijn voor een Fender gemaakt en ook het geluid doet mij niet veel.
Maar goed ik zie wel wat ik ermee doe , eerst maar eens wat dikkere snaren erop en nog wat pingelen.
http://img221.imageshack.us/img221/3821/dscn1672on5.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/8184/dscn1671hu2.jpg
http://img221.imageshack.us/img221/995/dscn1670jl8.jpg

bass blom
9 maart 2008, 15:36
dat zijn de mooiste SG's!
mijn zwager heeft die maar dan met ebben toets :p

drap
9 maart 2008, 15:42
Ik is jaloers... Die ziet er verdomme beter uit dan mijn 10 jaar jongere SG. Goed bespeeld zegt ie... :chicken: Ik ben trouwens ook meer een Fender liefhebber, maar m'n SG ben ik nu echt helemaal verknocht aan. In bandverband kan ik niet meer zonder. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst in ieder geval!

Deze lijkt ook nog sterk op die van mij, behalve dan dat die van mij zwart is.

Hendriks
9 maart 2008, 15:42
Ik zou graag een maple toets hebben en een iets dikkere hals . Het valt ook niet mee.
Maar hij is eigenlijk ook best wel mooi.

drap
9 maart 2008, 15:43
Zit hier een dunne hals op dan? Die van mij zit echt een boomstam op niet te zuinig.

bass blom
9 maart 2008, 15:47
Ik zou graag een maple toets hebben en een iets dikkere hals . Het valt ook niet mee.
Maar hij is eigenlijk ook best wel mooi.

maple op een gibson, idioot, dat ziet er niet uit :sneaky:
ebben rulez!

Yannicks
9 maart 2008, 15:48
Wauw mooi ding!
En die butsen en krassen maken 'em alleen maar mooier. :)

Hendriks
9 maart 2008, 15:49
Zit een voor mij te dunne hals op , ik heb een Epi Dot gehad en die hals was behoorlijk wat dikker.

Hendriks
9 maart 2008, 15:50
maple op een gibson, idioot, dat ziet er niet uit :sneaky:
ebben rulez!

IK bedoelde daar ook mee dat ik liever een Fender in mijn handen heb.

bass blom
9 maart 2008, 15:52
IK bedoelde daar ook mee dat ik liever een Fender in mijn handen heb.

ok het is u vergeven :satisfie:
bij fender moet het inderdaad maple zijn!

Hendriks
9 maart 2008, 16:09
Wat mij opvalt nou ik er beetje mee aan het pielen ben : hij is super afgestelt , nergens dode plekken op de hals en ook geen gerammel en andere narigheid , zoals aanlopende snaren , onversterkt klink hij erg goed.

bass blom
9 maart 2008, 16:13
mogen we weten van doekoes? :D

Hendriks
9 maart 2008, 16:16
Wat ie gekost heeft?

bass blom
9 maart 2008, 16:16
Wat ie gekost heeft?

hahaa, ja! :D

guitaraddict
9 maart 2008, 16:38
http://www.pixmix.us/files/i0p6s6h7dh9s4jfvwwzy.jpg

Deze SG was een standard uit de sixties . Een fijne gitaar met een groot nadeel , heel moeilijk instemming te houden.
En de kop brak nogal makkelijk , is mij een keer overkomen , struikelde over het snoer. Is wel heel goed gerepareerd.
DE toon kiepte mooi om in zijn harmonische (feedback).

Heb hem verkocht en een Les Paul custom gekocht in 1975 en die heb ik nog.

Alf

Orpheo
9 maart 2008, 16:40
volgens mij hadden de 60ies sg standards trapezoid inleg in plaats van die miniblocks...

Voidhead
9 maart 2008, 16:50
Dat is toch trapezoid op die foto...?

jerome
9 maart 2008, 16:50
Een paar jaar geleden Black Sabbath weer eens gezien op het open lucht festival "Fields of Rock" in Nijmegen
Enorme natte plekken in m'n broek van het onwaarschijnlijk mooie geluid wat Iommi uit een van z'n stokoude SG's toverde... :)
J*z*s, wat een tone, wat sound, wat een geile brul, en dat ook nog met Laney gear...
Ik ben eigenlijk ook meer een Fender man, maar als ik weer eens pegels heb komt er beslist een (goede!!) SG of LP bij! :cooler:

F*R*E*A*K
9 maart 2008, 16:52
Ik weet precies wat je bedoelt.
Afgelopen jaar op FoR was zijn tone ook echt geweldig!
Alleen dan niet met sabbath maar met.... euh... ja.

Orpheo
9 maart 2008, 16:58
nop, hendriks heeft mini blocks inleg. maar dat hadden ze wel ergens begin jaren 70 op de standard.

Orpheo
9 maart 2008, 16:59
trouwens, hij heeft wel ooit in zijn leven een fretjob gehad :)

Voidhead
9 maart 2008, 17:00
Ik doelde op de foto van Guitaraddict ;) Die van Hendriks is ook van 1973.

Hendriks
9 maart 2008, 17:13
hahaa, ja! :D

Ik praat niet over geld.

Hendriks
9 maart 2008, 20:25
Ik praat niet over geld.

Ik ga trouwens toch op zoek naar een telecaster.

GibsonDC
9 maart 2008, 20:30
Gefeliciteerd Hendriks, Ik zeg je een ding doe deze gitaar NIET weg. Hij word alleen maar meer waard. Het is trouwens de grote broer van mijn Gibson Sg special 1971. Nogmaals gefeliciteerd echt een heerlijke gitaar!!

Hendriks
9 maart 2008, 20:39
Gefeliciteerd Hendriks, Ik zeg je een ding doe deze gitaar NIET weg. Hij word alleen maar meer waard. Het is trouwens de grote broer van mijn Gibson Sg special 1971. Nogmaals gefeliciteerd echt een heerlijke gitaar!!

Dank maar hij past niet bij mij en dan beland hij in een koffer onder het bed.
Hij zal ongetwijfeld met de jaren meer waard worden , laat iemand anders daar maar van profiteren , ik heb een gitaar nodig om op te spelen en heb geen geld over om er een Fender bij aan te schaffen.

zeppo
9 maart 2008, 20:49
"Ik zie 'm al staan" :D

En wat moet ik denken bij: "Alleen reacties per e-mail en het liefst serieus."

Ben je ook in voor een kopje koffie?

drap
9 maart 2008, 21:09
nop, hendriks heeft mini blocks inleg. maar dat hadden ze wel ergens begin jaren 70 op de standard.


Het kan raar lopen. Ik was eigenlijk op zoek naar een goede telecaster , liep ik tegen deze SG aan , ik heb hem meegenomen om nostalgische redenen (30 jaar geleden een zelfde gehad).
Deze standaard uit 1973 is goed bespeeld , hij heeft wat butsen en krasjes , maar bespeelbaarheid en geluid is OK. Zat ook nog een koffer bij van 35 jaar oud met dezelfde vintage uitstraling.

Schrijf op Orph: 'Ik moet beter leren lezen'.

zoon van Piet
9 maart 2008, 21:10
http://www.pixmix.us/files/i0p6s6h7dh9s4jfvwwzy.jpg

Deze SG was een standard uit de sixties . Een fijne gitaar met een groot nadeel , heel moeilijk instemming te houden.
En de kop brak nogal makkelijk , is mij een keer overkomen , struikelde over het snoer. Is wel heel goed gerepareerd.
DE toon kiepte mooi om in zijn harmonische (feedback).

Heb hem verkocht en een Les Paul custom gekocht in 1975 en die heb ik nog.

Alf

Godnondeju, ik krijg flashbacks!

Ik heb dit nog zelf gezien.. Brutus!

Hendriks
9 maart 2008, 21:21
"Ik zie 'm al staan" :D

En wat moet ik denken bij: "Alleen reacties per e-mail en het liefst serieus."

Ben je ook in voor een kopje koffie?

Koffie word vers gezet.