PDA

View Full Version : Roland Cube 30 of 30x?



LaduciA
9 maart 2008, 13:20
Hey,

Ik was een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe versterker, kheb nu een standaard dingetje waar je niet veel geluiden uit kunt krijgen. Maar kzag De cube 30, maar soms wordt hij ook aangegeven met 30x. Ze zien er hetzelfde uit alleen der staat een x achter de 30.

Ook de functies zijn hetzelfde voor zover kheb kunnen vinden en op de site van Roland kennen ze alleen de Cube 30.

Mijn vraag was daarom: Zit er een verschil tussen deze versterkers en zoja wat is dat dan?

in ieder geval bedankt ;)

LaduciA
9 maart 2008, 17:29
Ik zie nou dat dit het verschil is ten opzichte van de normale 30:
Eingebautes Stimmgerät, Dyna Amp, verbesserter Akustikgitarren-Simulator aus dem AC-3 Pedal und Power Squeezer.

Stemapparaat, dyna-amp. Verbeterde acoustische gitaar simulator en power squeezer.

Stemapparaat mis ik niet, die heb ik ook los. Maar izjn de dyna-amp en power squeezer functie erg handig? Of is dat te verwaarlozen, ik weet ook niet precies wat deze twee inhouden. Kgeloof dat power squeezer het vermogen tot een max houdt ofzo waardoor de effecten beter blijven of iets dergelijks..

Jellyfish00
9 maart 2008, 17:45
Eehm je hebt het concept van een power squeezer niet helemaal verkeerd begrepen geloof ik. Het houdt in dat je je vermogen van je amp terug kan dringen, zodat je hem harder kan zetten zonder dat hij gaat spacen. Nou snap ik zelf niet helemaal wat daarvan het nut is bij een transistor..

De dyna-amp is een ander verhaal. Als je zachtjes de snaren aanslaat heb je een clean-achtig geluid, maar als je een flinke mep geeft, komt er een lekker overstuurd geluidje uit.. Wel grappig, maar ook weer niet van levensbelang voor een versterker.

LaduciA
9 maart 2008, 17:57
Hmm nja de dyna-amp is dus leuk maar eigenlijk niet echt nodig. En die power squeezer. Is het dan niet zo dat als je hem uit hebt dat ie evenhard kan zonder raar te gaan doen dat als je hem aanzet? Want je haalt zn vermogen weg dus kan die niet zo hard meer..? Of snap ik er iets verkeerds aan, want als dat zo zou zijn is dat ook leuk maar niet echt nodig.
Want dan zou ik toch eerder gaan voor gewoon een Cube 30 omdat deze een stuk goedkoper is(2e hands weliswaar).

Het is trouwens denk toch niet risicovol om een versterker tweede hands te kopen? Zon ding is toch gewoon degelijk of niet lijkt mij? Ik ben nogal nieuw allemaal op dit gebied dus ik weet het allemaal nog niet zo goed, en ja je moet ergens beginnen met leren :)

Jellyfish00
9 maart 2008, 18:05
Als je het 2ehands koopt, wat opzich zou moeten kunnen, moet je wel natuurlijk testen of hij het doet, geen rare piepjes, brommetjes etc..

LaduciA
9 maart 2008, 20:45
Ja dat wask wel van plan ja, maar toch bedankt voor het melden :).

Maar toenk aant kijken was zag ik ook de Line 6 Spider III 30. Deze is ook rond de 200 euro (nieuw). Maar is deze beter of niet? Klees dat de andere beter is aen dat deze soms nogal nep klinkt, van de cube 30 weetk dat ie vet klinkt voor zon prijs omdat we die bij gitaarles ook gebruiken. Ik zelf denk dat de cube 30 voor een beginner als ik het beste is omdat je er ook vrij veel op kan instellen zodat je ook veel dingen kan uitproberen enzovoorts.

Maar je moet natuurlijk verder kijken dan naar de apparatuur die je kent dus heeft er iemand nog tips over versterkers in die prijsklasse? Of weet iemand toevallig een site waar veel versterkers worden getest of iets dergelijks?

pannekoek
9 maart 2008, 23:00
Ja dat wask wel van plan ja, maar toch bedankt voor het melden :).

Maar toenk aant kijken was zag ik ook de Line 6 Spider III 30. Deze is ook rond de 200 euro (nieuw). Maar is deze beter of niet? Klees dat de andere beter is aen dat deze soms nogal nep klinkt, van de cube 30 weetk dat ie vet klinkt voor zon prijs omdat we die bij gitaarles ook gebruiken. Ik zelf denk dat de cube 30 voor een beginner als ik het beste is omdat je er ook vrij veel op kan instellen zodat je ook veel dingen kan uitproberen enzovoorts.

Maar je moet natuurlijk verder kijken dan naar de apparatuur die je kent dus heeft er iemand nog tips over versterkers in die prijsklasse? Of weet iemand toevallig een site waar veel versterkers worden getest of iets dergelijks?
die line 6 spider III vind ik kut klinken in vergelijking met de roland cube, ik zou voor de 30x gaan, dat stemapparaatje is heel handig hoor en dyna amp is wel een vette sound, powersqueezer gebruik ik vrijwel nooit

hesse
10 maart 2008, 09:19
Koop je versterker gewoon nieuw: op de 50 euro zal dat niet gaan schelen. En je hebt minstens 2 jaar (bij Roland goede!) garantie.

HertogJanNL
11 maart 2008, 09:50
Zelf gebruik ik de power squeezer wel als ik op mijn kleine kamer oefen (heb een 20X). Je kan dan op een hoge gain en volume spelen (en dus goede distortion krijgen) maar met een laag vermogen. Ingebouwde tuner vind ik wel oke, hoef je je snoer niet in een andere tuner te pluggen.

Dark_Tranquillity
11 maart 2008, 14:26
De 30x, die ik zelf heb, is ideaal! Ik kan met de powersqeezer op heel laag volume toch lekker klinken, en het geluid is mijns inziens wat levendiger als met de gewone 30. Ik raad de 30x versie dus ook meer aan dan de gewone 30.

De tuner is heel handig btw, ik gebruik z'n ding toch maar 1 keer per jaar.

zeppo
11 maart 2008, 14:36
De dyna-amp is een ander verhaal. Als je zachtjes de snaren aanslaat heb je een clean-achtig geluid, maar als je een flinke mep geeft, komt er een lekker overstuurd geluidje uit.. Wel grappig, maar ook weer niet van levensbelang voor een versterker.
Vind ik juist wel: dit maakt dat de versterker veel dynamischer reageert op je spel, en dat je door je spel de versterker kunt controleren. Net als met de volumeknop van je gitaar, iets wat door veel gitaristen wordt verwaarloosd.

janpetrarca
11 maart 2008, 14:39
Ik zou gaan voor de 30X echt een topversterker voor die prijs. Persoonlijk gebruik ik die stemapparaat vrij vaak.

HertogJanNL
12 maart 2008, 12:00
Vind ik juist wel: dit maakt dat de versterker veel dynamischer reageert op je spel, en dat je door je spel de versterker kunt controleren. Net als met de volumeknop van je gitaar, iets wat door veel gitaristen wordt verwaarloosd.

Op de 20X heb je de tube drive, wat een soortgelijk amp model is denk ik. Gebruik het heel veel, vind het eigenlijk de beste feature van de versterker :) Maar dat is vooral een kwestie van smaak.

Izegrim
12 maart 2008, 13:12
Ik vind de powersqueezer wel een superbelangrijke feature. Maakt een wereld van verschil als je niemand lastig wilt vallen met volume en toch een lekker geluid wilt hebben.

LaduciA
12 maart 2008, 20:00
Aangezien veel mensen toch zeggen datk voor de 30x moet gaan ga ik denk gewoon even doorsparen en dan die kopen.. En bij nader inzien lijkt me die power squeezer toch wel erg handig omdat ze hier nogal snel zeuren over dat het te hard is. :sneaky: