PDA

View Full Version : Les Paul reparatie = mis



Jyuuga
9 maart 2008, 13:26
Hallo allemaal, op een keer toen ik moe was, zette ik mijn gitaar terug en viel mijn gitaar (richwood Les Paul kopie) op de grond met de voorkant naar beneden. Toggle switch was eraf gevlogen en een omhulsel van een potmeter was kapot. Verder was de topkam waarsschijnlijk nog ingedeukt omdat je wel een hele erge fretbuzz hoorde als je de lage e aansloeg.

Nou, ik had 'm een week of twee naar de gitaarwinkel gebracht voor reparatie. Nou, ze moesten de toggle switch dus helemaal vervangen, en de arbeidskosten kwam neer op 62 euro.

Goed, ik dus de gitaar ophalen, wat blijkt, ze hebben de pickups verkeerd aangesloten aan de toggle switch. Dus als ie op rhythm stond, hoorde je de brug pickup en vice versa. Maar dat was niet het enige probleem, de topkam was niet echt gerepareerd, of gewoon eigenlijk niet, én de brugpickup had op vol volume veeeeeeel minder output dan de neckpickup. Het verschil hoor je heel duidelijk.

Al goed, ik heb geen geld om hem weer te laten nakijken etc. en verder heb ik ook geen zin om hem terug te brengen omdat ik dan weer moet wachten. Is er nog een oplossing mogelijk zonder geld uit te geven? (of tenminste niet echt veel) Ik weet niet of het zou werken weer terug naar de winkel te gaan om garantie aan te vragen want het was tenslotte mijn schuld dat het was gebeurd, en dan zou ik dus weer geld verliezen. Wat denken jullie? Tijdje sparen dan naar de winkel? Ik hoop dat er een gratis oplossing is, alvast bedankt ^^.

Timor
9 maart 2008, 13:31
Een winkel kan je gitaar niet maar half repareren en je dan wel de volle prijs laten betalen. Ik zou terug gaan!

drap
9 maart 2008, 13:34
Allereerst, als je niet tevreden bent over de bewezen diensten moet je gewoon terug gaan.

Wat betreft de switch, dat is echt een hele makkelijke. Even losdraaien (dat lukt zelfs mij met m'n twee linkerhanden), switch 180 graden omdraaien, vasthouden en vastdraaien, klaar.

Wat betreft het outputverschil tussen de beide elementen, of het brugelement omhoog draaien, of het nekelement naar beneden schroeven.

Maar nogmaals, je moet er gewoon ff mee terug gaan en je klachten uitleggen. Ze hebben het maar te repareren, kosteloos, gezien je al betaald hebt.

Jyuuga
9 maart 2008, 13:48
Allereerst, als je niet tevreden bent over de bewezen diensten moet je gewoon terug gaan.

Wat betreft de switch, dat is echt een hele makkelijke. Even losdraaien (dat lukt zelfs mij met m'n twee linkerhanden), switch 180 graden omdraaien, vasthouden en vastdraaien, klaar.

Wat betreft het outputverschil tussen de beide elementen, of het brugelement omhoog draaien, of het nekelement naar beneden schroeven.

Maar nogmaals, je moet er gewoon ff mee terug gaan en je klachten uitleggen. Ze hebben het maar te repareren, kosteloos, gezien je al betaald hebt.

Dat van die toggle switch had ik inderdaad zelf kunnen doen ja xD, is net ook gelukt maar had neiging terug te draaien.

Wat betreft die output verschillen, daar heeft het niks mee te maken denk ik. Brugpickup staat hoger dan nekpickup, het is echt een verschil, als ik mijn SD-1 bijv aanzet hoor je gewoon de gain die hij zou moeten hebben, op het brug element klinkt en veel zachter, sterieler en niet die gain die die heeft bij het neckpickup. Moet ik dan de pickups laten nakijken of wat? Maar goed, dan kijk ik wel of ze het gratis doen, en anders post ik er hier nog wat over x3.

Mitch
9 maart 2008, 14:05
Is dus waarschijnlijk iets uit fase geschakeld..... klote reparatie dus, moet opnieuw. Als je zelf niet mondig genoeg bent gewoon je vader meenemen of zo, dit kan echt niet.

Saf
9 maart 2008, 17:44
62 euro! zo zeg. Heb laatst een nieuwe toggel switch in mij ntele thinline laten zetten en tevens de bedrading van mijn zelfbouw bas helemaal laten vernieuwe en daar tevens een nieuwe volumepot in laten zetten en ik was voor materiaal en uurloon 42euro kwijt.

bassej
9 maart 2008, 17:51
waaaattt
begint op dat verhaal te lijken dat het logisch is dat een goedkope gitaar het soms niet eens doet bij aankoop, je koopt toch ook geen goedkope auto met de kans dat hij het mischien niet doet!!
als jij gezegd hebt wat ze moeste reapareren, en dat staat ook op de bon moet het gewoon goed gedaan zijn!!! Wat was de winkel, dat willen we natuurlijk wel even weten :satisfie:

Jyuuga
9 maart 2008, 18:51
waaaattt
begint op dat verhaal te lijken dat het logisch is dat een goedkope gitaar het soms niet eens doet bij aankoop, je koopt toch ook geen goedkope auto met de kans dat hij het mischien niet doet!!
als jij gezegd hebt wat ze moeste reapareren, en dat staat ook op de bon moet het gewoon goed gedaan zijn!!! Wat was de winkel, dat willen we natuurlijk wel even weten :satisfie:

Even ter verduidelijking: ik had niet gevraagd om het na te laten kijken of iets dergelijks, alleen nu is er weer een ander probleem, en dat heb ik niet gevraagd.

Maar ik dacht misschien dat de toggle switch verkeerd was aangesloten, en daarom het brugelement ook verkeerd zat. Verder is het natuurlijk ook niet juist dat het omgedraaid was, dat hadden ze ook beter kunnen doen, maar goed. Ik ga er gewoon dinsdag naar toe en dan kijk ik wel of ze er nog geld voor vragen x3. Maar de prijs is best wel duur als ik het verhaal van een post boven je lees.

Saf
9 maart 2008, 19:11
ik weet waar je in nederland woont, misschie nzit er verschil tussen verschillende gebieden in nederlnad. Ligt er natuurlijk ook aan of ze het zelf maken of uitbesteden. Ik breng de gitaren die ik na wil laten kijken (komt eigenlijk geregeld voor)altijd op donderdag weg en kan ze vaak of in het weekend al en anders uiterlijk de donderdag erop weer ophalen.

Jyuuga
13 maart 2008, 17:45
Nou nou, vandaag opgehaald mijn gitaar, en ik dacht ja ze hebben er verstand van, dus het zal wel goed zijn. Nou kom ik daar, hangen ze een verhaal op van ja brug element is meer voor solo's en het neck element is meer bassig dus heeft die ook meer volume etc. nou goed, ik kom daar niet meer. Ze zeiden ook nog dat het meer volume heeft omdat het nek element dichter bij de snaren staan dan het brug element, maar nou, ik kan jullie een foto laten zien dat de verhouding tussen de neck pickup en de brug pickup gelijk is. Enfin, ik heb geen geld voor nieuwe pickups (want ik denk nu echt dat het daaraan ligt) of een reparatie dus ik zal het voortaan maar zonder moeten doen. Ik heb hier nog wel een strat liggen maar dies zo slecht, daar wil je gewoon niet op spelen.

Nielsje
13 maart 2008, 17:48
Nou nou, vandaag opgehaald mijn gitaar, en ik dacht ja ze hebben er verstand van, dus het zal wel goed zijn. Nou kom ik daar, hangen ze een verhaal op van ja brug element is meer voor solo's en het neck element is meer bassig dus heeft die ook meer volume etc. nou goed, ik kom daar niet meer. Ze zeiden ook nog dat het meer volume heeft omdat het nek element dichter bij de snaren staan dan het brug element, maar nou, ik kan jullie een foto laten zien dat de verhouding tussen de neck pickup en de brug pickup gelijk is. Enfin, ik heb geen geld voor nieuwe pickups (want ik denk nu echt dat het daaraan ligt) of een reparatie dus ik zal het voortaan maar zonder moeten doen. Ik heb hier nog wel een strat liggen maar dies zo slecht, daar wil je gewoon niet op spelen.

Waar heb je hem heen gebracht? Ik vind het wel een beetje sneu voor je. Als ik na m'n tentamens ff tijd heb, wil ik hem wel op de juiste manier voor je solderen hoor.. Duurt nog wel even, maar goed.. Voordeel is dat ik het voor weinig doe ;)

Stuur maar even een PM :)

Luke-wannabe
13 maart 2008, 17:48
Wat een prutsers :stop:

Ik raad je aan om even deze (www.thehofnerhouse.nl) site te checken. Dat is mijn vader en die is goedkoop én supergoed. Echt mijn gitaren spelen allemaal als een zonnetje dankzij hem :cooler:

Nielsje
13 maart 2008, 17:50
Wat een prutsers :stop:

Ik raad je aan om even deze (http://www.thehofnerhouse.nl) site te checken. Dat is mijn vader en die is goedkoop én supergoed. Echt mijn gitaren spelen allemaal als een zonnetje dankzij hem :cooler:

Staan weinig prijzen op...

Jyuuga
13 maart 2008, 17:53
Waar heb je hem heen gebracht? Ik vind het wel een beetje sneu voor je. Als ik na m'n tentamens ff tijd heb, wil ik hem wel op de juiste manier voor je solderen hoor.. Duurt nog wel even, maar goed..

Stuur maar even een PM :)

Bij Dol's Muziekhandel, aardige mensen hoor, maar kijk, ik heb er nu 62 euro aan betaald en voor de rest hebben ze de tweede keer er niks aan gedaan dus ik ben het wel een beetje zat daar.

@Luke-Wannabe
'Even younger generations are impressed by these 50 year old guitars' en dan een foto van jou :P.

Maar goed, ik wacht nog even af, misschien kan mijn vader zelfs wat dingetjes solderen, maar hijs natuurlijk ook geen echte kenner.

Nielsje
13 maart 2008, 17:55
Maar goed, ik wacht nog even af, misschien kan mijn vader zelfs wat dingetjes solderen, maar hijs natuurlijk ook geen echte kenner.

Zie maar, het aanbod staat :)
Maar volgens mij repareren ze zelf niet bij Dol, ze brengen het volgens mij allemaal weg. Hopelijk ben je niet geholpen door die ouwe knakker, dat duurt dagen...

Jyuuga
13 maart 2008, 18:04
Zie maar, het aanbod staat :)
Maar volgens mij repareren ze zelf niet bij Dol, ze brengen het volgens mij allemaal weg. Hopelijk ben je niet geholpen door die ouwe knakker, dat duurt dagen...

Ok is goed ^^. Maar de eerste was volgens mij die oude , de andere keer ook. Intotaal heeft het denk ik twee weken gekost geloof ik.

Luke-wannabe
13 maart 2008, 18:54
Nee prijzen staan er inderdaad niet op, nee. Het hangt ook af van wat er moet gebeuren enzo.

looneycooney
13 maart 2008, 18:56
Dat is ook een teken dat ze de guitaar niet eens eens getest hebben na de reparatie...
Heb je de guitaar bij hun eens ingeplugd?..
Ik sta er altijd op na een reparatie om de guitaar eens even bij hun in te pluggen..en ik woon dan nog knal boven hun.
Zo heb je meer zekerheid dat je niet vertrekt met een halve reparatie.
Misschien een goede tip voor de volgende keren ;)
Nu ik moet zeggen , dat heb ik nog nooit meegemaakt , integendeel ...
hier zijn maar 4 shops in de buurt en alle vier spreken ze U aan als er iets scheelt met uw guitaar..die mensen zouden het bv moeilijk verdragen als je als matig ervaren muzikant binnenkomt met een valse afstelling . Je krijgt dan op ze minst toch een snedige opmerking.
Ik vind het gek dan ook dat er zo winkels bestaan! :sneaky:

Mvg

Nielsje
13 maart 2008, 19:10
Nee prijzen staan er inderdaad niet op, nee. Het hangt ook af van wat er moet gebeuren enzo.

Prijslijstje? ;)

Jyuuga
13 maart 2008, 20:08
@Looneycooney
Ze zeiden dat ze hebben geluisterd en dat het zowiezo zo was ofzo, dat het brugelement altijd zwakker is ofzo.

drap
13 maart 2008, 21:06
Je moet je niet laten afschepen door die gasten. Ze hebben dat ding gewoon te maken, klaar. Het verhaal van het brugelement versus het nekelement klopt opzich wel, maar als jij zegt dat het verschil wel heel erg groot is, dan hebben ze gewoon wat fout gedaan. Je bent consument, je staat gewoon in je recht. Ik zou ook ff één van je ouders meenemen naar die winkel, ik heb namelijk het idee dat ze je afschepen.

Jyuuga
16 maart 2008, 19:49
Ach ik ga daar toch niet meer naar toe, maar ik heb nu het deel achter de switch geopend, na dat het brug element opeens helemaal geen geluid meer maakte, en nu heb ik dit gezien: (beetje onscherp, is met mobiel gemaakt)

http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00163.jpg
Die twee zwarte draadjes zitten niet vast.

http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00165.jpg

Deze kant heeft geen twee ijzeren uitsteeksels, zoals je hieronder kunt zien:

http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00166.jpg

Nou kan mijn vader het wel solderen, dus wat zijn dan de juiste aanwijzingen hiervoor? (om het weer goed te krijgen)

bass blom
16 maart 2008, 19:52
en dat moeten wij van zulke maanlander foto's kunnen zien? :D

Jyuuga
16 maart 2008, 19:54
en dat moeten wij van zulke maanlander foto's kunnen zien? :D

A small step for man, a big step for mankind, hmmm?

bass blom
16 maart 2008, 19:57
gewoon ff proberen, draadjes er tegenaan houden, of met plakbandje vast, tot het ok is en dan pa met soldeerbout erbij halen.
staat geen stroom op kan weinig verkeerd gaan, hooguit een brommende amp, niet op standje 11 zetten dus.

Jyuuga
16 maart 2008, 20:18
En van alle spullen in huis is de plakband niet te vinden xD. We hebben zelf geen soldeerbout, want hij soldeert meestal op de TU in delft hier. Dus hij vind dat ik dat moet kopen. Gaat lekker, met niet veel geld op zak x3.

Jyuuga
23 maart 2008, 14:36
Ok dus hier word ik gek van, mijn vader heeft alles dus gesoldeerd, en nog steeds heb ik minder output van de brugpickup. Ik word er gewoon gek van, nou hieronder een foto's hoe hij het gesoldeerd heeft, misschien is daar iets mee:

http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00176.jpg
Er waren twee zwarte draadjes, de een soldeerde hij aan de rechter metalen lid, en de ander aan het uiteinde aan de andere kant. De eerste zwarte is hier moeilijk te zien.

http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00175.jpg
Nogmaals moeilijk te zien, maar moet je goed kijken, het is aan de rechter kant.
Verder zit het witte draadje aan het midden vast en het rode aan de linker kant.

En nog om te horen (misschien helpt het met het oplossen) hoe groot het verschil precies is (het is dan ook weer niet een enorm verschil maar goed, er is wel verlies van gain bijv.) heb ik hier nog een filmpje ervan. De eerste clean is neck, de tweede keer als het zachter is, is het de brug, en dat geld ook zo voor de stukjes overdrive. Bij overdrive hoor je het wel wat minder maar als je het zo bij mij thuis hoort merk je het verschil.

Anyway, hier de link: (en ik weet, niet alles is perfect)
http://www.youtube.com/watch?v=xhLUTPKUXI4
(en ja, dat zijn mijn slaap kleren)

Orpheo
23 maart 2008, 14:51
hoe hoog staat je brugpickup? ver van de snaren, of dichtbij de snaren?

Jyuuga
23 maart 2008, 14:59
hoe hoog staat je brugpickup? ver van de snaren, of dichtbij de snaren?

Dichter bij de snaren dan de neck pickup...
http://i141.photobucket.com/albums/r67/Jyuuga/DSC00177.jpg

bassej
23 maart 2008, 15:01
@Looneycooney
Ze zeiden dat ze hebben geluisterd en dat het zowiezo zo was ofzo, dat het brugelement altijd zwakker is ofzo.

zie er zit wat in, je brugelement zit verder weg van de snaren en een magneet wordt ook zwakker hie verder je ervan weg gaat ^^

Nielsje
23 maart 2008, 15:12
zie er zit wat in, je brugelement zit verder weg van de snaren en een magneet wordt ook zwakker hie verder je ervan weg gaat ^^

Hey wijsneus, kijk eens goed naar dat plaatje! Die kerel heeft z'n element haast tegen z'n snaren aan!

Heb je al een multimeter gebruikt om het element te checken op output?

Jyuuga
23 maart 2008, 15:15
Hey wijsneus, kijk eens goed naar dat plaatje! Die kerel heeft z'n element haast tegen z'n snaren aan!

Heb je al een multimeter gebruikt om het element te checken op output?

Daar ligt het denk ik nie aan, aangezien er ook soms, maar dan ook heel soms momenten waren waar de output normaal was.

EDIT: en als ik het dan zou meten, zou het op dat moment dan toch aangeven dat het zowiezo zachter is?

Nielsje
23 maart 2008, 15:19
ook heel soms momenten waren waar de output normaal was.

EDIT: en als ik het dan zou meten, zou het op dat moment dan toch aangeven dat het zowiezo zachter is?

Draadbreuk. Maar ja, dat kan ook in het element zijn ;) Ik luister/bekijk nu je Nighttrain video. Is dat een oversized Les Paul of ben je nog niet zo lang ;). Wel een gaaf kapsel :D

Nou, je element heeft een bepaalde weerstand. Als die lager is dan de waarde die de fabrikant opgeeft..

Jyuuga
23 maart 2008, 15:40
Draadbreuk. Maar ja, dat kan ook in het element zijn ;) Ik luister/bekijk nu je Nighttrain video. Is dat een oversized Les Paul of ben je nog niet zo lang ;). Wel een gaaf kapsel :D

Nou, je element heeft een bepaalde weerstand. Als die lager is dan de waarde die de fabrikant opgeeft..

Ik ben half Japans = klein ;_;. En dat kapsel, dat is een onbekend mysterie in de familie, niemand anders heeft dat haar. Maar die les paul is dus dezelfde, en dat was de tijd dat alles nog goed en wel was... G snaar is geloof ik onstemd daar.

EDIT: Ik zou best nieuwe elementen willen nemen, vond het toch al niet zo super, maar dan zou ik het ook wel voor de neck willen alleen dat is dan weer 200 euro ofzo. Dus ja, misschien toch naar den haag gaan ofzo kijken of zij een draadbreuk kunnen vinden.

marter544
23 maart 2008, 15:52
Ik heb echt het idee dat ze je naaien bij die winkel.. Aangezien je zelf nog niet zo oud bent lijkt me, neem je vader mee, en laat hen eens met die gasten praten. Zoals ze het nu doen hoort gewoon niet.. Als je hier in de buurt woonde zou ik et best eens voor je willen repareren in het weekend, maar er zijn bij jou in de buurt wel gitaarnetters(bijvoorbeeld Nielsje), die dat even voor je willen doen..

Orpheo
23 maart 2008, 16:28
@ topicstarter:

als er een coiltap-draad zit, is het mogelijk dat die verkeerd gesoldeerd is. Anders zit er draadbreuk in. Ik ben benieuwd naar de waarde van de weerstand van de halspup en de brugpickup. als dat flink verschilt, zou dat kunnen wijzen op draadbreuk. als dat het geval is, is dat een probleempje.

hoe het ook zei... de topicstarter heeft een PBtje van me (klik bovenaan op gebruiker CP en dan zie je 'm, mocht je 'm nog niet gezien hebben).

Orpheo
23 maart 2008, 16:31
Ik heb echt het idee dat ze je naaien bij die winkel.. Aangezien je zelf nog niet zo oud bent lijkt me, neem je vader mee, en laat hen eens met die gasten praten. Zoals ze het nu doen hoort gewoon niet.. Als je hier in de buurt woonde zou ik et best eens voor je willen repareren in het weekend, maar er zijn bij jou in de buurt wel gitaarnetters(bijvoorbeeld Nielsje), die dat even voor je willen doen..dat laatste heb ik 'm net aangeboden via PM.

Jyuuga
23 maart 2008, 16:48
Ik heb een pm terug verstuurd ;).

grayfink
23 maart 2008, 16:52
Sorry als ik iets doms zeg, heb het hele topic niet gelezen, maar zijn beide elementen er uit geweest en toen weer gesoldeerd? Het zou kunnen dat ze verwisseld zijn, een halselement heeft doorgaans een veel lagere output dan het brug element. Dit omdat de amplitude/uitslag van de snaren het grootst is in het midden van de snaar.

G.G.
23 maart 2008, 16:59
Sorry als ik iets doms zeg, heb het hele topic niet gelezen, maar zijn beide elementen er uit geweest en toen weer gesoldeerd? Het zou kunnen dat ze verwisseld zijn, een halselement heeft doorgaans een veel lagere output dan het brug element. Dit omdat de amplitude/uitslag van de snaren het grootst is in het midden van de snaar.

Dat zullen ze nooit gedaan hebben, want alleen de toggle was kapot. LP = element > volpot+ tonepot > toggle > Jack.

Als je de elementen wil verwisselen moet je eerst ALLES bij de pots lossolderen om dat te doen, terwijl de toggle verwisselen een paar draadjes van de toggleswitch loshalen en op een nieuwe solderen is.

Lijkt eerder op een slechte soldeerverbinding of te hard trekken aan de draden bij de toggle (om ruimte te maken om te solderen).

Ik gok erop dat de draad van de halsvolumepot naar de toggle een ruk heeft gekregen en dat er dus in de ruimte met de potmeters daar een slechte verbinding is. (misschien is die potmeter een beetje gedraait en ligt er iets tegen de massa (shielding???) of een massadraadje aan.

Haal het grote klepje aan de achterkant eens los.

Jyuuga
27 maart 2008, 22:37
Nou, uiteindelijk doet mijn gitaar het gewoon weer, door het soldeerwerk van mijn vader weer, alleen soms als het volume weer uitvalt zeg maar, dan moet ik aan de volumeknop een beetje heen en weer draaien tot het weer goed is, maar daar kan ik wel mee leven. Alleen is de toggle switch los maar als het kan ga ik weer een nieuwe kopen zodat het weer vast zit. Verder allemaal bedankt voor de hulp en informatie, heeft me erg veel geholpen, en ook zeer bedankt voor de aanbiedingen ^^.

Squier4ever
27 maart 2008, 22:47
Nou, uiteindelijk doet mijn gitaar het gewoon weer, door het soldeerwerk van mijn vader weer, alleen soms als het volume weer uitvalt zeg maar, dan moet ik aan de volumeknop een beetje heen en weer draaien tot het weer goed is, maar daar kan ik wel mee leven. Alleen is de toggle switch los maar als het kan ga ik weer een nieuwe kopen zodat het weer vast zit. Verder allemaal bedankt voor de hulp en informatie, heeft me erg veel geholpen, en ook zeer bedankt voor de aanbiedingen ^^.

die volumepot is denk ik gewoon gaar, vervang die eens, kost je 3-7 euro voor een nieuwe aangezien je pa kan solderen (overigens is dat echt niet moeilijk)

Jyuuga
8 mei 2008, 14:20
die volumepot is denk ik gewoon gaar, vervang die eens, kost je 3-7 euro voor een nieuwe aangezien je pa kan solderen (overigens is dat echt niet moeilijk)

Nou, met die volumepot is niks aan de hand.... Ok, wel wat, hij zit helemaal scheef en als je hem doordraait slijt je het plastic aan de binnenkant weg, alleen dat maakt niet uit, zolang hij maar op vol volume staat kan ik er mee leven.

Alleen, heb ik weer een nieuw probleem, precies hetzelfde is aan de hand, maar dan nu met mijn nek element. Welgeteld één draadje zit niet meer vastgesoldeerd, en tuurlijk kan mijn vader dit repareren, alleen dan ben ik nog niet zeker of het helemaal goed is. Ik kijk wel als mijn vader thuiskomt weer.

Eigenlijk is er verder nog heel veel mis, want namelijk, de fretten die komen er van af (vanaf de 11e fret ongeveer), waardoor mijn hoge e snaar daar soms onder komt de zitten zodat je een erg hoog en vervelend geluid hoort. Als mijn gitaar in Eb staat, dan gaat de hoge e een heel erg kut geluid maken, in het engels noem je het denk ik wel dat de snaar 'snarlt'.

Dit probleem heb ik verder ook met de b snaar, maar dan als die open word gespeeld, en dit krijg ik denk ik later ook nog met mijn e snaar, omdat die ook dat een beetje krijgt, en naar mijn ervaring word het na een tijdje steeds erger. Het ligt niet aan de snaren, want ik heb ze vorige week er nog opgezet.

Voor de rest ontstemt de gitaar ook om de minuut dat je hem even laat, en kortom; ik word er gewoon helemaal gek van.

Dus, denk ik dan, als ik even spaar kan ik misschien een Epiphone Elitist kopen, ik heb gehoord dat die bijna even goed zijn afgewerkt als de Gibsons. En daar heb ik nu wel ff zin in, zónder al dat gezeik dat ik het moet laten repareren enzo. Het is alleen wel jammer, want ik wou ook net een nieuwe versterker kopen.

Ach ja, shit happens.

marter544
8 mei 2008, 14:52
Breng die gitaar serieus eens naar een goede gitaarbouwer, en vraag een offerte. Of anders naar iemand hier van et forum, opstandige fretjes kun je namelijk zo terugtikken. Als je de elektronica even helemaal opnieuw doet, en door iemand van et forum je gitaar laat afstellen, kom je al een heel eind denk ik. Zo moet ie gesoldeerd worden:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_2t_3w

pannekoek
8 mei 2008, 15:00
Breng die gitaar serieus eens naar een goede gitaarbouwer, en vraag een offerte. Of anders naar iemand hier van et forum, opstandige fretjes kun je namelijk zo terugtikken. Als je de elektronica even helemaal opnieuw doet, en door iemand van et forum je gitaar laat afstellen, kom je al een heel eind denk ik. Zo moet ie gesoldeerd worden:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_2t_3w

gitarist van me band liet zijn les paul ook een x vallen, toggleswitch gebroken. hij is er mee terug gegaan en t was zo gerepareerd ze deden het zelfs gratis voor hem omdat het een beetje lullig was en hij de gitaar nog maar net had.

Jyuuga
8 mei 2008, 15:08
Breng die gitaar serieus eens naar een goede gitaarbouwer, en vraag een offerte. Of anders naar iemand hier van et forum, opstandige fretjes kun je namelijk zo terugtikken. Als je de elektronica even helemaal opnieuw doet, en door iemand van et forum je gitaar laat afstellen, kom je al een heel eind denk ik. Zo moet ie gesoldeerd worden:

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=2h_2v_2t_3w

Ik vroeg bij die winkel ookal of ze het echt helemaal konden nakijken, en dat ik dan de prijs wou weten van wat het allemaal zou kosten voordat ik hem echt zou laten repareren, alleen toen zeiden ze dat ze dat de vorige keer ookal hadden gedaan ¬¬, nou daar heb ik wat van gemerkt zeg. Dat solderen lukt wel, alleen dan heb je ook nog die kutsnaren die steeds kutgeluiden maken.

@Pannekoek
Nou, bij mij vroegen ze er nog 50 euro om, of misschien nogwel mooi geteld 49,95 ofzo. Ze zeiden ook steeds van 'ja, maar een schakelaar is wel zo besteld' enzo. Ik zei maar dat ik er nog over ging nadenken.

pannekoek
8 mei 2008, 15:15
Ik vroeg bij die winkel ookal of ze het echt helemaal konden nakijken, en dat ik dan de prijs wou weten van wat het allemaal zou kosten voordat ik hem echt zou laten repareren, alleen toen zeiden ze dat ze dat de vorige keer ookal hadden gedaan ¬¬, nou daar heb ik wat van gemerkt zeg. Dat solderen lukt wel, alleen dan heb je ook nog die kutsnaren die steeds kutgeluiden maken.

@Pannekoek
Nou, bij mij vroegen ze er nog 50 euro om, of misschien nogwel mooi geteld 49,95 ofzo. Ze zeiden ook steeds van 'ja, maar een schakelaar is wel zo besteld' enzo. Ik zei maar dat ik er nog over ging nadenken.
50 euro is wel duur vind ik. maarja, het moet wel gedaan worden :chicken:

Jyuuga
8 mei 2008, 15:20
50 euro is wel duur vind ik. maarja, het moet wel gedaan worden :chicken:

Nee die 50 euro was voor de vorige operatie/reparatie, die van de toggleswitch installeren en solderen.

Jyuuga
10 mei 2008, 13:36
Nou, mijn vader had alles dus weer gesoldeerd.....geen geluid bij de neck pickup, toen ging ik de acher kant van de tone en volume pots openen, schroefde die van de neck pickup los, zat er een beetje mee te klooien en opeens op een miraceuleuze (is dat zo goed?) deed ie het weer. Zover mijn pickups/toggleswitch. Nou ik heb nog steeds dat die snaren 'snarlen', iemand een idee om dat te verhelpen? Of is het alsnog beter om te sparen voor een andere gitaar, waar ik zowiezo geen problemen mee heb? Alvast bedankt.