PDA

View Full Version : Pedaal bestellen op Ebay Amerika?



David1223
9 maart 2008, 12:02
Heeft iemand al eens een pedaal uit Amerika laten komen? (Ebay).
Krijg je dan problemen met de douane ofzo? ivm prijssverschil?

Simoon
9 maart 2008, 12:28
Heeft iemand al eens een pedaal uit Amerika laten komen? (Ebay).
Krijg je dan problemen met de douane ofzo? ivm prijssverschil?
Ik ga het ook is proberen het kost Zo veel minder !

Mitch
9 maart 2008, 12:43
Dat wordt vij regelmatig gedaan en dat gaat over het algemeen best goed. 'Problemen met de douane vanwege prijsverschil'....nee, natuurlijk niet vanwege het prijsverschil, daar zijn gewoon regels voor :D Je betaalt invoerrechten over het totale bedrag, dus aankoopprijs plus transportkosten. het exacte percentage ben ik even kwijt, maar op www.douane.nl is dat allemaal prima terug te vinden.
Je krijgt overigens niet altijd een aanslag. Dat kan een goede reden hebben (het aanschafbedrag is erg laag, ik dacht dat de grens bij 40E lag of zo) óf je hebt gewoon mazzel en het is gewoon door de douane geglipt. Gisteren kwam er bijvoorbeeld hier weer een pedaal uit Canada binnen zonder heffing, da's best prettig. De twee pedalen die daarvóór zijn binnengekomen uit de VS hadden wel een extra prijskaartje helaas. Maakte ze nog steeds nét iets voordeliger dan hier, maar het verschil is dan niet zo groot meer als de leuke dollarkoers je vantevoren doet denken.
Het is dus een beetje een gok. Wil je vantevoren kijken of het interessant is moet je dus het aanschafbedrag optellen bij de transportkosten en daar de rekensom op loslaten die je op de douane site vindt.

Ibanez666
9 maart 2008, 13:02
Dat wordt vij regelmatig gedaan en dat gaat over het algemeen best goed. 'Problemen met de douane vanwege prijsverschil'....nee, natuurlijk niet vanwege het prijsverschil, daar zijn gewoon regels voor :D Je betaalt invoerrechten over het totale bedrag, dus aankoopprijs plus transportkosten. het exacte percentage ben ik even kwijt, maar op www.douane.nl is dat allemaal prima terug te vinden.
Je krijgt overigens niet altijd een aanslag. Dat kan een goede reden hebben (het aanschafbedrag is erg laag, ik dacht dat de grens bij 40E lag of zo) óf je hebt gewoon mazzel en het is gewoon door de douane geglipt. Gisteren kwam er bijvoorbeeld hier weer een pedaal uit Canada binnen zonder heffing, da's best prettig. De twee pedalen die daarvóór zijn binnengekomen uit de VS hadden wel een extra prijskaartje helaas. Maakte ze nog steeds nét iets voordeliger dan hier, maar het verschil is dan niet zo groot meer als de leuke dollarkoers je vantevoren doet denken.
Het is dus een beetje een gok. Wil je vantevoren kijken of het interessant is moet je dus het aanschafbedrag optellen bij de transportkosten en daar de rekensom op loslaten die je op de douane site vindt.

ik moest laatst voor het eerst 25 euro bijbetalen :-( Daarvoor had ik nooit extra kosten. Ik geloof dat alles duurder dan 50 euro de klos is

artnaz
9 maart 2008, 13:04
Extra kosten in Nederland zijn 22.2%. Voorbeeld:

€1 =$1.40 (voor het gemak)
Pedaal = $200
Verzending = $35
Douanekosten = 22.2%
Totaal = 1.22 * 235 = $278 = €200

Mitch
9 maart 2008, 13:09
Je kan dan trouwens óf een acceptgiro aan je pakket vinden, óf vantevoren een acceptgiro krijgen van de expediteur. Die verstuurt dan het pakket pas naar je als de belasting eerst is betaald.

stonerdaf
9 maart 2008, 13:12
Ik heb een tijdje geleden de volledige FAB serie pedaaltjes van Danelectro besteld bij Mohomods in de USA.

Kwam op een 10 euro per pedaaltje, dus een 60 euro.

Tegen dat ik ze had zat ik aan 15 euro per pedaaltje.

Maar toch nog 3 euro per pedaaltje goedkoper dan Musicstore.

David1223
9 maart 2008, 13:27
Dus is het toch maar beter om ze niet uit Amerika te halen?

Zijn er niet goedkope 2e hand sites in europa?

artnaz
9 maart 2008, 13:28
Zijn er niet goedkope 2e hand sites in europa?www.ebay.nl

En dan voor "zoeken in Europese Unie" kiezen.

David1223
9 maart 2008, 13:40
Ja maar die is toch duurder dan in de USA

artnaz
9 maart 2008, 13:42
Ja maar die is toch duurder dan in de USAWat wil je nou dan? :D

David1223
9 maart 2008, 13:47
Wat wil je nou dan? :D

Een goedkope Whammy :D

Maar als je dus een whammy van uit de USA wil bestellen en de kosten (whammy + verzend) zijn 98 euro, dan komt er dus nog 22% bij?
Ong. €120, is toch nog niet echt duur.

artnaz
9 maart 2008, 13:56
Als het incl. verzending zo'n 98 euro kost, komt er inderdaad nog 22.2% achteraf bij.

Mitch
9 maart 2008, 14:18
Dus is het toch maar beter om ze niet uit Amerika te halen?


Wie zei dat? :chicken:
Gewoon zoeken op ebay.com, of je geen tweedehandse tegenkomt die internationaal wil verzenden. Heb je wel geduld voor nodig, kan best een paar weken duren voor je er één vindt.

guitargeek3
9 maart 2008, 18:28
Mijn hele pedalenboard komt uit Amerika, China en Japan.
Nog nooit invoerrechten hoeven te betalen.

Niet iedereen heeft die mazzel maar is wel het risico waard.

hugo123
9 maart 2008, 18:40
Alles duurder dan 50 euro--> betaling dat is niet waar, ik heb een hals laten overvliegen uit china voor meer dan 100 euro en daar heb ik nooit meer voor hoeven betalen!

Dirk_Hendrik
9 maart 2008, 19:29
Alles duurder dan 50 euro--> betaling dat is niet waar, ik heb een hals laten overvliegen uit china voor meer dan 100 euro en daar heb ik nooit meer voor hoeven betalen!

Er is misschien genoeg dat door de douane heenglipt maar dat het "niet waar" is is jammergenoeg niet waar.

En, voordattie weer voorbij komt,
Het markeren als "gift" vrijwaart je ook niet van eventuele douaneaanslagen.

DiscoFreq
10 maart 2008, 11:46
Soms is het zelfs met douanekosten nog altijd veel interessanter hoor, vooral bij Amerikaanse merken.

Bi-Filter: prijs bij iemand die normaal heel sterke prijzen heeft (maar natuurlijk afhangt van z'n importeurs): 650 euro. Op eBay kost die dikwijls vanaf $500, op dit moment minder dan 325 euro (500,0000 USD = 324,3173 EUR)!

Moogerfoogers: ongeveer hetzelfde verhaal.


Die importeurs passen hun prijzen niet aan aan de dollarkoers, of zitten ze nu nog altijd met stocks van enkele jaren geleden toen de dollar duur was (of willen ze ons dat doen geloven?)?

Er was altijd al een prijsverschil, maar nu is het toch wel extreem...

TimmU
10 maart 2008, 11:55
Ik heb een tijdje geleden de volledige FAB serie pedaaltjes van Danelectro besteld bij Mohomods in de USA.

Kwam op een 10 euro per pedaaltje, dus een 60 euro.

Tegen dat ik ze had zat ik aan 15 euro per pedaaltje.

Maar toch nog 3 euro per pedaaltje goedkoper dan Musicstore.
Bevallen ze een beetje?

stonerdaf
10 maart 2008, 19:45
Bevallen ze een beetje?

Ach ja, voor 't geld dat ze maar gekost hebben kan je je er geen miskoop aan doen.

Zijn intussen al weer de deur uit wegens de aankoop van mijn Pod X3 Live, maar hebben steeds gediend voor wat ze moesten dienen.

Vooral de Fab Distortion en Fab Metal kan ik je aanraden.

David1223
10 maart 2008, 21:26
Heb trouwens net ontdekt dat je op Ebay Europa ook wel veel koopjes hebt.

Even BTW: is die Whammy IV niet een ongelooflijke tonesucker?
heb wel is zulke dingen gehoord.

artnaz
10 maart 2008, 23:18
Trouwens, over die €40-grens, dat is exclusief verzending neem ik aan?

ateng
10 maart 2008, 23:32
Wat je aan de verkoper moet zeggen is dat ze het pakketje als "gift" moeten versturen en in het vakje "value" zo laag mogelijk of niets invullen.
Tenminste dat heb ik van een TNT koerier.

Dirk_Hendrik
11 maart 2008, 09:07
Goed idee!! Als je zending dan zoek mocht raken is die lage waarde wat je vergoed gaat krijgen!

Mitch
11 maart 2008, 09:16
Trouwens, over die €40-grens, dat is exclusief verzending neem ik aan?
Nee, het gaat altijd om de totaalprijs.



@topic starter: De Whammy 4 heeft juist een betere bypass dan die beroerde eerdere versies.

ateng
11 maart 2008, 10:02
Goed idee!! Als je zending dan zoek mocht raken is die lage waarde wat je vergoed gaat krijgen!
Ja dat is ook wel zo maar als het om kleinere dingen gaat zoals een pedaal van $50 dan maakt het niet zoveel uit.. of je nou €40 bij moet betalen of dat je je $50 (ook ongeveer €40) kwijt bent, tenminste als die zoek is.
Iets wat meer waarde heeft dan zou ik het op de gewone manier laten verzenden.