PDA

View Full Version : "Ruige" gitaar



Den Joe
8 maart 2008, 22:41
Hoi,

Ik ga me binnekort een nieuw gitaartje aanschaffen, ik speel nu vooral op Stratocasters. Ik hou van die dingen maar ik zou graag ook wat Metallica,.. spelen en dat gaat al wat moeilijker dan. Zelfs met een pedaaltje is het niet helemaal wat ik wil.

Nu aangezien ik zo gek ben op Strats dacht ik van een goedkoop Stratje te kopen(London City of Fender Jap/Mex) en hier stevige Dimarzio/SD elementjes in te proppen.
Is dat een goede keus of ben ik beter af met een Jackson/Ibanez/..?

Thx!

B_2_the_a
8 maart 2008, 22:42
kijk gewoon even rond, dit soort vragen zijn enorm vaak geweest

jerome
8 maart 2008, 23:23
Als je zo van strats houdt is het niet verkeerd om 1 of 2 vette humbuckers in een strat te proppen.
Maar zo'n goedkope Chinese waaibomen-toiletbril-plank blijft jammer
Koop dan gebruikte een Japanner of Mexicaan.
Er staan soms wel eens Superstrats te koop van de Japanse Fender Contemporary serie voor weinig geld...

iWishmaster
9 maart 2008, 02:11
http://www.espguitars.com/guitars_kirk.html
Heb je een strat met ruige looks en je hoeft de pickups niet meer te vervangen. EMG's zijn wel een 'acquired taste', ze zijn erg bepalend voor de sound van de gitaar -> proberen dus.

Zitten leuke gitaren tussen als je echt een metallica-gitaar wilt. Ik heb zelf de onderste, KH-202. Vind het een leuke gitaar en de looks zijn echt geweldig. Sound is niet over te klagen, vooral met redelijk stapel gain is het lekker raggen, maar ik denk dat er voor het geld wel wat betere gitaren als de 202 te krijgen zijn.