PDA

View Full Version : It's-a me! =]



rozepoester
8 maart 2008, 20:49
Hee hee,

ik ben Rosa en ik ben (pas) 14 jaar oud.
Ik kan mezelf wel muzikaal noemen, ik speel ook piano (alhoewel ik geen noot kan lezen...) en ik zing. Ik heb vandaag een akoestische (denk ik?) gitaar gekregen van mijn vader, want ik vroeg er al een tijdje om, en aangezien vaders het altijd leuk vinden om dochters met "ambities" te zien... bekende riedeltje ;).

Goed, ik kan dus absoluut niet gitaar spelen.. Maar ben het wel van plan te gaan leren. Hoeveel moeite me dat ook gaat kosten.
Ik heb me hier dus aangemeld om een beetje informatie over het geweldige instrument te verzamelen, en om terecht te kunnen met al mijn vragen die ik misschien nog ga hebben.

Mijn muzikale voorkeur ligt bij het rock/metal/gothic genre... Dus de gitaar klinkt me niet onbekend in de oren :)!

Aangenaam.

Pepe
8 maart 2008, 20:52
Nou welkom dan.
Ga zitten, pak een stoel. Kopje thee?

gitaarvrouwtje
8 maart 2008, 20:53
hoi:) ik ben hier ook net, ik ben kris (vrouw van 40 jaar)en heb een zoon die net zo oud is als jij
wat leuk dat je vader je een gitaar heeft gegeven vandaag. klinkt alsof je daar snel genoeg een leuk deuntje uit zult kunnen halen want schijnbaar ben je muzikaal en enthousiast genoeg
harstikke veel plezier gewenst met je gitaar en hopenlijk kun je hier een hele boel bruikbare informatie vinden
groetjesss :hippie:

bass blom
8 maart 2008, 20:59
kwa schrijven kan bijna heel de meute daar een puntje aan zuigen :D

sjees, t wordt nog eens gezellig hier :cheerup:

gitaarvrouwtje
8 maart 2008, 21:04
jaja pas op de gitaardames komen eraan hihi :dance: :dance: :dance:

rozepoester
8 maart 2008, 21:05
Nou welkom dan.
Ga zitten, pak een stoel. Kopje thee?

Graag, wat heb je ;)?


hoi ik ben hier ook net, ik ben kris (vrouw van 40 jaar)en heb een zoon die net zo oud is als jij
wat leuk dat je vader je een gitaar heeft gegeven vandaag. klinkt alsof je daar snel genoeg een leuk deuntje uit zult kunnen halen want schijnbaar ben je muzikaal en enthousiast genoeg
harstikke veel plezier gewenst met je gitaar en hopenlijk kun je hier een hele boel bruikbare informatie vinden
groetjesss

Dankje :)!



kwa schrijven kan bijna heel de meute daar een puntje aan zuigen

sjees, t wordt nog eens gezellig hier

Haha, kan jij je ook zo ergeren aan het taalgebruik onder de mensen tegenwoordig? Blijkbaar wel. Ik ook ;)!

bass blom
8 maart 2008, 21:08
Haha, kan jij je ook zo ergeren aan het taalgebruik onder de mensen tegenwoordig? Blijkbaar wel. Ik ook ;)!

ja, ik doe een beetje mee door geen hoofdletters te gebruiken maar soms is het echt heel erg ja.

rozepoester
8 maart 2008, 21:10
Dan ben ik zeker een uitzondering, ik gebruik de hoofdletters namelijk nog wel :satisfie: ..

bass blom
8 maart 2008, 21:11
jaja pas op de gitaardames komen eraan hihi :dance: :dance: :dance:

die hebben zelfs een eigen topic :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99986

edit: en het is internationale vrouwendag vandaag!

rozepoester
8 maart 2008, 21:16
Emancipatie.

R.J
9 maart 2008, 01:29
Welkom hier!

Hoezo DENK je dat het een akoestische is?

klankgat + geen elementen = /semi/ akoestisch.

Vraagje: hoe speel jij piano als je geen noot kan lezen? Ik kan dat namelijk ook compleet niet en vind de piano toch een mooi instrument.

artnaz
9 maart 2008, 01:54
en het is internationale vrouwendag vandaag!Ja, en niemand viert het, behalve Rusland (voor zover ik weet). Over emancipatie gesproken... :stop:

Maar BB, leer alsjeblieft de hoofdletters eens, ik erger me er de $&^%# aan! :D

@R.J.: Zat pianisten die door veel geklooi het instrument zo goed aanvoelen dat ze gewoon op gehoor veel dingen kunnen pakken. Net zoals de meeste Spaanse gitaristen trouwens, die kunnen ook geen noot lezen. Maar spelen kunnen ze wel...

Maareh... Dames, welkom! Alleen jammer van dat metal/gothic, maar ach, je bent nog 14, dan mag dat nog... ;)

(Nu krijg ik de metalheads zeker achter mijn kont aan. Maar geen probleem, want ze kunnen lekker in de rij staan achter de leuke dames die ook mijn ding achterna zitten... :p)

R.J
9 maart 2008, 02:04
@R.J.: Zat pianisten die door veel geklooi het instrument zo goed aanvoelen dat ze gewoon op gehoor veel dingen kunnen pakken. Net zoals de meeste Spaanse gitaristen trouwens, die kunnen ook geen noot lezen. Maar spelen kunnen ze wel...

Maareh... Dames, welkom! Alleen jammer van dat metal/gothic, maar ach, je bent nog 14, dan mag dat nog... ;)

(Nu krijg ik de metalheads zeker achter mijn kont aan. Maar geen probleem, want ze kunnen lekker in de rij staan achter de leuke dames die ook mijn ding achterna zitten... :p)

*dringt voor en slaat met zijn ibanez* Metal kan zeer leuk zijn om te spelen toevallig. :stop:

bass blom
9 maart 2008, 02:20
Ja, en niemand viert het, behalve Rusland (voor zover ik weet). Over emancipatie gesproken... :stop:

Maar BB, leer alsjeblieft de hoofdletters eens, ik erger me er de $&^%# aan! :D


hafijnzo, alleen al voor jou ga ik het er dus in houden :seriousf:

ook omdat ik een luie rat ben..

oja, en ik vier het! nu!!

rozepoester
9 maart 2008, 11:43
Welkom hier!

Hoezo DENK je dat het een akoestische is?

klankgat + geen elementen = /semi/ akoestisch.

Vraagje: hoe speel jij piano als je geen noot kan lezen? Ik kan dat namelijk ook compleet niet en vind de piano toch een mooi instrument.

Nou, omdat ik ergens iets las over dat de eerste drie snaren niet metaalachtig zijn.. Hij dan niet akoestisch is, ofzo?

Haha, gewoon heel lang een piano in huis hebben staan en er niks mee doen.. Dan opeens gaan zitten pingelen en er verslaafd aan raken... Dan jezelf alle tonen leren en de klanken enzo, en dan ga je liedjes opzoeken op bijvoorbeeld Youtube, of leer je ze jezelf aan door heel goed naar klanken te luisteren. Moeilijk, maar het spelen waard :).



Maareh... Dames, welkom! Alleen jammer van dat metal/gothic, maar ach, je bent nog 14, dan mag dat nog...

(Nu krijg ik de metalheads zeker achter mijn kont aan. Maar geen probleem, want ze kunnen lekker in de rij staan achter de leuke dames die ook mijn ding achterna zitten... )

Haha, hoezo vind je de muziek zo slecht dan ;)? Wat vind jij leuk?

Rusland for the win 8-).

gitaarvrouwtje
9 maart 2008, 12:07
die hebben zelfs een eigen topic :D

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99986

edit: en het is internationale vrouwendag vandaag!
Ja die topic had ik al ontdekt hahaha
Het zal je verbazen maar ik val zelf meer op mooie gitaar mannen.
Voorts zijn er daar niet veel dames waarmee ik mij kan identificeren hahahaha
want ZO zie ik er niet uit hoor. :cheerup:
En ik peins er niet over om in mn niksie op mn Guild te gaan liggen :seriousf:
:hippie:

bass blom
9 maart 2008, 12:12
:sssh: er is ook een mooie mannen topic.

artnaz
9 maart 2008, 12:21
En ik zou inderdaad niet in je niksie op een Guild gaan liggen, zonde van de gitaar. Maar bijv. naast elkaar zou wel leuk zijn... ;)

gitaarvrouwtje
9 maart 2008, 12:25
En ik zou inderdaad niet in je niksie op een Guild gaan liggen, zonde van de gitaar. Maar bijv. naast elkaar zou wel leuk zijn... ;)
Ja kijk dat vond mijn man nou gisteravond ook :cooler:

rozepoester
9 maart 2008, 13:09
Wouden wij dat weten =O?

artnaz
9 maart 2008, 13:12
Wouden wij dat weten =O?Ja, want dat betekent dat ik gelijk heb! :D

rozepoester
9 maart 2008, 13:41
Hmm, true.

Gosh. Playing the guitar is hard xD!

gitaarvrouwtje
9 maart 2008, 14:03
Wouden wij dat weten =O?

geen idee, zal t t de volgende keer in drievoud indienen als plan :seriousf:
soms krijg je nu eenmaal info waar je niks mee kunt, of wilt of beiden, that s life hihi

hesse
9 maart 2008, 15:23
Tof, is dit het eerste zo jonge meisje op dit forum?
En aan TS: hoi

rozepoester
9 maart 2008, 16:17
Misschien =]. Ik weet niet hoe oud de rest hier is... Maargoed, geen pedofielen gewenst xD!

artnaz
9 maart 2008, 16:18
Nee joh, er zijn heus wel meer 14-jarige meiden geweest hier. Met de nadruk op "geweest"...

rozepoester
9 maart 2008, 16:19
Dat belooft veel goeds..?

artnaz
9 maart 2008, 16:20
Ligt niet aan ons hoor! Eerder aan de motivatie van 14-jarige meisjes! :D

rozepoester
9 maart 2008, 16:26
Zou ik ook zeggen xD...

Roosje_Katoen
9 maart 2008, 17:10
Ik ben ook pas 15 hoor! En zeer gemotiveerd aan het gitaarspelen. ;)

Owkeyzz
9 maart 2008, 17:31
Ik ben ook 15 jaar net zoals m'n boven poster
En heb ongeveer een halfjaartje een gitaar en vind het echt tof'

hesse
9 maart 2008, 18:18
Misschien =]. Ik weet niet hoe oud de rest hier is... Maargoed, geen pedofielen gewenst xD!
Ik neem dat op als een persoonlijke aanvan he! :stop:
Maar je moet je geen zorgen maken hoor, jij hebt wsl nog geeneens vrouwelijke vormen, dan kan je me maar weinig boeien hoor. Gewoon veel posten en dus blijven dat er later niemand nog zo'n domme vraag stelt of er al 15-jarige meisjes hier zijn geweest.

rozepoester
9 maart 2008, 21:26
En jij hebt mij ooit gezien dus je weet hoe ik eruit zie, zogenaamd met of zonder mijn vrouwelijke vormen :)?

TimmU
9 maart 2008, 21:43
héy welkom . Ik ben ook nog een jonkie hier hoor (16) .
Succes met spelen , en met vragen kun je hier áltijd terecht:D

artnaz
9 maart 2008, 21:55
héy welkom . Ik ben ook nog een jonkie hier hoor (16) .
Succes met spelen , en met vragen kun je hier áltijd terecht:DMaar jij hebt al wel vrouwelijke ronde vormen! :D

sjoerd5
10 maart 2008, 08:03
14 hier, en nog mod ook.

bass blom
10 maart 2008, 10:18
14 hier, en nog mod ook.

wil je der over praten? :D

Dark_Tranquillity
10 maart 2008, 17:20
héy welkom . Ik ben ook nog een jonkie hier hoor (16) .
Succes met spelen , en met vragen kun je hier áltijd terecht:D

Je ziet er anders uit als een dikke bierdrinker van 30. Vooral met die strat.

...

;)



Welkom btw!!!

hesse
10 maart 2008, 17:22
Wow, da was dan geen mop van Timmu...?
:)

sjoerd5
13 maart 2008, 08:55
Geen pedofielen?
Maar de meesten hebben hier toch de Pedopas.