PDA

View Full Version : spelen en zingen



thekid
8 maart 2008, 19:49
Hey

Aan jullie zingende gitaarspelende mannen. Zingen en spelen tegelijk hoe doe je dat ? Is het natuurlijk aangeboren of kun je het leren, en hoe moet ik het dan leren.

thanx

J-sus Rulez
8 maart 2008, 20:00
Je kan het jezelf aanleren...
Je moet gewoon glad vanbuite leren...
Ik oefen op mijn gitaar zodat het geen concentratie meer vergt om te kunnen spele.. en als dat lukt dan kan je zonder problemen erbij zingen... probeer gewoon te spelen en tussendoor te praten... niet in de maat.. kan je dat dan weet je dat je gitaarspel sterk genoeg is om er bij te zingen...

gitaarvrouwtje
8 maart 2008, 20:07
mogen vrouwen ook reageren? :cooler:




neem aan van wel he haha
wat ik in het begin doe bij een nieuw nummer is simpelweg de akoorden doornemen op de gitaar,.. en er eigenlijk meteen ook bij neurieen, na verloop van tijd, en hoeveelheid keren dat je het speelt zul je merken dat dat makkelijker gaat,..
timing is niet echt iets wat je kunt leren denk ik, maar door veel oefening kun je best goed leren jezelf te begeledien hoor
veel doen, en niet alles in 1x goed willen doen
je hersenen hebben tijd nodig de nieuwe info te verwerken,
ervaring leert me dat je beter vijf keer per dag tien minuutje dit kunt doen dan in 1x twee uur..
het gaat dan echt iedere keer een beetje beter

J-sus Rulez
8 maart 2008, 20:09
allez... vooruit dan (zou eigenlijk niet weten waarom niet maarjah..)

thekid
8 maart 2008, 20:10
Sorry voor de discriminatie :p natuurlijk mogen de vrouwen ook reageren.

Vergeef me pleazz :p

gitaarvrouwtje
8 maart 2008, 20:12
had ik ook al gedaan hoor, per ongeluk te snel gepost ...maar inmiddels al even aangepast.. :hippie: ksnapte wel dat je niet wilde discrimineren lol

DiazArif
9 maart 2008, 12:30
Toen ik eenmaal begon met gitaarspelen kon ik alleen maar zingen op het ritme dat ik de akkoorden sloeg nu, even later, kan ik op een ander ritme zingen dan mijn akkoordenslag!
Je moet het gewoon blijven oefenen.
Wat ook bij mij heeft geholpen is, terwijl je iets aan het neuriën bent, of aan het zingen, kun je zonder je gitaar, gewoon met je hand een ritme op de tafel tikken en dan een ander melodietje zingen!

Groetjes,
Diaz

Lexvandoef
9 maart 2008, 16:39
Ik doe ook achtergrond zang in mijn bandje, en het is (voor mij) het makkelijkst om qua gitaar gewoon alles van buiten te leren, en dan pas te gaan zingen (nadat je dat ook helemaal van buiten kent). Dan gewoon oefenen.

Ik vind het trouwens ook wel fijn om gewoon mee te zingen (heel zacht) met de leadzang, als ik alleen gitaar speel, dan weet ik beter waar ik ben in een nummer, en dan gaat het spelen en zingen me wel goed af :???:

Lossesnaar
10 maart 2008, 13:35
ik doe de leadzang en leadgitaar. Het is eigenlijk heel simpel.....oefenen oefenen oefenen ;)
Naarmate je vordert gaan nieuwe nummers ook steeds makkelijker, kan er weinig meer over zeggen, succes.
(je kan miss een simpel nummer nemen om mee te beginnen, waarbij de slag en zang niet al te gek anders zijn)

gr Marco