PDA

View Full Version : Nieuwe Elementen



Nocki
8 maart 2008, 19:40
Hoi,

Ik heb weer eens de kans om naar nieuwe elementen te kijken.
In het verleden heb ik dat wel eerder gedaan maar misschien is er in de tussen tijd wel iets beters gekomen. Ik wil naar een geluid toe wat je kan tegenkomen in rockbands. Veel pinched harmonics maar ook een beetje clean. Eigenlijk wl ik gewoon hele goede veelzijdige elementen in mn gibson lp.
Wat ik belangrijk vind is attack, articulatie, sustain en dynamiek!

iemand een idee?

Ik heb al veel gehoord van bare knuckles maar ook dimarzio schijnt niet slecht te zijn. Ik speel nu op 2 Evolutions pu's van dimarzio en daar ben ik zeer blij mee maar soms mag het geluid van mijwel iets vetter zijn.

Orpheo
8 maart 2008, 20:03
heel agressief: painkiller (BKP)

heel dik, brullend, maar niet dicht gesmeerd als superdistortion: warpig

agressief, scherp, strak, knallend, maar niet schel: miracle man

open, helder, knallend, brullend, goeie harmonics, gewoon, lekkere allrounders: mules en/of riff raf

drap
8 maart 2008, 21:46
Nou, Mules open... mwah... Het zijn PAF achtige elementen, die klinken bij voorbaat al niet echt open. Maar het is wel redelijk een element wat verder aan de eisen van Nocki voldoet.

Pepe
8 maart 2008, 21:58
Ja, dat valt mij ook op
Veel paf types klinken nogal dicht, nadruk op mids. Mijn oude Gibson pafs klinken heel anders, niet zo luid, meer hoog, wat evenwichter en vooral open.

Orpheo
8 maart 2008, 22:31
niet mee eens. ik vind pafs opener klinken dan de meeste andere humbuckers.

drap
8 maart 2008, 22:34
Ik vind humbuckers sowieso al niet open klinken, maar nou ben ik naast humbuckers ook vooral singlecoils gewend. Humbuckers smeren je geluid dicht. Prima voor heel veel doeleinden, maar nou niet echt open te noemen.

Pepe
9 maart 2008, 17:27
niet mee eens. ik vind pafs opener klinken dan de meeste andere humbuckers.

Dat zal best maar ik vergeleek mijn oude Gibson paf's met huidige paf r.i.'s