PDA

View Full Version : draagriem voor je gitaar



Mari_123
8 maart 2008, 16:56
hey,

ik heb een western gitaar, en ik zou er graag een draagriem aan willen.
blijkbaar moeten er daarvoor 2 bevestigingen aan je gitaar zitten, maar bij mij is er alleen maar onderaan een :(
Ik heb wel al gitaren zoals die van mij gezien (seagull 28726 S6 original slim) die wel een draagriem hebben.
zou iemand me wat wijzer kunnen maken ?

bye !

Jedeel
8 maart 2008, 17:41
hey,

ik heb een western gitaar, en ik zou er graag een draagriem aan willen.
blijkbaar moeten er daarvoor 2 bevestigingen aan je gitaar zitten, maar bij mij is er alleen maar onderaan een :(
Ik heb wel al gitaren zoals die van mij gezien (seagull 28726 S6 original slim) die wel een draagriem hebben.
zou iemand me wat wijzer kunnen maken ?

bye !
Je zou in de hiel van de hals (daar waar de hals aan de body zit) een schroef met kop kunnen plaatsen. (Of beter: laten doen misschien)
Je kan ook aan de kop (onder de snaren door) een schoenveter binden, waaraan je de gitaarband bevestigd.
(Zoek even op het forum naar "gitaarband" in het sub-forum "akoestische gitaren". Er zal vast wat over gevraagd/beantwoord zijn.)

hendrix2
8 maart 2008, 18:30
zo doe ik het aan een kant (wel met een gewoon goedkoop touwtje :p)

http://www.pro-release.co.uk/images/front_pic_large.jpg

Mr.Fingers
8 maart 2008, 18:38
Ik doe het ook zo... Dan duikt m'n gitaar teminste niet zo met de kop naar de grond als je ze loslaat + dan drukt m'n riem m'n mondharmonicabeugel niet naar rechts...

gerritje tralalalala
8 maart 2008, 19:40
Je heb ook van die haakjes.
Die maak je aan je strap vast en die hang je in je klankgat.

Of het lekker speelt weet ik niet, maar ik vraag me zowiezo af of een akoestische gitaar lekker speelt aan een strap.

Mari_123
8 maart 2008, 19:48
hoeveel kost zoiets eigenlijk ?

kenx
8 maart 2008, 19:52
indertijd heb ik zelf ook zo'n topic gemaakt. Gebruik de zoekfunctie!!!

gerritje tralalalala
10 maart 2008, 17:46
ik vraag me af of als je je strap aan de kop doet, dattie niet zegmaar achter je rug om valt.
Is misschien een beetje rare omschrijving maar misschien is er iemand die het begrijpt en mij dit uit kan leggen.