PDA

View Full Version : Marshall JCM 900, wat met een cab?



kwaky
8 maart 2008, 16:34
Hallo,

Sinds kort zet ik ook mijn eerste stapjes op dit forum!
Ik zit met een probleempje. Ik heb een Marshall JCM 900 50w gekocht en heb nu zo mn twijfels omtrent een cabinet.
Liefst van al zou ik mijn VOX cab 4x12 met 8ohm mono 120w hiervoor willen gebruiken maar enkele zeggen dat dit niet zal gaan met de Marshall.
Dat hierbij de versterker zal imploderen oftewel het cabinet zal stukgaan...

Wat denken jullie

Grtz
Kwaky

Mr.Bluesbreaker
8 maart 2008, 16:37
Als je de 8 ohm input van de Vox neemt, zorg dan dat je ook de 8 ohm uitgang in je Marshall neemt, of dat je het met een switch op de goede impedantie kunt zetten. Zolang dat overeenkomt is er niks aan de hand.

Edit: even te snel van mijn kant, heb je een JCM900 top of combo?
Bij een combo is het even de vraag of je je luidspreker uit je combo wilt gebruiken of dat je die uitschakelt.

Fuhgawz
8 maart 2008, 17:15
Hebben die enkelen ook gezegd waarom je die Marshall niet met de Vox cab kunt gebruiken? Zoals Mr.Bluesbreaker zegt moet het geen probleem zijn om een JCM900 top op een Vox 4x12 8 ohm aan te sluiten, mits je een 8 ohm uitgang op je JCM900 hebt welke die normaal gesproken toch wel zou moeten hebben.

kwaky
11 maart 2008, 11:01
Het is een JCM900 top...

BasHermus
11 maart 2008, 13:54
Zolang de impendance selectie van je JCM op 8 Ohm staat zou het geen enkel probleem kunnen geven.

Iedereen die zegt dat het niet kan (en zeker degenen die verhalen ophangen over impoderende versterkers) kletst uit zijn nek.

-Heineken-
11 maart 2008, 16:47
Hallo,

Sinds kort zet ik ook mijn eerste stapjes op dit forum!
Ik zit met een probleempje. Ik heb een Marshall JCM 900 50w gekocht en heb nu zo mn twijfels omtrent een cabinet.
Liefst van al zou ik mijn VOX cab 4x12 met 8ohm mono 120w hiervoor willen gebruiken maar enkele zeggen dat dit niet zal gaan met de Marshall.
Dat hierbij de versterker zal imploderen oftewel het cabinet zal stukgaan...

Wat denken jullie

Grtz
Kwaky

Versterker imploderen??!? Cabinet stukgaan??!!? Ik zou andere vrienden zoeken.... Of ze nemen je in de maling of ze zijn wel heel dom. Zolang je cabinet meer Watt heeft dan de top, en je de juiste Ohmage stand kiest op je toppie, kan er niks misgaan. Wel liefst een fatsoenlijke speakerkabel gebruiken dan zo'n plastic patchkabeltje, maar dat geld altijd.