PDA

View Full Version : P90's inbouwen



GLP
8 maart 2008, 16:13
Ik heb weer een vraagje. Hoe moet ik mijn P90's inbouwen? In de pickups zelf zitten twee kleine gaatjes tussen de pole pieces, maar ik kan er niet doorheen kijken. Kijk ik gewoon niet goed of moet het op een andere manier?

Edit: en nog even een extra vraagje. Ik heb nog niet alle onderdelen binnen, maar ik wil wel vast even horen hoe mijn pickups klinken. Kan ik dan gewoon een pickup met wat plakband 8-) aan de output plakken en zo in mijn versterker doen of blaas ik het hele goedje dan op?

B_2_the_a
8 maart 2008, 16:31
1. kan zijn dat er nog wat plastic in zit, even voorzichtig schroefje de gaatjes in laten zakken

2. gewoon solderen, je kan het zo weer los halen

GLP
8 maart 2008, 16:52
IDD, er zit nog wat plastic in. Heb even in het licht gehouden en ik kon er zo doorheen kijken.

Maar wat ik met mijn tweede vraag bedoelde is of het ook geaard moet worden. Ik heb geen zin in stoppen die door slaan, al zal dat wel wat meevallen.

barno
8 maart 2008, 17:01
buitenste metalen mantel van de kabel van de pup aan de aarding, hot aan de plus.

twee lange schroeven door de pups ofwel rechtstreeks in het hout, ofwel in koperen busjes die je in het hout zet.

B_2_the_a
8 maart 2008, 17:05
Maar wat ik met mijn tweede vraag bedoelde is of het ook geaard moet worden. Ik heb geen zin in stoppen die door slaan, al zal dat wel wat meevallen.

tuurlijk
anders doet ie het niet!

GLP
8 maart 2008, 17:10
OK, bedankt :satisfie: