PDA

View Full Version : is thomann site betrouwbaar?



classicrooock
8 maart 2008, 14:18
eve vraagje of thomann site betrouw baar is ?? ben van plan daar iets te bestellen

bass blom
8 maart 2008, 14:22
ja, ik heb er al tig keer wat besteld, nix mis mee.
pas een vriend die bestelde iets en vulde als bezorg adres in een postbus, oei, zal dat wel goed gaan zei ik..
en dat ging niet goed, het ging weer terug.
maar een paar dagen later kreeg hij het wel.

laatste keer dat ik wat bestelde, vorige week, donderdag besteld, dinsdag in huis.
maar als je niet thuis bent als ze het komen brengen, dat weet ik niet hoe dat gaat..

Makor1966
8 maart 2008, 14:26
maar als je niet thuis ben, als ze het komen brengen, dat weet ik niet hoe dat gaat..
Dan komen ze nog 1 keer, als je er dan weer niet bent
gooien ze een kaartje in de bus en moet je het zelf ophalen bij een TNT depot in de buurt.

bass blom
8 maart 2008, 14:29
Dan komen ze nog 1 keer, als je er dan weer niet bent
gooien ze een kaartje in de bus en moet je het zelf ophalen bij een TNT depot in de buurt.

donderdag kwam er bij mij zo'n bijklussende moeder met magneetsticker van selectvracht op de astra.

het wisselt nogal, soms komt DHL, dan weer een koeriertje, ze besteden het uit over de NL grens en degene die het krijgt besteedt het soms weer uit kennelijk.

peter_heijnen
8 maart 2008, 14:45
De service is best betrouwbaar, maar op de site moet je niet per definitie alles voor waar nemen.

Zo hadden ze laatst groove tubes 928pr buisadapters die ze verkochten als gewone 928 (zonder 'pr' dus). De pr's zijn bedoeld voor klasse ab versterkers en de 'niet pr's' voor klasse a. Zet je de verkeerde in je amp -zoals de site suggereerde- dan mol je de boel.

Ze hebben voor foutieve artikelbeschrijvingen op de site gelukkig wel een rapportagesysteem, dus nu staat het er wel goed, maar het zal je toch maar overkomen.

Altijd zelf opletten en goed uitzoeken dus.

Azrael
8 maart 2008, 14:52
Ik heb nog nooit fouten op hun site zien staan, het is informatiever dan de feedback om maar een voorbeeld te geven. Een verkoper in een winkel weet ook niet alles. Ik vind de site van thomann juist een ontieglijk pluspunt. Altijd netjes, up-to-date, scherpe prijzen etc.
Thomann is een fijne zaak 8-)

HaroldA
8 maart 2008, 16:29
Ik laat pakketjes altijd op m'n werk bezorgen... Daar ben ik overdag wat vaker te vinden en onze office managester vind het niet erg...

classicrooock
9 maart 2008, 00:46
Ik laat pakketjes altijd op m'n werk bezorgen... Daar ben ik overdag wat vaker te vinden en onze office managester vind het niet erg...
ik werk nog niet:p
ben maar 14 bijna 15 :hippie:
--------------------------------
fender custom shop 1971
custom micheal kelly les paul
laney vh100r
binnekort harley benton 30v cab
nu marshall valvestate :'(

Bernstien
9 maart 2008, 09:53
Ik heb ook erg goede ervaringen met Thomann.

Pros:
-Ze hebben werkelijk bijna alles (behalve bijv. Bogner vreemd genoeg);
-Goedkoop(st) (als je het ergens anders goedkoper hebt gezien doen ze de prijs omlaag);
-Nederlands sprekende medewerker(s). Ik wordt automatisch als ik uit NL bel met een zekere Guido doorverbonden. Enthousiaste kerel, die je (ongevraagd) terugbelt met meer informatie over een product waar je naar hebt geinformeerd. Klasse!!;
-Het briljantste. 30 dagen kijken of je je aankoop iets vindt, anders stuur je het gewoon terug. Dat is wel ff wat anders dan hier bij de gitaargigant naast een metalpuber die boer-daar-licht-een-kip-in-het-water op hoog volume en gain aan het oefenen is terwijl jij jouw beoogde 2000+ aankoop moet gaan zitten te beoordelen.

Cons:
-realiseer je dat als er iets mis gaat met je aankoop, het allemaal een stuk omslachtiger/duurder wordt als bij de gitaarman op de hoek. Dan wordt goedkoop al snel duurkoop. Ik heb dat een keer meegemaakt met een GT-8. Ik was niet geamuseerd;

Succes ermee!

Edit: Niks tegen Metalpubers hoor, maar thuis oefenen kan toch ook? 8-)

GeofJackon
9 maart 2008, 14:13
Ik heb er men Metal Muff besteld en ik ben zeer tevreden over hun prijzen en levertijd.

pol
9 maart 2008, 15:28
ook tevreden over, al zijn de prijzen soms helemaal niet meer aantrekkelijk om nog in het buitenland te kopen. Vroeger was Duitsland automatisch een stuk goedkoper als hier, maar nu zijn sommige dingen daar zelfs een stuk duurder.

Bernstien
9 maart 2008, 16:32
ook tevreden over, al zijn de prijzen soms helemaal niet meer aantrekkelijk om nog in het buitenland te kopen. Vroeger was Duitsland automatisch een stuk goedkoper als hier, maar nu zijn sommige dingen daar zelfs een stuk duurder.


True!
Vergelijk voor de grap maar es hun prijs voor de Marshall 410C met die van bijv Playback Europe (frankrijk, geloof ik) of zelfs feedback. Maar zoals gezegd, zodra je ze dat meldt, gaan ze in die lagere prijs mee, meestal.

epiphone4life
21 maart 2008, 10:06
zeker te vertrouwen.

laatst mn cab gekocht. met eminence guitarlegend 121.

kwam met een ingedrukte conus(zo heet dat ding toch).
teruggestuurd via zo'n bedrijf. wist niet hoe het ging, dus heb dat bedrijf gebeld, half uur later stonden ze voor de deur.
Speaker weer meegenomen, 2 dagen later kreeg ik mail en een sms dat de nieuwe al onderweg is. Zal vandaag of morgen wel komen.

prima geregeld:)