PDA

View Full Version : kleine buizenversterker



-=JEROEN=-
8 maart 2008, 13:17
Ik ben op zoek naar een klein buizenversterkertje.

Dus niet zo'n bakbeest voor 1000 euro, maar een lekker klein modelletje voor thuis.

Suggesties?

Droffie
8 maart 2008, 13:30
Ik ben op zoek naar een klein buizenversterkertje.

Dus niet zo'n bakbeest voor 1000 euro, maar een lekker klein modelletje voor thuis.

Suggesties?


Koch Studiotone?

peter_heijnen
8 maart 2008, 13:33
Nie bepaaldt klein, maar wel heel veel versterker voor weinig.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=88738

Droffie
8 maart 2008, 13:41
Nie bepaaldt klein, maar wel heel veel versterker voor weinig.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=88738


jeemig, wat een geil ding zeg....hoeveel watt en wat voor een buizen zitten er in? weet je dat?

peter_heijnen
8 maart 2008, 13:57
Zo'n 15 watt uit 2 6v6 buizen.

http://www.ceriatone.com/productSubPages/AC5E3/AC5E3.htm

Chris Winsemius
8 maart 2008, 14:04
Ondanks de 12-15 Wattjes gaan die 5E3s behoorlijk hard, meestal te hard voor thuis...

Mitch
8 maart 2008, 14:09
Ik ga met Chris mee.Een dergelijke amp is een kreng voor thuis als het echt wat zachter moet. Die dingen 'duwen' al vrij snel, klinkt behoorlijk door. Een Studiotone is absoluut een stuk makkelijker goed klinkend te krijgen op laag volume. Zeker als er nog een beetje drive uit moet komen.

Ik weet dus niet of het alleen clean hoeft en hoe zacht het moet?

Overigens wel een ontzettend leuk setje als je hem af wil knutselen, die op Gitaarmarkt :satisfie:

peter_heijnen
8 maart 2008, 14:22
Ik ga met Chris mee.Een dergelijke amp is een kreng voor thuis als het echt wat zachter moet.
Zeker jullie hebben groot gelijk, maar ik wilde dit mooie setje ook zeker niet onvermeld laten.

bicky
8 maart 2008, 14:23
Ik ben op zoek naar een klein buizenversterkertje.

Dus niet zo'n bakbeest voor 1000 euro, maar een lekker klein modelletje voor thuis.

Suggesties?

er staat een Fender Champ12 op de Gitaarmarkt.

Heb ik zelf ook en is prima voor thuis en kleine repetities.

GeofJackon
8 maart 2008, 14:31
Misschien wachten op de Harley benton 15 watter?

Luke-wannabe
8 maart 2008, 16:27
AC15 :satisfie:

B_2_the_a
8 maart 2008, 16:32
geef mij maar een mode four

Chris Winsemius
8 maart 2008, 16:36
48 Marshall 100 Watt full-stacks















Hoor je de buren iig. niet meer!
:D

Lexvandoef
8 maart 2008, 16:57
48 Marshall 100 Watt full-stacks

Hoor je de buren iig. niet meer!
:D

Moet jij zeggen, met je ampworkshop in een rijtjeshuis op een nieuwbouwlocatie :satisfie:

Chris Winsemius
8 maart 2008, 18:05
Moet jij zeggen, met je ampworkshop in een rijtjeshuis op een nieuwbouwlocatie :satisfie:

Je hebt m'n woonkamer boven nog niet gezien :D

-=JEROEN=-
8 maart 2008, 20:33
Dus niet zo'n bakbeest voor 1000 euro, maar een lekker klein modelletje voor thuis.
Koch Studiotone?Is dus net iets boven m'n budget http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif


De AC15 is ook net boven m'n budget (599), maar 't heeft geen haast, ik kan nog even doorsparen.

Nog meer suggesties?

zeppo
8 maart 2008, 21:41
thuis: iets meer info is wel handig: moet het op huiskamer nivo al super lekker klinken? < 5W
Mag het ook wat harder, 15 W - 30 W?

crapton
8 maart 2008, 22:15
Zo'n Harley Davidson 5W amp van Thomann? Niet duur. Epiphone heeft ook zoiets. Idem Laney Lionheart geloof ik, schijnt wel goed te zijn maar duurder. Orange Tiny Terrorist...

H&K Statesman 20W, koop bij Piens en gaat onder de 700€. Gaat trouwens voor thuis ook snel te hard. Heb zelf de Quad 40W versie en die gaat in de band meer dan hard zat, mooi vol geluid voor een combo luister maar op de H&K site. Overigens ook zo'n Koch Studiotone klinkt wel heel lekker, heb ik een gehoord met een demo en ik was verbaasd, zo'n klein kutding en toch zo lekker klinken...

GeofJackon
9 maart 2008, 12:38
Bedankt voor de sig eroosch :seriousf: . T'is een Harley Benton geen davidson. De 15 watt versie wil ik zelf ook wel, maar die's nog niet uit

crapton
9 maart 2008, 13:21
Bedankt voor de sig eroosch :seriousf: . T'is een Harley Benton geen davidson. De 15 watt versie wil ik zelf ook wel, maar die's nog niet uit

Haha, eigenlijk is het Hartley Davidson... en George Benton... ehhh Harley Peavey of haal ik nu weer wat door elkaar??

Harley Davidson amps zijn volgens mij die uit het stenen tijdperk stammende tweebuizige amps die klinken als een gare tractor... toch?

arjanb01
9 maart 2008, 13:36
Zo'n Harley Davidson 5W amp van Thomann? Niet duur. Epiphone heeft ook zoiets. Idem Laney Lionheart geloof ik, schijnt wel goed te zijn maar duurder. Orange Tiny Terrorist...

H&K Statesman 20W, koop bij Piens en gaat onder de 700€. Gaat trouwens voor thuis ook snel te hard. Heb zelf de Quad 40W versie en die gaat in de band meer dan hard zat, mooi vol geluid voor een combo luister maar op de H&K site. Overigens ook zo'n Koch Studiotone klinkt wel heel lekker, heb ik een gehoord met een demo en ik was verbaasd, zo'n klein kutding en toch zo lekker klinken...

Trouwens, die demo's die je hoort van de studiotone zijn ingespeeld over een 2x12 of 4x12 kast volgens mij, te horen aan de druk die in het geluid zit (die demo's op de kochsite).
Heb zelf een studiotone combo die over een 2x12 blaast en dat is een heel verschil met het combo stand alone.
Gaat al gauw te hard voor thuis denk ik (als ik hem over mn 2x12 gooi). Nou heb ik een hele leuke bovenbuuf die heel makkelijk is en vaak weg dus ik kan blazen wat ik wil :hippie:

-=JEROEN=-
9 maart 2008, 20:38
Ik zat zelf te denken aan deze versterkers:

http://www.feedback.nl/?b=LAVC15110&a=47
http://www.feedback.nl/?b=2331106900&a=47

en deze ziet er wel erg tof uit:

http://www.feedback.nl/?b=2330106900&a=47

het is voor in mn huiskamer, voor als ik les geef, hoe zachter hoe beter, maar er mag best een beetje pit in zitten

Lexvandoef
9 maart 2008, 20:42
Ik zou zelf, uit die 3, voor de laney gaan. In die Fender superchamp zitten nog extra digitale effecten (geen behoefte aan) en die andere fender heeft een te kleine speaker om heel vol en krachtig te klinken, vind ik.

janpetrarca
10 maart 2008, 12:54
Ik heb zelf een Fender Champion 600. Die is echt heel goed, komt een perfect geluidje uit! Kost maar 160 euri's, als je even goed zoekt. 8-)

-=JEROEN=-
10 maart 2008, 14:43
Ik ga ze beide morgen uitproberen. Bedankt voor de adviezen. :hippie:

jacky
10 maart 2008, 15:42
voor echt zacht en thuis is de laney te hard die kan echt een behoorlijk volume produceren

De champ is grappig en zeker zachtste van allemaal

Ik verwacht dat de super champ(deze niet de klassieke) het best inzetbaar is

Succes met testen

bassej
10 maart 2008, 21:44
jahh zo'n epiphone en die dan modden totdat je erbij neervalt , of totdat er gteen ruimte is voor meer knopjes:D

yalexw
11 maart 2008, 07:19
Misschien wat laat maar kijk ook naar een peavey Classic 30 :) heel mooie versterker miss wel een beetje duur.

beruk
11 maart 2008, 10:13
Ik heb gister dit lekkertje uitgeprobeerd:
5 watt, alleen volume knop, twee buizen 12 ax7 en 6v6 :hippie:
Helemaal goed!
http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G5222_xl.jpg

janpetrarca
11 maart 2008, 10:50
Die ziet er hetzelfde uit als een Champion. Klinkt goed of niet dan?
:B

bicky
11 maart 2008, 14:37
Wat kost die Gretsch electromatic ?

Lijkt qua buizen veel op die Fender Champion, imo.

RolandT
11 maart 2008, 20:32
Wat kost die Gretsch electromatic ?De G5222 ELECTROMATIC COMPACT (http://www.thomann.de/be/gretsch_g5222_electromatic_compact.htm) kost 188 euro.

Rexke21
12 maart 2008, 00:00
Wat ik wel goed vind aan die gretch
Je kan er 2 gitaren op aansluiten!
Die goedkope buizen amps van blackheart of dergelijke hebben dat niet denk ik
Of zit ik fout?

Grtz

Rexke21
12 maart 2008, 00:10
Ik zit blijkbaar fout:

http://www.thomann.de/gb/peavey_royal_8_valve_king.htm

Rexke21
12 maart 2008, 22:54
Ik twijfel
Ik wil graag een versterker met buizen
Voor thuis op men kamer, enkel op men kamer
Ik denk dat zo een 5W of 15W buizen dan al hard genoeg is, niet?

Nu twijfel ik:

http://www.thomann.de/gb/peavey_royal_8_valve_king.htm
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5.htm
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga15.htm

Voordeel aan de peavey, 2 ingangen
Voordeel aan de HB 15W voor maar 14€ meer als de Peavey
Voordeel aan de andere HB lekker goedkoop

Zou ik voor thuis toekomen met de HB van 5W?
Want met het geld dat ik uitspaar kan ik effectjes kopen
En die kan ik later dan weer gebruiken op men volgende versterker
En verschilt de HB 5W dan zoveel van die peavey buiten de ingangen?

Grtz!

BamBuFan1
12 maart 2008, 23:03
Nu twijfel ik:

http://www.thomann.de/gb/peavey_royal_8_valve_king.htm
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga5.htm
http://www.thomann.de/gb/harley_benton_ga15.htm

5W is half zo hard als 50W. Ik heb de GA5: voor in en om het huis meer dan hard zat. De GA5 is trouwens erg eenvoudig van een schakelaar te voorzien waarmee je tussen een 4 en 8 Ohm uitgang kunt kiezen (de draad voor een 8 ohms aansluiting ligt klaar in de versterker, maar is gewoon niet aangesloten).

Rexke21
12 maart 2008, 23:05
Ok, die 15W valt weg
Dan twijfel ik dus nog tussen die HB en Peavey
Het is belangrijk dat hij "goed" met pedalen omkan!

Grtz

BamBuFan1
13 maart 2008, 00:14
Ok, die 15W valt weg
Dan twijfel ik dus nog tussen die HB en Peavey
Het is belangrijk dat hij "goed" met pedalen omkan!
Grtz

De GA5 is bepaald geen gainmonster. In de standaard uitvoering krijg je hem met single coils pas vanaf een uurtje of 2 aan het overdrijven, en met humbuckers rond 12 uur (hangt natuurlijk wel een beetje van de elementen af: meer Ohm = meer boem). En verder dan een bescheiden overdrive komt hij uit zichzelf niet.

Maar da's dus ideaal om een tube screamer achter te zetten (of een SD-1 enz enz). Ik gebruik hem zelf (weliswaar gemod) met o.a een Ibanez SD9, gemodde SD-1 en DS-1, chorussen, compressors; kortom feest.

-=JEROEN=-
14 maart 2008, 15:34
Ik ben voor de Laney gegaan.

http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/laney-vc15_110_350_ffffff_75.jpg

Die Fender Champion 600 zag er leuk uit, maar nix geen equalizer (een volume knop and thats it) en weinig body. De Laney is echt superb, en zo schoon, zelfs met het volume op 8 is ie muisstil als ik nix speel. Ok, het kostte me 400 euri (fender was 180), maar ik ga hier jaren plezier van hebben, denk ik.

Mufftin
15 maart 2008, 01:00
hoe is de sound van de laney? beetje voldoende gain?

-=JEROEN=-
15 maart 2008, 08:23
Ik ben em nog een beetje aan het ontdekken.

Gisteravond had ik ineens mn twijfels, ik heb die Vox AC 15 helemaal niet geprobeerd. Die is 200 euro duurder, dus op dit moment boven mn budget, maar ik had best nog 2 maandjes kunnen wachten. http://www.theshower.nl/forum/images/smiles/370_hmm.gif

beruk
17 maart 2008, 14:52
Ik vind ze wel vergelijkbaar, de laney zit qua kleur een beetje tussen vox en marshall in, net zo nijdig als een vox en bijna net zo beuken als een marshall

~Dimitri~
26 maart 2008, 20:20
Hey ,

Sorry dat ik het topic door mijn postje weer omhoogschop , maar kvond het misschien wat nutteloos om er een nieuw topic over te openen als men hier er al over bezig was.

Ik heb een paar vragen over de Blackheart amp.

Ik zit dus nu met een fender FM212R versterker ( 100watt ) die tamelijk goed op laag volume te houden is thuis voor op de kamer , en dan weer "tamelijk tot schreeuwend" over de drummer gaat.

Nu is mij aangeraden om , voor ik verder in pedaaltjes investeer , toch eens te gaan zien voor een goede buizenversterker.

Ik heb een budget van +- 400 euro die dus ongeveer samenvalt met de 15watt head en bijpassende cab van Blackheart.
Zal dit een "grote" ( in positieve zin) overstap zijn van mijn Fender ?
En hoe zijn ze eenbeetje klinkend ? Ik vind het wat sneu dat ze nergens in België te testen zijn.

En hoe zijn ze qua muziekstijlen ? Ik speel nooit metal en dergelijke maar meer muziek a la Pearl Jam , Foo fighters , QOTSA , David Bowie , Soundgarden , ... nuja kortom : vrij uiteenlopend.

Zal hij tevens ook goed stil te gebruiken zijn voor op de kamer ?
En als laatste : Ik ga morgen naar piens , keymusic in Gent en overmorgen naar Keymusic in Sint-Niklaas ( :cheerup: ) dus kan ik zeker testen! Zijn er andere goede kwalitatieve buizenversterkers die voldoen aan mijn eisen en goed klinken stil , als met een drummer ? Budget ligt toch wel rond de 400 euro hoor ( De fender moet er dan tevens wel uit als ik voor de buizenversterker ga )

Alvast bedankt , en m'n excuses voor de wat omslachtige post ...
Dimitri

Yannicks
26 maart 2008, 21:50
Ik heb een JTM-30 van Marshall en die klinkt ook al heel lekker op slaapkamer niveau.
Het voordeel van zo'n bak is dat ie op het podium ook zo mannetje staat.

~Dimitri~
26 maart 2008, 22:06
Oke , bedankt !

En wat met de Blues Junior van Fender ( kan het wel rekken tot 485 euro) en de Windsor van Peavey ? Iemand ervaringen hiermee ?

Moet gewoon mooi kunnen klinken en zeker niet te luid voor op de slaapkamer ( ik zit met directe buren )

Eventueel smijt ik er dan een OD pedaaltje voor om hem te laten oversturen op laag volume

Lexvandoef
26 maart 2008, 23:12
Als je je budget voor iets echt goeds wilt rekken tot zo'n 485, kan je ook voor een 2dehands AC15 gaan.

Ik heb een jtm-30 gehad, ik vond het clean wel goed, maar hij miste karakter ivm een ac15, die ik nu dus heb.

Op laag volume klinkt een ac15 ook heel erg goed, ik oefen dermee op mijn studentenkamer, en het is een heel erg gehorig huis. Kan best dus.

~Dimitri~
27 maart 2008, 11:24
Ah oke , ga ik straks ook eens testen in de winkel.
Heb je het dan over de gewone vox ac15 of diegene met de blue speaker ?

Dimitri

Lexvandoef
27 maart 2008, 14:17
Ik heb de 'gewone' uitvoering, met de wharfdale dus.

~Dimitri~
27 maart 2008, 19:45
Is er niet van gekomen :)

De verkoper van Piens wou mij per se zo'n digitale 100w bak van Vox uitleggen en demonstreren , en mij het verschil laten horen met een line6....

Tsjah , geen blues jr , tiny terror , noch vox kunnen testen dus

Lexvandoef
27 maart 2008, 20:47
Had je niet kunnen zeggen dat je daarvoor niet daar komt?

Squier4ever
27 maart 2008, 21:12
idd gewoon eigen wil tonen. je komt verdomme om een buizenbak te testen, niet voor een spelcomputer om het ff lomp uit te drukken.

-=JEROEN=-
28 maart 2008, 10:39
Ik ben erg tevreden met m'n Laney. Clean klinkt hij echt heel erg warm, en het allermooiste, met overdrive klinkt hij nog net zo warm. Dus niet dat smerige fender geluid en ook niet het brullerige marshall geluid, maar een warm laney geluid. Lang leve EL84!!! De Jensen speaker is ok, lang niet zo slecht (wat wil je voor 400 euro). Ik gooi er met de tijd wel een Weber speaker in, als ik weer het podium op ga.

Een aanrader voor iedereen die de Vox AC15 net iets te duur vindt.

MarkV
28 maart 2008, 10:58
Is er niet van gekomen :)

De verkoper van Piens wou mij per se zo'n digitale 100w bak van Vox uitleggen en demonstreren , en mij het verschil laten horen met een line6....

Tsjah , geen blues jr , tiny terror , noch vox kunnen testen dus

Raar hoor? Vraag me af hoe zo'n gesprek dan gaat?

Jij: ik zoek een nieuwe versterker en wil graag de AC15 uit testen
Zij: Nee, dat mag niet. Je mag alleen maar modelling versterker testen hier!

Dan leg je toch nogmaals uit dat je voor een AC15, of andere kleine buizen versterker komt? Zo niet, dan niet en loop je toch gewoon die bagger tent uit?


:???:

~Dimitri~
28 maart 2008, 18:13
:p

Het ging eerder zo :

Wou eerst wat gitaren testen in de soundbooth en dat ging zonder problemen , geen irritante vragen , ik wou gewoon testen ( kale man met veel tattoes had me de gitaren gegeven en zette de gitaren daar , plugde ze in , en ging weg en zei " veel plezier" ) ( Oja deze man was supervriendelijk )

OKe ik spelen , kwam er opeens een man af met een snor ( tamelijk klein ventje)
Hij kwam me al manupileren dat de Tele Baja en de Fender classic player 50 veel beter waren dan de jaguar die ik ook had gevraagd , hij begon dus alle negatiefe eigenschappen op te noemen en ik moest hem zelf nog testen.
Ook zeggen dat er veel verkopers de Baja zelf hebben gekocht en etc...

Hij ging weer weg en ik maar verder plingelen en doen
Komt hij opeens terug ( ik was van plan net zelf te gaan naar de kale om te vragen als ik eens mocht de BJ testen ) en vreog ik aan hem mag ik de BJ testen ? Ik ben aan het voerwegen om over te stappen van mijn SS amp naar een buizenversterker . Hij moet alleen maar clean aan kunnen thuis , dus moet niet per se overdriven , maar moet wel hoorbaar zijn over een drum.

En toen :

JONGEN , ik zeg het je ik ben een BUIZENFREAK !!!!
Wat is je budget ?
Ik : 650 - 700 euro ?
Maar jongen laar die buizenversterkers maar staan , Ik ben BUIZENFREAK , en ik speel al 28 jaar .
Ik: oke ja ...
Voor dat geld en die vereisten moet ge echt kijken naar deze VOX!! 100 watt en kan dit en dat en si en la...
(uur verstreken met al zijn uitleg , kwou niet onbeleefd zijn )
Het enige nadeel is dat je met de footswitch maar tussen 2 pedalen kan switchen.
Dut hier heb ik de Line6 amp en die kan meer maar klinkt niet zo goed als de vox.

( hji zet de amps naast elkaar )

En wat vind jij beter klinken ? Ik de VOX ? en jij ?
ik : ja idd de vox tgoho
hij : ja natuurlijk , iedereen zegt dat , wacht een ander settingkje , en nu ?
ik:...euh de vox hoor :dontgeti:
Hij : Ja hé !

waarop de maat van men pa zei ( je hebt ook al wat uurtjes gitaar gespeeld zo te horen ? omdat hij aan het imponeren was )
En hij : njaja uurtjes ? ik speel 8 uren per dag en heb al de xwereld rondgereisd , ik weet wat goed is voor jonge gitaristen die veel willen voor hun geld !!!

Nuja door het feit dat ik meewas met mijn maat en zijn ouders kon ik dus niet echt meer tessten achter een uur en drie kwartier te luisteren naar zijn amp aanraders . Het was al 4.15 en we wilden nog doorrijden naar de KEYmusic in gent...

Dusja , gemanupileerd tot en met !!!
En op het laatste : ik laat je twee minuutjes bedenktijd voor je beslist :confused:
Ik zei : ik slaap er nog een nachtje over , waarop hij me bijna verplichtte hem zeker te emailen en dat ik hem dingen aan de kant moest laten zetten zodat zeker niemand anders hem had gekocht .

Nja , het was me het dagje wel...
Eenmaal in de key dan : ik zou graag die gitaar testen ? ( geen excuusjes meer dat ik wou kopen )
En vriendelijk geholpen met een : tuurlijk , hier , ga je gang ...ow momentje even stemmen ...aaaaalstblieft

BamBuFan1
28 maart 2008, 18:24
Mja, het kwam dus in feite neer op:

JONGEN , ik zeg het je ik ben een VERKOPER !!!!
Wat is je budget ?
Ik : 650 - 700 euro ?
Maar jongen laat die buizenversterkers maar staan , Ik ben VERKOPER , en ik doe dit al 28 jaar .
Ik: oke ja ...
Voor dat geld en die vereisten moet ge echt kijken naar de VERSTERKER DIE MIJ DE GROOTSTE MARGE OPLEVERT!!

Lexvandoef
28 maart 2008, 18:38
hehe, ja daar lijkt het wel op.

bicky
28 maart 2008, 19:01
piens is idd een beetje een rare winkel ...

koop ze liever ergens anders bijv. guitar shop in Gent of de Music Office in Bxl.

~Dimitri~
28 maart 2008, 19:50
Tsjah :D ging zoiezo niets kopen daar ( duuuuuur ) maar we dachten dat het een leuke kans is om eens goed alles wat op ons wenslijstje stond te testen...

Wel bij mij is het wat tegengevallen :)
Ja ik ken eigenlijk niet zoveel winkels in België , de keymusics ( waarvan er een is in men stad roeselare , maar ze hebben nooit echt veel anders binnen dan teles strats sg's en lp's )

Die in Gent was een klein winkeltje maar wel heel leuk , en vandaag zat ik met men ouders in Sint-Niklaas en ben dus daar ook eens gaan kijken.

Flipkoos
29 maart 2008, 16:01
Ff Off Topic:

Bovendien is 650-700 voor een ad100vt belachelijk veel...
Voor de school waar ik werk (ben docent muziek) heb ik zo'n ding gekocht in Groningen voor 299 euries...nieuw!

BamBuFan1
29 maart 2008, 17:12
Ff Off Topic:

Bovendien is 650-700 voor een ad100vt belachelijk veel...
Voor de school waar ik werk (ben docent muziek) heb ik zo'n ding gekocht in Groningen voor 299 euries...nieuw!

Ziedaar de winstmarge...

-=JEROEN=-
29 maart 2008, 18:40
Wordt tijd dat vlaanderen aan NL wordt toegevoegd.

:hippie:

BamBuFan1
30 maart 2008, 01:11
Wordt tijd dat vlaanderen aan NL wordt toegevoegd.
:hippie:

Ok, maar dan mag Wallonië Limburg hebben! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/hidesbehindsofa.gif

humbucker
30 maart 2008, 15:39
Ok, maar dan mag Wallonië Limburg hebben! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/hidesbehindsofa.gif


en waar slaat dit op???

BamBuFan1
30 maart 2008, 16:16
en waar slaat dit op???

Op het feit dat het wel netjes is om de Walen ook iets te gunnen.

GeofJackon
30 maart 2008, 16:46
Ok, maar dan mag Wallonië Limburg hebben! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/hidesbehindsofa.gif

HEY! ;)







(liever de walen dan holland :p)

Kriske
2 april 2008, 01:31
Een Fender Super Champ Xd is ook heel fijn. 15 Watt, 16 versterkmodellen en toch full-tube. Lees zeker eens de recensies op harmony central.
Toevallig heb ik er één te koop staan :-)

frankiiee
8 oktober 2008, 15:25
Hallo,

Ik zal dit topic maar effe kapen sorry daarvoor.

Ik speel momenteel over een squier affinity strat en een cube15 van roland. Ik speel bijna altijd cleane dingen en heel af en toe eens met een kleine beetje overdrive, de functies distortion metal en metal stack gebruik ik dus praktisch nooit. Ik ben niet helemaal tevreden over de cleane sound en de overdrive sound omdat ik ofwel teveel ofwel teweinig overdrive krijg. Dus in feite heb ik het gevoel dat ik betaald heb voor distortion metal en metal stack terwijl ik dat helemaal niet gebruik. Ik wil gewoon warm clean met een vettig randje eraan. Nu is mijn vraag of ik dat beter ga krijgen als ik mn cube verkoop en er daarvoor in de plaats een klein buizenversterkertje 5W ofzo in de plaats koop in dit topic zijn er al wat gepasseerd harley benton, fender superchamp ofzo, gretsch ... en daar dan nog een overdrive pedaaltje bij of klopt dit niet. Ik speel vooral red hot chilli peppers achtige dingen en ben aan het proberen om een beetje bluesdingen te leren improviseren.

Ik zou graag mn cube 15 verkopen voor een 85 euro ofzo en er dan nog +-100 euro bij opleggen en daarmee dan een klein buizenversterkertje + eventueel een pedaaltje kopen.

Lijkt jullie dit zinnig of niet echt?

groet

Nino1110
8 oktober 2008, 16:30
85,- voor je Cube?
Zal nooit gaan ;-) dat ding is nieuw 100,-
Hooguit 50 - 60

frankiiee
8 oktober 2008, 16:35
mja, hij is nog in perfecte staat, geen krasje of niets dus 80 moet toch wel te halen zijn.

Mr.Fingers
8 oktober 2008, 16:39
mja, hij is nog in perfecte staat, geen krasje of niets dus 80 moet toch wel te halen zijn.

het is gebruikt hé, dus 2ehands.

Als je een nieuwe auto koopt, verlies je van het moment dat je het garageterrein verlaat, al 25% van de waarde, ook al hangt het plastiek nog rond de auto.

frankiiee
8 oktober 2008, 17:27
hmmm, dan leg ik mss nog wel wat extra bij maar lijkt het jullie zinnig wat ik wil doen of niet, zijn die kleine buizenversterkertjes maar prut over het algemeen? En bereik ik een beter resultaat met zo'n klein versterkertje + pedaaltje dan met mn cube of niet echt noemenswaardig?

groet

JaimeB
10 oktober 2008, 10:22
Misschien wat laat maar kijk ook naar een peavey Classic 30 :) heel mooie versterker miss wel een beetje duur.


Ik stem ook peavey classic 30 watt. Althans als je blues/ (hard)rock wil spelen. Ik heb mijn peavey classic 50 watt 4x10 met geluk voor 400 kunnen krijgen. Dus denk dat een 30 wat tweedehands tussen de 300 en 400 ook zou moeten lukken.
Succes ermee!

JaimeB
10 oktober 2008, 10:25
Ik stem ook peavey classic 30 watt. Althans als je blues/ (hard)rock wil spelen. Ik heb mijn peavey classic 50 watt 4x10 met geluk voor 400 kunnen krijgen. Dus denk dat een 30 wat tweedehands tussen de 300 en 400 ook zou moeten lukken.
Succes ermee!

Oh was de 20 watter vergeten dies misschien geschikter voor thuis, maar goed heb die nooit gehoord. Overigens kan ik met mijn 50 watt ook best goed thuis spelen zonder teveel buren boos te maken.

Richard33
13 oktober 2008, 11:35
Ik heb sinds dit weekend een Super Champ XD. Ben uitermate tevreden. Mooi compact, veelzijdig; zitten wat effecten op dus voor thuis is 't een ideaal combootje :satisfie:

pupanus1
13 oktober 2008, 14:26
Ik ben ook op zoek naar een 15 watt buizen versterkertje, ik wilde eerst een MFX pedaal om thuis te oefenen. Maar aangezien ik toch regelmatig met de andere gitarist van mn band bij mij thuis een beetje ga jammen is het toch praktischer om gewoon een klein versterktje te hebben staan.

De muziek die we spelen is vrij divers. Ranged van blues/rock naar toch wel de wat zwaardere metal tonen en heldere cleans

Mijn oog was gevallen op een Orange Tiny Terror vanwege z'n lekkere crunch en eigenzinnige geluid echt super zware metal tonen kreeg ik er zo niet uit maar zwaar genoeg voor onze 'sound'. Alleen is het voor de muziek die wij spelen wel echt noodzakelijk dat ik naar clean kan switchen en dat is toch wat tricky met dat ene kanaal.
Als ik mn gitaar volume zachter zette kreeg ik clean met een randje ipv mooi helder clean dus dat werkt niet echt. Iemand hier een oplossing voor? Ik wil geen pedaal voor crunch/overdrive gebruiken omdat ik deze juist zo lekker vind uit de versterker.

Dan hebben we de Laney VC15, veel goede dingen over gehoord maar nog niet zelf getest. Ik lees alleen op Harmony Central dat ze snel overhitten en niet echt durable zijn. Heeft iemand hier daar ervaringen mee.

En dan rest nog de Fender Super Champ XD deze moet ik ook nog gaan testen veruit het goedkoopst van de drie en mensen zijn er op Harmony Central erg enthausiast over. Alleen wat moet ik me bij die 'voicing' voorstellen, is dit digitaal a la line 6 of gebeurt dit anders? Ik wil juist een lekker buizen geluidje in mn woonkamer hebben geen digitaal geluid uit een buizenversterker.


edit: Oja dan is er natuurlijk ook nog de Vox AC15, maar ik weet niet of ik daar echt metal tonen uit kan halen? Ik wil deze zaterdag langs Feedback om al deze versterkertjes te testen. Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij deze modellen?

pupanus1
16 oktober 2008, 13:26
zou ik deze heeeeel stiekem even mogen bumpen aangezien ik zaterdag ga testen en ik graag wil weten of ik op specifieke dingen moet gaan letten.

Er zijn hier genoeg Super Champ en AC15 eigenaren dus gimme the info ;) :P

humbucker
16 oktober 2008, 17:46
Ik heb zelf een AC15. Prima versterker (wel met Blue Alnico speaker).

Mijn tip: Ga gewoon op je gehoor af!!!! Aan een AC15 ga je echt geen miskoop doen. Het ding klinkt zowel clean als crunchy prachtig. Zoek je een versterker waar je metal mee wil spelen. Dan kan je best naar iets anders op zoek gaan. Echte Highgain toestanden ga je er, zelfs met de beste wil van de wereld, niet uitkrijgen. Kijk gewoon welke jij t beste vindt en ga voor die versterker.