PDA

View Full Version : MK picking



rvg1
8 maart 2008, 11:49
Heeft iemand een idee waar op bv youtube goed is te zien op welke wijze knoplfer nu precies zijn picking techniek uitvoert.
Zoek me rot en kom er niet achter, snap niets van tabulatuur, het "zien-doen" moet ik het van hebben.

Bernstien
8 maart 2008, 12:10
Als ik me goed kan herinneren van vroegah, laat die kerel zijn pink en ringvinger op zijn body rusten en 'tokkelt' hij met de rest. Is een karakteristieke techniek, ik ken echter geen nummer van knopfler (tot die heavy fuel plaat van 'm dan) bedenken die je niet overtuigend kan reproduceren met gewoon een plectrum (zelfs 'the man is too strong' of zo van Brothers in arms).

rvg1
8 maart 2008, 12:24
Als ik me goed kan herinneren van vroegah, laat die kerel zijn pink en ringvinger op zijn body rusten en 'tokkelt' hij met de rest. Is een karakteristieke techniek, ik ken echter geen nummer van knopfler (tot die heavy fuel plaat van 'm dan) bedenken die je niet overtuigend kan reproduceren met gewoon een plectrum (zelfs 'the man is too strong' of zo van Brothers in arms).

Dat weet ik, het gaat mij echte wat hij met de duim doet, alleen down of up, wijsvinger en ringvinger idem.

Bernstien
8 maart 2008, 15:07
'Tokkelen' impliceert meestal:

duim:down (vallend of niet)
wijs/mid: up (vallend of niet)

Anders wordt het 'strummen'

Knopfler pakt bijvoorbeeld bij money for nothing het G-akkoord (in 5de positie g-d-g) met duim-wijs-mid (een soort knijpende beweging dus).

Nogmaals, dit soort grapjes zijn prima na te doen met gewoon een plectrum. Vindt eerst uit WAT hij speelt (zijn tabjes toch wel handig voor hoor) en ga dan uitvinden HOE je dat het beste zelf kunt reproduceren.

Geloof me, bijna alles wat Knopfler doet met zijn vingers kun je ook met een plectrum doen.

Succes!

rvg1
8 maart 2008, 16:05
'Tokkelen' impliceert meestal:

duim:down (vallend of niet)
wijs/mid: up (vallend of niet)

Anders wordt het 'strummen'

Knopfler pakt bijvoorbeeld bij money for nothing het G-akkoord (in 5de positie g-d-g) met duim-wijs-mid (een soort knijpende beweging dus).

Nogmaals, dit soort grapjes zijn prima na te doen met gewoon een plectrum. Vindt eerst uit WAT hij speelt (zijn tabjes toch wel handig voor hoor) en ga dan uitvinden HOE je dat het beste zelf kunt reproduceren.

Geloof me, bijna alles wat Knopfler doet met zijn vingers kun je ook met een plectrum doen.

Succes!


thanks, eerst eens kijken wat strummen is, weer wat nieuws.

axis303
9 maart 2008, 10:13
Op deze video zoomen ze een aantal keer flink in op zijn manier van spelen:

http://www.youtube.com/watch?v=rsF1ZhLmPRc

Het is niet veel, maar beter als niets ;)