PDA

View Full Version : Digital Delay probleem



Highway49
8 maart 2008, 01:35
Ik heb pas een Digital Delay van Behringer gekocht, en na 2 dagen weer vérkocht. Punt 1 was dat Delay gewoon totaal niet bij onze muziek past (maar ik hoopte er gedeeltelijk ook meteen reverb achtige galm uit te krijgen, lukte niet) Punt 2 was dat Behringer gewoon graf is. Ik heb m een paar keer even geprobeerd en meer niet...Zal ook steeds een paar minuten zijn geweest...

Nu heb ik m meteen na 2 dagen via marktplaats verkocht en krijg net (na ruim 2 weken) een mail van die koper met daarin de tekst:

Het apparaat doet als ie ongeveer een een tien minuten aan staat zijn eigen willetje.

In eerste instantie snap ik niet dat iemand ooit 10 minuten lang Delay gebruikt achtereenvolgens...maargoed daar grijp ik misschien mis, en dan nog zou ie het gewoon moeten doen.

Het enige wat ik me voor kan stellen is dat, toen ik 'm probeerde hij de klank bleef herhalen en wat ik speelde (met bepaalde instellingen) vaak bleef ophopen...Wat ik dus zou kunnen bedenken is dat dat 'geheugen' op een gegeven moment gewoon vol zit en begint te flippen.

Iemand hier ervaring mee? Ik vind het erg rot voor die persoon maar ik heb 'm echt maar 1 keer een beetje gebruikt, wat mee zitten pielen. Dus weinig zin om geld terug te geven (wat ik natuurlijk niet verplicht ben...) maar het is gewoon een lastige zaak

Jedeel
8 maart 2008, 02:20
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat, toen ik 'm probeerde hij de klank bleef herhalen en wat ik speelde (met bepaalde instellingen) vaak bleef ophopen...

Dat klinkt als een te ver openstaande 'repeat' knop (dan kan je spreken van 'ophopen') of écht een defecte behringer.

B_2_the_a
8 maart 2008, 02:33
waarom zou moeilijk doen over een tientje? eigen schuld, moet je maar geen behringer kopen :D

(of het bonnetje bewaren, garantie van behringer is top)

drap
8 maart 2008, 04:24
Als je geen problemen wil moet je die Behringer crap gewoon niet kopen. Het zijn net wegwerpaanstekers. Ze zijn goedkoop, de meeste zijn van plastic en na een korte periode kun je ze wegflikkeren.

dml
8 maart 2008, 07:14
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat, toen ik 'm probeerde hij de klank bleef herhalen en wat ik speelde (met bepaalde instellingen) vaak bleef ophopen...Wat ik dus zou kunnen bedenken is dat dat 'geheugen' op een gegeven moment gewoon vol zit en begint te flippen.


"Met bepaalde instellingen"..... Met bepaalde instellingen doet mijn delaypedaal dat ook en is niets bijzonders of afwijkends.

En net zoals B_2 zegt, bonnetje bewaren, je hebt gewoon een jaar garantie, als het pedaal kapot gaat binnen de garantieperiode, dan krijg je veelal een nieuwe.

Laat de koper maar eens duidelijk aangeven wat hij bedoelt met "eigen willetje". Loopt het pedaal spontaan weg? Gaat 'ie vanzelf aan en uit? Gebruikt de koper wel of geen adapter? Enz......

crapton
8 maart 2008, 11:06
Mijn T-ringer delay doet t perfect ook na 10 min. Als ie t niet doet eens goed naar de voeding kijken. Verder niet zeiken voor 10 €, en als er nog garantie op zit retourneren. Is net als met goedkoop Tuv-kraft Aldi gereedschap als je er normaal mee omgaat werkt t prima maar het is niet bedoeld voor pro's.

Heb de mijne bij Frietbak gekocht en kan m gewoon ruilen als er iets mee is, geen enkel probleem. Sturen zij ook gewoon door naar T-ringer.