PDA

View Full Version : Floyd Rose vraagje



guitarD92
7 maart 2008, 20:25
Hallo,

Ik heb een fender strat USA en heb plannen om er een floyd rose op te laten zetten... MAAR waar ik geen zin in heb met de floyd is telkens die locks eraf te halen om 'm in een andere tuning te zetten. Nu kan je met die fine tuners wel een halve toon lager maarja...

Nu heeft Eddie van Halen een 'extended finetuner' waarmee je makkelijk met de E naar een D kan.
Mijn vraag is kan ik zo'n extended finetuner op elke snaar laten zetten?

Voorbeeld: http://img502.imageshack.us/img502/1614/charvelevhvl1.jpg

R.J
7 maart 2008, 21:23
Vraag het aan het merk dat ze maakt.

Denk niet dat ze allemaal gaan passen tho, omdat de knop me iets te groot lijkt om er 6 naast elkaar te kunnen zetten.

Dat ding heet trouwens een "D-Tuna" , juistem, om snel van E-e naar dropD te switchen.

Je kan heirna niet meer met je floyd "omhoog" liften (dus de snaren langer maken, voor hogere toon) tho'.

Braindead
11 maart 2008, 16:16
Je kunt ze volgens mij wel naast elkaar op ieder snaar zetten, maar het wordt wel lastig om je vingers er dan nog omheen te krijgen om ze te verzetten.

Wat je daarmee wilt is mij ook niet helemaal duidelijk. Je kunt dan elke snaar 1 toon lager zetten als je wilt.

Heb je ook al aan het prijskaartje gedacht? Ze kosten namelijk snel meer dan 50 -55 euro per stuk. Lijkt me wel een erg prijzige oplossing als je er meerdere op zilt zetten.

Voor op de lage e snaar is het wel een geniale uitvinding.