PDA

View Full Version : Advies advies (Under the Bridge)



Slevin
7 maart 2008, 20:21
'n avond.

Ik was een beetje bezig met dit nummertje te spelen. En op een gegeven moment dacht ik mwa, klinkt wel goed eigenlijk. Maar ik zie wat jij niet ziet. Oftewel, ik vraag hier om [B]opbouwende[/b[ kritiek (sommigen willen dat nog wel eens vergeten :( )

http://www.youtube.com/watch?v=BWEgR_mfqNA

Zet je geluid maar op 11 want dat kleine microfoontje van de cam is echt verschrikkelijk ( de cam ook ) ^^ Het is maar een klein stukje, maar goed. Intro en dat stukje tussen de intro en dit is niet zo moeilijk.

Wat ik zelf al merkte is rommeligheid en een her en der beetje fout tempo. Maar waar ik wel naar benieuwd ben is hoe m'n legato ( dat is de term toch ^_^ ) is. Ik heb daar weinig verstand van. Zie wel vaker kritische noten staan bij andermans hammer-ons en pull-offs terwijl ik me daar niet aan stoorde.

Foutje bij laatste 2 akkoorden even negeren ^_^


En dat is ik dit nr op een LP speel kan ook echt niet, mgoed, net nieuw, ben er verlieft op :sssh:

B.v.d. gietertjes :hippie: :hippie:

bassej
8 maart 2008, 11:31
hoelang speel je .. niet dat je slecht bent , ik wil mezelf gewoon vergelijken :hippie: verder vond ik je strum niet altijd bij het liedje passen, je speelt best veel( dus snel) akkoorden voor zo'n rustig liedje.
mr ik ben een beginner dus niet teveel luisteren :chicken: :soul:

Silco
8 maart 2008, 14:15
Het is niet onaardig, maar speel het rustig. Kijk als inspiratie naar live act's van under the bridge. Het nummer is van zichzelf gewoon al sloom.

Als je je snelheid dus aanpast, zal het beter worden. Gewoon blijven oefenen en proberen mee te spelen met de cd (of mp3)

Mitch
8 maart 2008, 14:33
Het 3e/4e akkoord pak je iets verkeerd, je zit daar meer op de zanglijn dan de begeleiding. Verder inderdaad te snel, maar de hammer onsheb je er qua tempo verhoudingsgewijs wel lekker in zitten.

Slevin
8 maart 2008, 18:47
hoelang speel je .. niet dat je slecht bent , ik wil mezelf gewoon vergelijken verder vond ik je strum niet altijd bij het liedje passen, je speelt best veel( dus snel) akkoorden voor zo'n rustig liedje.
mr ik ben een beginner dus niet teveel luisteren :chicken:

Ik speel nu zo'n 1.5 jaar :)


Het is niet onaardig, maar speel het rustig. Kijk als inspiratie naar live act's van under the bridge. Het nummer is van zichzelf gewoon al sloom.

Als je je snelheid dus aanpast, zal het beter worden. Gewoon blijven oefenen en proberen mee te spelen met de cd (of mp3)

Okay bedankt :) Zal ik even naar loeren. Speel het vaak mee met de cd versie er van ( van BSSM) en dacht dat ik wel goed zat. Mm. Nog meer luisteren.


Het 3e/4e akkoord pak je iets verkeerd, je zit daar meer op de zanglijn dan de begeleiding. Verder inderdaad te snel, maar de hammer onsheb je er qua tempo verhoudingsgewijs wel lekker in zitten.

Mm klopt ja. Heb m helemaal verkeerd :( Zo nog wel een paar meer. Op mn snelheid zal ik idd letten. Al wel prettig dat de hammerons ok zijn.

Sterik
9 maart 2008, 23:32
lekker hoor, jammer van de slechte kwaliteit
ik kan je aanraden om meer vanuit je pols te spelen, dat maakt het makkelijk om die kleine riedeltjes te spelen over je akkoord
bij het derde akkoord, op 5 seconden, moet je echt proberen een kleine, subtiele beweging te maken
(hoe leg ik dit uit)
ik doe het zelf zo: (nadat ik het heb bekeken), ik maak een kleine beweging vanuit de pols en ik draai mn arm een beetje tijdens de beweging (heel klein beetje)
moet je je voorstellen dat je arm laat hangen, en dat je arm ronddraait zonder dat je elleboog beweegt
(volgens mij is dit totaal niet duidelijk, maar goed)
zo doet frusciante het zelf ook in dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=EQWmHeK-3CM&feature=related

als je het niet echt duidelijk, wat ik kan begrijpen, moet je het maar zeggen, het maakt ook niet heel veel uit, ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft...