PDA

View Full Version : Zoom H2 VS Zoom H4



Like-Minded Lunacy
7 maart 2008, 19:41
Na een krantenartikel werd mijn interesse geprikkeld ten aanzien van portable recorders, dit ging over de LS-10.

Na een beetje zoeken op internet kwam ik weinig te weten over de LS-10, mede omdat deze net nieuw is, maar wel veel over de Zoom H2 en H4. Veel positief commentaar, dus heb besloten hiervoor te gaan.

Mijn vraag is nu eigenlijk welke jullie beter vinden, de H2 of de H4, en waarom. Prijs heeft er verder niets mee te maken, het gaat me echt om het gebruik en het geluid.

Ik heb wel wat hier gezien, en de H4 kwam er toch wel beter uit dan de H2, maar dit was vaak in topics over andere dingen en werd er niet zoveel verder over gesproken.

Ik wil het voornamelijk gebruiken voor opnames van bandrepetities in goede (als demo bruikbare) geluidskwaliteit.

Als iemand nog opnames ermee heeft gemaakt graag. En liefst geen quicktime gevallen, want die pakt mijn pc niet zo best, ben ik nog mee bezig, maar mijn internet crashed telkens als ik een quicktime file open op het internet...

Alvast bedankt

bass blom
7 maart 2008, 22:08
als je hem voor demo's wilt gebruiken, ga voor de H4 want daar kun je 'echte' microfoons op aansluiten.

er is hier ergens een opname van ik geloof bouke te horen, zoek op posts van zijn naam..

Pais
10 maart 2008, 13:52
Ik heb de Zoom H2 en heb ook de Micro BR van Boss gehad. Als je intresse hebt, kan ik een opname sturen in de oefenruimte van de band van mn zus.

Ik ben erg tevreden over die H2. De Mircro BR is ook een leuk ding, maar die stikte van de mogelijkheden die ik nooit zal gebruiken en de kwaliteit van de interne microfoon viel me tegen. Hij was ook niet zo handig (vanwege de vele mogelijkheden) maar de H2 heb je zo door.

Ik kwam laatst een site tegen over de H2 met tal van geluidsvoorbeelden en een gedetaileerde beschrijving van de mogelijkheden. Ik kan hem alleen niet meer vinden :(

Like-Minded Lunacy
10 maart 2008, 21:55
In ieder geval bedankt voor het aanbod, maar het is niet meer nodig :P

Ik heb gewoon voor de H4 gekozen, stemde mijn vader ook meteen mee in, lekker makkelijk. Ga het ding vrijdag kopen/testen en als het dan niet klinkt ga ik alsnog voor de H2 want die heb ik laatst ook echt gehoord en dat klonk inderdaad zeer goed. Volgensmij heeft de H4 nog net iets betere interne microfoons dus dan moet het helemaal goed gaan :)

Ik houd jullie nog wel op de hoogte, misschien dat ik nog een review ofzow post.