PDA

View Full Version : Baritone vraagje



Madcow
7 maart 2008, 18:57
goeie avond alweer.

Vandaag bij bandrepetitie hadden we het voorstel om te gaan downtunen, en wanneer wij downtunen zeggen bedoelen we ook DOWNtunen, naar de bies toe.

nu zijn er een aantal opties:
1. setje snaren kopen voor die stemming (7 snarig setje snaren)
2. De baritone stemming aanhouden.(B,E,A,D,F#,B En dan een half stepje lager)

Nu weet ik bij god niet wat een baritone is, alleen dat de stemming B,E,A,D,F#,B is.

Nu begrijp ik de B, E, A, D, en de B wel, Maar wat doet die Fies daar?

Wie oh wie kan mijn vragen beantwoorden?

mvg sammy

Blend
7 maart 2008, 22:25
7snarige bariton?

R.J
7 maart 2008, 22:28
Volgens mij is het daar de bedoeling dat die snaar een halve noot hoger dan F staat, F#, f sharp.

Probeer hem eens in f# te zetten en kijk of ie zo mooi gestemd is?

dunnoaname
8 maart 2008, 14:50
Baritone gitaar is dus een gitaar met een langere hals, zodat de snaarspanning redelijk normaal is als je in B speelt. Die Fis hoort er gewoon is, is standaard stemming maar dan een aantal stappen lager. Met die Fis kan je dan gewoon je standaard patronen voor toonladders en akkoorden aanhouden.

De Beer
8 maart 2008, 15:42
Sterker nog ik doe het ook op mijn 7 snarige gitaar, die dus in bariton stemming staat met een hoge e.
IPV standaard stemming met lage B.


geeft erg mooie harmonics in accoorden en het combineert makkelijker met een in bariton gestemde 2e gitariste (en backup gitaar)

Luke-wannabe
8 maart 2008, 16:37
goeie avond alweer.

Vandaag bij bandrepetitie hadden we het voorstel om te gaan downtunen, en wanneer wij downtunen zeggen bedoelen we ook DOWNtunen, naar de bies toe.

nu zijn er een aantal opties:
1. setje snaren kopen voor die stemming (7 snarig setje snaren)
2. De baritone stemming aanhouden.(B,E,A,D,F#,B En dan een half stepje lager)

Nu weet ik bij god niet wat een baritone is, alleen dat de stemming B,E,A,D,F#,B is.

Nu begrijp ik de B, E, A, D, en de B wel, Maar wat doet die Fies daar?

Wie oh wie kan mijn vragen beantwoorden?

mvg sammy
Bis is hetzelfde als C ;) Je bedoelt denk ik Bes (Bb).

B_2_the_a
8 maart 2008, 17:13
er is een verschil tussen je gitaar in b zetten of hoe de meeste een baritone zien :)

in b zetten heb je inderdaad de F#


dat is hetzelfde als je een 7 snaar pakt en daar de hoge e afknipt heb je beadgb... als jedat dan in e zou zetten heb je: eadgce :)