PDA

View Full Version : eve een dom vraagje



classicrooock
7 maart 2008, 18:31
ik ben namelijk gewoon om op een combo te spelen maar onze band heeft een groot optered in het voor uit zicht dus moet ik ene half stack kopen
is er een gevaar als ik deze fou ansluit bv/16ohm op 8ohm of hoe moet het ??

Rhythm Machine
7 maart 2008, 18:43
Waarom zou je combo niet volstaan? Bij grotere optredens ga je toch door de PA? Ik heb al voor 3000 mensen gespeeld met m'n ouwe Marshall combootje.

Lexvandoef
7 maart 2008, 18:47
Ja idd, ik heb ook grote optredens gedaan met 2 combo's, terwijl ik nu weer kleinere doe met een halfstack en een combo :satisfie:

Anyway, wat voor combo heb je? Het volstaat misschien ook om een extra 2x12 te kopen, voor onder je combo.

classicrooock
7 maart 2008, 18:47
Waarom zou je combo niet volstaan? Bij grotere optredens ga je toch door de PA? Ik heb al voor 3000 mensen gespeeld met m'n ouwe Marshall combootje.
omdat hij al verkocht is XD

Mr.Bluesbreaker
7 maart 2008, 19:28
ik ben namelijk gewoon om op een combo te spelen maar onze band heeft een groot optered in het voor uit zicht dus moet ik ene half stack kopen
is er een gevaar als ik deze fou ansluit bv/16ohm op 8ohm of hoe moet het ??

Gewoon om op een combo te spelen, is dat, gewend om op een combo te spelen? Voor uit zicht, voor uit het zicht, vooruitzicht?
Even serieus nederlands typen alsjeblieft, het is niet echt vlot leesbaar vent:)

Maargoed, hebt nu dus geen versterker, noch combo noch stack, en je wilt dus een head en een cabinet aanschaffen? Je wilt iets over de impedantie weten?
Zorg dat je een cabinet vind die overeenkomt met 1 van de (vaak meerdere) impedanties op de uitgang van je head. Dus als je een 8 ohm cabinet hebt, dan sluit je die aan in de 8 ohm uitgang van je head, zo simpel is het. Ga je met meerdere cabs werken, dan moet je nog rekening houden met andere zaken.

classicrooock
7 maart 2008, 19:41
Gewoon om op een combo te spelen, is dat, gewend om op een combo te spelen? Voor uit zicht, voor uit het zicht, vooruitzicht?
Even serieus nederlands typen alsjeblieft, het is niet echt vlot leesbaar vent:)

Maargoed, hebt nu dus geen versterker, noch combo noch stack, en je wilt dus een head en een cabinet aanschaffen? Je wilt iets over de impedantie weten?
Zorg dat je een cabinet vind die overeenkomt met 1 van de (vaak meerdere) impedanties op de uitgang van je head. Dus als je een 8 ohm cabinet hebt, dan sluit je die aan in de 8 ohm uitgang van je head, zo simpel is het. Ga je met meerdere cabs werken, dan moet je nog rekening houden met andere zaken.
bedankt voor de info

Rexke21
7 maart 2008, 20:07
bedankt voor de info

En zorg dat je genoeg geld hebt
Anders kan je beter een combo kopen
Naar mijn mening zijn combos onder de 1000€ pakken beter als stacks, maar dat is mijn mening natuurlijk

Grtz

classicrooock
7 maart 2008, 20:09
En zorg dat je genoeg geld hebt
Anders kan je beter een combo kopen
Naar mijn mening zijn combos onder de 1000€ pakken beter als stacks, maar dat is mijn mening natuurlijk

Grtz
ik dacht aan een laney vh100r head een een fame g1 cab

Nobler
10 maart 2008, 15:24
Als je maar éénmalig een keer groot optreedt zou je ook kunnen overwegen om een versterker te huren. In elke grote stad zitten wel bedrijven die geluidsinstallaties verhuren en ik denk dat je ook wel bij veel muziekwinkels wat kunt huren. Probleem is alleen wel dat het lastig is om uit een compleet onbekende versterker meteen 'jouw' geluid te halen.

almarvk
10 maart 2008, 15:26
Gewoon via een PA versterken.