PDA

View Full Version : Lil Big Muff probleem



Chroxy
7 maart 2008, 15:55
Hiephoi; vandaag mijn Little Big Muff (2ehansd) binnen gekregen. Meteen op mn pedalenboard aangesloten en go:

Niet dus.. Nou; hij deed het wel.. maar ik kreeg een megabrom erbijm waarbij ik meteen een aarde-probleem vermoedde. Aangezien de lil big muff een metalen behuizing heeft dus simpelweg mijn vinger erop.. geen brom meer..
Vinger eraf; wel weer brom. Doe ik iets fout? of is het ding kapot (waarna hij dus terug gaat naar zijn vorige eigenaar).

Riky
7 maart 2008, 16:16
Hiephoi; vandaag mijn Little Big Muff (2ehansd) binnen gekregen. Meteen op mn pedalenboard aangesloten en go:

Niet dus.. Nou; hij deed het wel.. maar ik kreeg een megabrom erbijm waarbij ik meteen een aarde-probleem vermoedde. Aangezien de lil big muff een metalen behuizing heeft dus simpelweg mijn vinger erop.. geen brom meer..
Vinger eraf; wel weer brom. Doe ik iets fout? of is het ding kapot (waarna hij dus terug gaat naar zijn vorige eigenaar).

is je stopcontact wel geaard?...
normaal gesproken worden je effecten geaad via je gitaar kabel, die weer in je versterker gaat. Vervolgens stop je je verster stekker in een geaard stopcontact...

R.J
7 maart 2008, 16:16
HOE voorzie je hem van stroom?

Ik heb het zelfde gehad met mijn HELE RIG, en was over toen ik erachter kwam dat ze niet in een geaard contact zaten aan het eind van de serie.

Dus probeer voor de grap eens te voeden met een adapter die in een geaard contact zit.

Chroxy
7 maart 2008, 16:17
ik begrijp het principe van aarden; al mjin pedalen werken prima, alleen deze heeft dit brom probleempje...

Riky
7 maart 2008, 16:20
ik begrijp het principe van aarden; al mjin pedalen werken prima, alleen deze heeft dit brom probleempje...


ok.. dan even loshalen... kijken of het aarde draadje niet vast zit..

Chroxy
7 maart 2008, 16:36
hmm.. erg maf!

Mijn Boss pedaaltjes hebben nergens last van.. maar een Electro Harmonix LPB 1 (ook die nieuwe mini serie) hefet er ook last van.. Wanneer ik hem dan op mijn pedalenboard vastzet weer niet.. ligt dus lijkt me niet aan de Big Muff, maar toch vervelend dat dr weer wat met mn pedalenkist is.

R.J
7 maart 2008, 17:30
Even een digest:

met je big muff IN je effectenbak heb je geen last van dit gezoem?

Riky
7 maart 2008, 17:31
Even een digest:

met je big muff IN je effectenbak heb je geen last van dit gezoem?

die vraag wou ik dus net stellen..:D