PDA

View Full Version : Even een projectje tussendoor.



Wouter J
7 maart 2008, 15:55
De laatste aantal weken is het ontzettend druk geweest bij Knooren en de bouw van mijn Les Paul schoot er even in. .Ik weet niet of jullie zoiets als "Writers block" kennen, maar dat is een beschrijving van een schrijver die vast zit, die even de inspiratie niet vindt. Dat heb ik dus nu met de bouw van mijn Les Paul. Ik zit vast en heb even wat afleiding nodig om de inspiratie weer te krijgen om die Les Paul te voltooien. En met dit project hoop ik mijn writer's block te doorbreken.

Bij het opruimen van de machine ruimte kwam ik een stuk noten hout en twee stukken esdoorn tegen die te klein en te smal waren om een body uit te halen, dus heb ik ze aan elkaar gelijmd en vervolgens een frees shabloon wat ik jaren geleden eens gemaakt heb maar nog nooit heb gebruikt, te voorschijn gehaald en heb er deze vorm aan gegeven.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0457.jpg
Het middenstuk is niet haaks, ik weet het.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0458.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0459.jpg
De hals is een van de halzen van mijn dubbelneck, de brug is een toploader non trem Fender brug

no 1 hops
7 maart 2008, 16:00
dit ziet er werkelijk prachtig uit.
alleen zou ik de headstock veranderen, iedergeval , als je een stukje had een stukje fineer van het esdoorn erop en een 3 om drie tuner setting.
een alternatieve flying v headstock

G.G.
7 maart 2008, 16:01
Mooie body Wouter. Ook niet storend dat het middendeel niet haaks is, is wel lekker speels.


Ik zou wel een andere hals maken, want deze verkracht de body heel erg. Die hals is zo zonde op zo'n mooie body. De body is super!!!

no 1 hops
7 maart 2008, 16:06
Mooie body Wouter. Ook niet storend dat het middendeel niet haaks is, is wel lekker speels.


Ik zou wel een andere hals maken, want deze verkracht de body heel erg. Die hals is zo zonde op zo'n mooie body. De body is super!!!volgens mij kan dat niet meer G.G.
het lijkt erop dat de hals al verlijmd is

Wouter J
7 maart 2008, 16:09
het komt door de foto maar die hals heeft een Braziliaans rosewood vineer laagje op de kopplaat maar door die slechte lak die ik gebruikt heb ziet deze er door de flits van de camera heel vernachelt uit. Zonde want er zit werkelijk een prachtig stukje rosewood op. Ik moet hem opnieuw schuren en lakken.

Wouter J
7 maart 2008, 16:11
volgens mij kan dat niet meer G.G.
het lijkt erop dat de hals al verlijmd is

Nee hoor, die hals zit er los in voor de foto maar omdat die hals lekker speelt ga ik hem waarschijnlijk wel voor gebruiken.

G.G.
7 maart 2008, 16:13
Nee hoor, die hals zit er los in voor de foto maar omdat die hals lekker speelt ga ik hem waarschijnlijk wel voor gebruiken.

Wat je zou kunnen overwegen, heb ik ook een suitgevoerd:

Kop recht afzagen in de lengte, stukken esdoorn langs de kanten lijmen, gaten vullen met deuvels, nieuw model aanbrengen en voor en achter een laagje fineer.

Deze body vraagt gewoon om een andere vorm op de kop.

Kim Wilson
7 maart 2008, 16:19
Mooi hoor! Alleen zou ik de onderste punt aan de voorkant even wat mooier afwerken, die ziet er IMO niet helemaal lekker uit. Verder is ie echt mooi! Complimenten!

barno
7 maart 2008, 17:23
Wat je zou kunnen overwegen, heb ik ook een suitgevoerd:

Kop recht afzagen in de lengte, stukken esdoorn langs de kanten lijmen, gaten vullen met deuvels, nieuw model aanbrengen en voor en achter een laagje fineer.

Deze body vraagt gewoon om een andere vorm op de kop.

+1

niet mijn soort gitaar maar dit is toch wel leuk, vind de asymetrie van het hout in het midden perfect werken, alleen headstock doet de gitaar oneer aan.

Malle Eppie
7 maart 2008, 18:02
Ik vind de headstock best op een BC Rich lijken. Die past dan best wel bij zo'n Explorer.

Ik vind 'm mooi!

Wel ff opnieuw schuren en lakken.

KoenB
8 maart 2008, 13:21
Ik ben de zoveelste die het zegt, maar de kop klopt echt niet idd. Het body heeft zo veel strakke rechte lijnen (mede dankzij die asymmetrische streep noten , wat er IMHO heel gaaf uitziet!) ... en dan is die kop zo rond ;)

Realeigo
9 maart 2008, 10:56
Dit ding schreeuwt gewoon om een banana neck!

Lexvandoef
9 maart 2008, 22:24
Dit ding schreeuwt gewoon om een banana neck!

Een kromme neck dus? :seriousf:

Wouter J
22 maart 2008, 20:44
Okee update-tje

De gitaar gaat transparant rood worden, ik heb de kop van de hals een ietwat andere vorm gegeven en hij krijgt goud kleurige hardware en pickups.

Mijn inspiratie?

http://www.guitars.ru/01/ib/084.jpg

no 1 hops
22 maart 2008, 21:08
en dat blijft toch een van de mooiere explorers ( al vind ik persoonlijk de washburn stage nog iets mooier.)

ga je toch om naar een gibson achtige brug of blijft het fender achtig?

Wouter J
23 maart 2008, 05:31
Hij krijgt een Fender Brug, waarschijnlijk zelfs een kahler tremolo.

Ja ik weet het, het is zeer laat...

no 1 hops
23 maart 2008, 09:49
Hij krijgt een Fender Brug, waarschijnlijk zelfs een kahler tremolo.

Ja ik weet het, het is zeer laat...
heb je mijn pb ook nog gelezen?

Wouter J
23 maart 2008, 13:52
heb je mijn pb ook nog gelezen?

Nu dus wel, sorry maar ik heb mijn inbox lang niet meer gecheckt en als ik hem al zou verkopen dan wel nadat ik hem helemaal af heb en dan zal er een prijskaartje van zeker 500 euro aan komen te zitten.

no 1 hops
23 maart 2008, 19:04
tja, maar dan is tie al klaar en dat was mijn bedoeling niet.
blijf echter wel benieuwt hoe die eruit zal komen te zien

grayfink
23 maart 2008, 19:13
Prachtig die rode Destroyer. Heb ik ook nog gehad begin jaren 80. :)
Vind een TOM op deze gitaar dan ook een stuk mooier dan de fenderachtige brug die Wouter wil monteren, maar goed, zal ook wel niet anders kunnen ivm halshoek.

Lexvandoef
23 maart 2008, 19:16
Prachtig die rode Destroyer. Heb ik ook nog gehad begin jaren 80. :)
Vind een TOM op deze gitaar dan ook een stuk mooier dan de fenderachtige brug die Wouter wil monteren, maar goed, zal ook wel niet anders kunnen ivm halshoek.

Kan wel, je moet dan de TOM een stukje de body in frezen, krijg je een soort van recessed TOM.

}{Metalmaster}{
24 maart 2008, 02:41
Heuj,

Leuk projectje:)

Alleen ehm, niet bepaald mijn smaak die Ibanez Explorer look-a-like... Dan ga ik liever voor de oude ESP of Gibson..

Mijn projectje ook al gecheckt:)?
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=103914&page=5&pp=10

Mja, iedereen maakt zn gitaar naar zijn eigen wensen niet waar :)?


Succes er verder mee!



Greetz Wieger

Wouter J
10 mei 2008, 02:56
Okee jongens het heeft even geduurd maar ik heb de explorer terug van de spuiter en geloof me, dat was de investering meer dan waard.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0596.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0597.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0598.jpg

Dit gaat een knaller worden.

no 1 hops
10 mei 2008, 11:13
eerlijk is eerlijk, die headstock vind ik prachtig geworden!!

maar dat rood, er zullen mensen zijn die het prachtig vinden, maar ik vond die naturel look wel heel erg apart.
wat voor pups ga je erin zetten?

GeofJackon
10 mei 2008, 13:49
Prachtig. K vind dat die rode verf juist heel goed staat.

Wouter J
17 mei 2008, 03:15
Mijn Explorer.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0602.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0599.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0604.jpg

Hij klinkt zeer vet, goed strak en lekker rauw, absoluut niet ielig wat velen vreesde. Hij heeft een ibanez V8 humbucker bij de brug en een GFS classic humbucker bij de hals.

barno
17 mei 2008, 08:24
fantastische gitaar geworden!

alleen foute pantoffels :)

Kakihara
17 mei 2008, 09:43
Ik moet toegeven dat ik zo mijn twijfels had over dat rood, maar (vooral) met die crème-kleurige pickuprings zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen. Mooi hoor !
Effe nog een vraagje : is er een reden waarom je zo vaak strat-achtige bruggen gebruikt ? Een TOM-brug had deze gitaar wat mij betreft nog mooier gemaakt. But that's just me ...

Wouter J
17 mei 2008, 13:36
Ik moet toegeven dat ik zo mijn twijfels had over dat rood, maar (vooral) met die crème-kleurige pickuprings zijn die als sneeuw voor de zon verdwenen. Mooi hoor !
Effe nog een vraagje : is er een reden waarom je zo vaak strat-achtige bruggen gebruikt ? Een TOM-brug had deze gitaar wat mij betreft nog mooier gemaakt. But that's just me ...

Een TOM brug was te hoog geweest voor deze gitaar, de hals zit er zeer laag in. Plus dat een Strat brug ook gemakkelijk octaafzuiver is af te stellen voor elke snaar.

Lexvandoef
17 mei 2008, 16:08
Een TOM brug was te hoog geweest voor deze gitaar, de hals zit er zeer laag in. Plus dat een Strat brug ook gemakkelijk octaafzuiver is af te stellen voor elke snaar.

Gave gitaar man, zeer goed gelukt!

Over je TOM brug, je zou ook de pootjes daarvan wat in kunnen frezen, krijg je een recessed TOM, had helemaal sjiek geweest :)

http://i172.photobucket.com/albums/w23/lexvandoef/tbridge_header.jpg

renemeester
17 mei 2008, 18:49
Ik vind 'm wel mooi geworden. De kop en de brug passen wel goed bij elkaar wat mij betreft. Ook het rood spreekt me wel aan.

Ik vraag me alleen af waarom je niet voor 1 kleur hardware gekozen hebt. Nu zie ik een chromen brug, chromen tuners, goud hals element, zwart nek element, goudkleurige knoppen met daartussen chromen switch en input. Had netter geweest als alles chroom was geweest naar mijn smaak.

Wouter J
17 mei 2008, 19:56
Ik vind 'm wel mooi geworden. De kop en de brug passen wel goed bij elkaar wat mij betreft. Ook het rood spreekt me wel aan.

Ik vraag me alleen af waarom je niet voor 1 kleur hardware gekozen hebt. Nu zie ik een chromen brug, chromen tuners, goud hals element, zwart nek element, goudkleurige knoppen met daartussen chromen switch en input. Had netter geweest als alles chroom was geweest naar mijn smaak.

geen zorgen dat goud kleurige element gaat er binnekort uit, dat was een tijdelijke oplossing tot ik een chromen element heb.

charlotte
18 mei 2008, 00:26
Hey Wouter :)

Idd, mooie gitaar geworden, veel plezier ermee.

groetjes Charlotte :lp:

Lexvandoef
1 juni 2008, 01:35
Hey Wouter, ik zag dat je hem weg doet.
Jammer, maar is 1000 euro niet wat 'amibitieus'? :satisfie:

Wouter J
1 juni 2008, 02:13
Hey Wouter, ik zag dat je hem weg doet.
Jammer, maar is 1000 euro niet wat 'amibitieus'? :satisfie:

Als jij een betere prijs hebt, ik sta open voor biedingen MITS ze serieus zijn want er gingen toch zeker 200 uur in die gitaar.

Edit: ik heb mijn advertentie aangepast.

Orpheo
1 juni 2008, 12:16
Hey Wouter, ik zag dat je hem weg doet.
Jammer, maar is 1000 euro niet wat 'amibitieus'? :satisfie:

agreed. kom op dude... 200 uur werk? ik zie GG uit een rauw stuk hout binnen 2 dagen een strat eruit klussen. de hals had je immers nog liggen. Ik denk dat ik 't voor ruim onder de 500E zou kunnen klaren...en dan nog! het is zelfbouw. daar krijg je nooit veel voor.

Wouter J
1 juni 2008, 14:44
agreed. kom op dude... 200 uur werk? ik zie GG uit een rauw stuk hout binnen 2 dagen een strat eruit klussen. de hals had je immers nog liggen. Ik denk dat ik 't voor ruim onder de 500E zou kunnen klaren...en dan nog! het is zelfbouw. daar krijg je nooit veel voor.

Tja en dat is het tragische. Dit is een gitaar waar zoveel werk in is gaan zitten waar iedereen tegen me zei dat het mijn beste tot nu toe was en dan is het alsof het een instrument is waarvoor ik me eigenlijk zou moeten schamen omdat ik er een goede prijs voor wou vragen.

Gitaarbouw is leuk maar het levert weinig op. Volgens mij zou zelfs Charlotte niet veel kunnen vangen voor haar bouw werken omdat het "toch een zelfbouw gitaar is." op een of andere manier beredeneren jullie alsof een zelfbouw instrument geen volwaardig instrument is.

no 1 hops
1 juni 2008, 14:55
Tja en dat is het tragische. Dit is een gitaar waar zoveel werk in is gaan zitten waar iedereen tegen me zei dat het mijn beste tot nu toe was en dan is het alsof het een instrument is waarvoor ik me eigenlijk zou moeten schamen omdat ik er een goede prijs voor wou vragen.

Gitaarbouw is leuk maar het levert weinig op. Volgens mij zou zelfs Charlotte niet veel kunnen vangen voor haar bouw werken omdat het "toch een zelfbouw gitaar is." op een of andere manier beredeneren jullie alsof een zelfbouw instrument geen volwaardig instrument is.
wouter

het is ook in de gitaar wereld een kwestie van 'wat heb je er voor over'

de meesten weten niet wat het maken van een gitaar kost, de tijd die erin zit en bv in jouw geval dat je ook nog de body ergens anders hebt laten spuiten, wat ook weer extra prijs verhogend is.

neem een fretjob, velen denken daar makkelijk over maar het is een rotklus die qua materiaal niet veel kost maar qua tijd wel.

maar er is verotte veel keus rond de 1000 euro.

Lexvandoef
1 juni 2008, 14:59
Tja en dat is het tragische. Dit is een gitaar waar zoveel werk in is gaan zitten waar iedereen tegen me zei dat het mijn beste tot nu toe was en dan is het alsof het een instrument is waarvoor ik me eigenlijk zou moeten schamen omdat ik er een goede prijs voor wou vragen.

Gitaarbouw is leuk maar het levert weinig op. Volgens mij zou zelfs Charlotte niet veel kunnen vangen voor haar bouw werken omdat het "toch een zelfbouw gitaar is." op een of andere manier beredeneren jullie alsof een zelfbouw instrument geen volwaardig instrument is.

Je zegt het zelf al, gitaarbouw levert gewoon weinig op, als je geen naam hebt. Het is niet alsof het minderwaardige gitaren zijn (sommige misschien wel) maar je krijgt er gewoon niet veel voor omdat het 0 doorverkoopwaarde heeft. En dat is voor veel mensen ook erg belangrijk.

En 200 ur werk lijkt me ook wel veel hoor, de hals had je al, en je hebt hem laten lakken. Niets dan lof hoor, je eigen gitaar bouwen, maar je had gewoon geen realistische prijs in gedachte. Voor 1000e koop ik wel een Gibon Explorer.

Orpheo
1 juni 2008, 15:09
voor een LP van charlotte zou ik zo 2000 euro neertellen, omdat dat geweldig goeie les pauls zijn, met mooie neckjoints. niet een bolt-on hals, verlijmd. Dit is gewoon qua looks een budget-gitaar, en qua hout weet ik 't zo net niet, om over de constructie (tix...) maar te zwijgen. Wouter, sommig werk van jou is waanzinnig mooi, deze bijvoorbeeld heeft veel vibe, maar kwaliteit... Ik weet 't niet. De hals joint bijvoorbeeld, ik blijf daar twijfels over hebben. Als je 'm echt mooi had gemaakt, mooi bolt-on, of juist heel mooi set, met mooie bevelled edges (wat je hooguit 45 minuten werk kost) met een iets bijzonderdere lak (rood zijkant, blank midden oid, niet alles rood) en dan een mooier headstock, dan WELLICHT. maar feit is wel, zelfbouw moet (kunnen) concurreren met het 'echte' werk, en dat kan deze echt niet.

dit is echt een 'zelfbouwertje' qua feel en vibe, terwijl gitaren van GG, Mattia, Charlotte, Orreltak en nog een paar heren, typisch zelfbouwgitaren zijn, maar met de feel en uitstraling van 'dit is een TOPgitaar, en niet een samengesteld ikeapakket'.

Niet dat ik 't beter zou kunnen, maar als je voor je zelfbouwer 1000E wilt vangen, dan moet de uitstraling toch echt anders worden van je zelfbouw-gitaren.

Dit is niet om jou compleet af te branden, maar alleen opbouwende kritiek, zodat je hopelijk in de toekomst wel veel kunt vangen voor je gitaren.

Kijk, voor je bassen (Die sunburst geloof ik, en ik gelof nog en paar) zou ik als bassist zijnde echt wel 1000E neertellen.die zien er echt professioneel uit. maar je gitaren...

Wouter J
1 juni 2008, 15:09
Ja de hals had ik al maar de meeste van die 200 uur was gaan zitten in het schuren, het gebruiken van vul middel (Want burled maple is net als een spons) om de finish goed glad te krijgen, glad schuren, polijsten, fretjes vlakken, de toets met lijnolie behandelen enzovoorts.

De rot klusjes is waar de meeste tijd in was gaan zitten. Ik heb de advertentie ook alweer aangepast en gezet dat ik tegen elk aanemelijk bod ga maar ik zal niet mals zijn. 500 Euro zoals Orpheo al zei is voor mij toch echt te laag.

Lexvandoef
1 juni 2008, 15:16
Ja de hals had ik al maar de meeste van die 200 uur was gaan zitten in het schuren, het gebruiken van vul middel (Want burled maple is net als een spons) om de finish goed glad te krijgen, glad schuren, polijsten, fretjes vlakken, de toets met lijnolie behandelen enzovoorts.

De rot klusjes is waar de meeste tijd in was gaan zitten. Ik heb de advertentie ook alweer aangepast en gezet dat ik tegen elk aanemelijk bod ga maar ik zal niet mals zijn. 500 Euro zoals Orpheo al zei is voor mij toch echt te laag.

Tsja, ik denk dat je dat er gewoon niet voor gaat krijgen, voor bv 500e heb je al veel keus, laat staan voor 1000e en dan zijn er gewoon te veel echt goeie alternatieve (vind ik) om naar een naamloze zelfbouw te gaan kijken.

Valoosj
1 juni 2008, 15:28
agreed. kom op dude... 200 uur werk? ik zie GG uit een rauw stuk hout binnen 2 dagen een strat eruit klussen. de hals had je immers nog liggen. Ik denk dat ik 't voor ruim onder de 500E zou kunnen klaren...en dan nog! het is zelfbouw. daar krijg je nooit veel voor.


Daar ga ik je tegenspreken. Zelfbouw krijg je verdomd veel geld voor als het een bestelling is van iemand. Iets dat volledig naar wens wordt gemaakt krijg je zeer veel geld voor. Dat maak ik mee met mijn pedalen. Als je gewoon iets maakt en dat verkoopt vang je jammer genoeg idd weinig geld.

barno
1 juni 2008, 15:36
custom made pedaaltjes is een ander verhaal.
bij gitaren speelt de branding een hoofdrol. en ja als je iets laat maken door een professionele bouwer, dan ben je veel geld kwijt. Je krijgt dan ook meestal beter dan fabriekskwaliteit. Ik weet niet of dat bij deze gitaar het geval is. Wat mogelijk is, is dat iemand die body- headstock combinatie (die ik niet vind kunnen, but who am I?) echt te gek vindt en daar wel wat euro's voor over heeft.

Valoosj
1 juni 2008, 15:41
De branding?
Als iemand nu een gitaar zou bestellen bij Wouter zou hij er ook zoiezo meer voor krijgen dan dat hij diezelfde gitaar zomaar bouwt en dan op marktplaats of iets dergelijk te koop zet hoor.

Lexvandoef
1 juni 2008, 15:51
De branding?
Als iemand nu een gitaar zou bestellen bij Wouter zou hij er ook zoiezo meer voor krijgen dan dat hij diezelfde gitaar zomaar bouwt en dan op marktplaats of iets dergelijk te koop zet hoor.

mwah, weet ik niet. Branding is bij dingen zoals gitaren en versterkers erg belangrijk ook omdat het vaak grotere investeringen zijn dan pedalen. Das ook een van de redenen dat Rick z'n omgebouwde Spit London City moeilijk te verkopen is.

Orpheo
1 juni 2008, 16:29
Daar ga ik je tegenspreken. Zelfbouw krijg je verdomd veel geld voor als het een bestelling is van iemand. Iets dat volledig naar wens wordt gemaakt krijg je zeer veel geld voor. Dat maak ik mee met mijn pedalen. Als je gewoon iets maakt en dat verkoopt vang je jammer genoeg idd weinig geld.

dat is dan custombuild. een gitaartje die de uitstraling heeft van ín elkaar geflansd, daar ga ik geen 1000E voor betalen.

@wouter: dan nog. een goeie hals, met BRW headstock overlay, gevlakt etc etc, kost bij warmoth nog geen 300E. de body prepareren...nou ja, 200 uur is gewoon belachelijk veel. burl vul je eerst met epoxy, en dan pas lakken...

Mattia
1 juni 2008, 20:13
200 is aan de hoge kant, ja, maar hangt een beetje heel erg af van je gereedschap. In een strat/tele van mij zit meestal zo'n 50-60 uur daadwerkelijk werk, akoestisch eerder richting 100-110 (al gaat dat ook steeds rapper), en met flink wat inleg erbij komt er makkelijk nog eens 60-70 uur bovenop. En ik heb nu toch wel aardig wat ervaring opgebouwd - nog heel veel te leren/veel vooruitgang te boeken, daar niet van, maar ik snap m'n jigs, ik het het juiste gereedschap (= tijdbesparend gereedschap), maar...ik tel dan de design uren niet mee, de tijd die ik spendeer aan het maken en verfijnen van templates, etc., dat komt hier nog bovenop.

Roro92
2 juni 2008, 22:13
Mag ik vragen wat het spuiten van die body ongeveer gekost heeft bij de spuiterij?

Bedankt!

Ziet er echt top uit :).

Wouter J
2 juni 2008, 22:20
Mag ik vragen wat het spuiten van die body ongeveer gekost heeft bij de spuiterij?

Bedankt!

Ziet er echt top uit :).

200 Euro, maar het geld meer dan waard.

G.G.
2 juni 2008, 22:20
WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen. Zeker als de hals al een kant en klaar stuk is dat nog op de plank ligt.


Nooit dat je daar 200 uur mee bezig bent. Met alle respect, maar dit is niet meer of minder dan het niveau strat of tele. Het is gewoon een rechte plank uitzagen en afronden en klaar.

Wouter, ik denk echt dat je een rekenfoutje maakt. Met die hals denk ik eerder aan 40 uur, MAXIMAAL.

barno
2 juni 2008, 22:51
WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen.

:seriousf:

pasqual
2 juni 2008, 22:54
[QUOTE=G.G.]WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen. Zeker als de hals al een kant en klaar stuk is dat nog op de plank ligt.QUOTE]

G.G., ik geef je 1000 euro als jij voor mij een strat in elkaar kauwt :p
maar dan wil ik er wel bij staan uiteraard. :seriousf:

groeten Pasqual.

barno
2 juni 2008, 22:57
[QUOTE=G.G.]WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen. Zeker als de hals al een kant en klaar stuk is dat nog op de plank ligt.QUOTE]

G.G., ik geef je 1000 euro als jij voor mij een strat in elkaar kauwt :p
maar dan wil ik er wel bij staan uiteraard. :seriousf:

groeten Pasqual.

da's 5€ per uur, daar komt een gitarenkauwer niet voor uit zijn bed, denk ik

pasqual
2 juni 2008, 23:28
verdient ook niet veel dan, gitarenkauwer?

Pasqual.

paulusdeBKB
2 juni 2008, 23:50
Veehouder zijn verdient nog minder, zeggen ze. Maarja, een koei klinkt dan ook niet voor blues...

Orpheo
3 juni 2008, 00:22
WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen. Zeker als de hals al een kant en klaar stuk is dat nog op de plank ligt.


Nooit dat je daar 200 uur mee bezig bent. Met alle respect, maar dit is niet meer of minder dan het niveau strat of tele. Het is gewoon een rechte plank uitzagen en afronden en klaar.

Wouter, ik denk echt dat je een rekenfoutje maakt. Met die hals denk ik eerder aan 40 uur, MAXIMAAL.

ja maar de meeste tijd is ook gaan


zitten in het schuren, het gebruiken van vul middel (Want burled maple is net als een spons) om de finish goed glad te krijgen, glad schuren, polijsten, fretjes vlakken, de toets met lijnolie behandelen enzovoorts.

st.robot
8 juni 2008, 14:06
WTF 200 uur? Dat zijn 25 full-time werkdagen. In 200 uur kan ik zo'n body, met mijn tanden uit een massieve stam kauwen. Zeker als de hals al een kant en klaar stuk is dat nog op de plank ligt.

hier de foto's van 's werelds eerste gitaarkauwer (http://www.zv-magazine.be/sfw/onderschrift_xxxiii)

pasqual
8 juni 2008, 16:19
hier de foto's van 's werelds eerste gitaarkauwer (http://www.zv-magazine.be/sfw/onderschrift_xxxiii)

hier heeft ie wel nog veel schuurwerk aan!!!

groeten Pasqual.

Timmy-rock
8 juni 2008, 19:14
Jezus hee :|

Wat een zieke gitaar! :|